kinderen op de motor

arubarob

Rookie
23 nov 2005
10
0
Den Helder
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met kleine kinderen op de motor
mijn kleindochter wil graag meerijden ze is 5 jaar mag ze voorop tussen de benen
of moet ze achterop
 
Ik hoop niet dat je zoiets meent. Want je bent volledig vd pot gerukt als je zoiets flikt.


Nice try _O- :W
 
voeten moeten op stepjes en een soort van rugleuning(of koffer) is ook verplicht.


en een helm dacht ik ook :+
 
Of het mag is één ding... De vraag is: wil je het ook (anders dan voor een stapvoets rondje over het woonerf)?

Je neemt nogal een risico door ze voor je op de tank te nemen... Wat als ze bang wordt en gaat bewegen (tegen je armen aan, bijv.) of er af dreigt te glijden bij een beetje gang (tank is glad)? Je kunt niet zomaar ff alles loslaten, dan.

Als je ze mee wilt nemen, lijkt achterop me dan toch een betere optie. Maar je moet er wel van op aan kunnen dat ze zich er van bewust zijn dat ze zich vast moeten houden. En ze moeten dat ook kunnen. Om stevig en stabiel te zitten is het dan toch wel belangrijk dat ze met de voeten bij de stepjes kunnen. Al met al denk ik dat vijf jaar dan nog een beetje te jong is...
 
ach dr zijn dr genoeg... rustig in spijkerbroekkie en gympies mee...

ligt er toch een beetje aan hoe?
ik vond toen ik klein was niets zo leuk als een rondje meerijden op de parkeerplaats bij mijn ooms op de motor. ok dat was waarschijnlijk niet harder dan stapvoets maar we stonden ervoor in de rij (ik, zus, neefjes en nichtjes)
op de openbare weg zou ik het niet snel doen.
 
[me]Ted heeft vroeger toen hij ± 5 was ook wel eens stukje door de straat op de tank van de motor van mijn oom meegereden .....
[/me]

(zonder helm, kleding of voeten bij de stepjes, maar ja, andere tijden en een niet nadenkende beter wetende oom)

300 meter is het probleem niet, maar "naar school" betekent dat je je tussen de haastende moeders met meer oog voor de kinderen dan voor de weg begeeft in haar (man's) SUV -O-

dan maar eens dat kind niet zo verwennen :W
 
Laatst bewerkt:
[me]Ted heeft vroeger toen hij ± 5 was ook wel eens stukje door de straat op de tank van de motor van mijn oom meegereden .....
[/me]

(zonder helm, kleding of voeten bij de stepjes, maar ja, andere tijden en een niet nadenkende beter wetende oom)

ik vrees dat ik toen ik 10 jaar was ruim 100 km achterop heb gezet in frankrijk bij 1 van mijn ooms. met alleen een zomerjurkje, een helm en handschoenen :X en maar zwaaien naar m'n ouders die achter ons reden.
 
Even voor de beeldvorming het is geen racemonster gewoon een Kawasaki 550 GT
En dat maakt wát precies uit?

Net zo goed als dat je op een racemonster stapvoets kunt rijden, loopt die Kawa ook ongetwijfeld boven de 100.

Lopen is idd onmogelijk, ik zou ook de motor pakken
Ach, om zo'n kind een keer een plezier te doen, stapvoets... Lijkt me tenminste dat dit niet overwogen wordt als serieus alternatief voor lopen op die afstand.
 
Nou, als het zomaar een keer is, stapvoets, lijkt het me dan niet zo'n probleem... En dan hopen dat je de sterke arm der wet niet tegenkomt.

tja....
:( :( :(

Nooit doen, beter:

Ik hoop niet dat je zoiets meent. Want je bent volledig vd pot gerukt als je zoiets flikt.


Nice try _O- :W

Bij school, lekker veel zand op de weg van de zandbak op het schoolplein, remmen bij 10 km/h voorwiel wegklappen, op de grond kindje onder de fiets :N -O-

Dat gebeurt anders nooooooiiiiitttt :z :z :X B|
 
Of het mag is één ding... De vraag is: wil je het ook (anders dan voor een stapvoets rondje over het woonerf)?

Je neemt nogal een risico door ze voor je op de tank te nemen... Wat als ze bang wordt en gaat bewegen (tegen je armen aan, bijv.) of er af dreigt te glijden bij een beetje gang (tank is glad)? Je kunt niet zomaar ff alles loslaten, dan.

Als je ze mee wilt nemen, lijkt achterop me dan toch een betere optie. Maar je moet er wel van op aan kunnen dat ze zich er van bewust zijn dat ze zich vast moeten houden. En ze moeten dat ook kunnen. Om stevig en stabiel te zitten is het dan toch wel belangrijk dat ze met de voeten bij de stepjes kunnen. Al met al denk ik dat vijf jaar dan nog een beetje te jong is...

passagiers horen volgens mij de achterop te zitten(geld niet voor een fiets)
Iets met belemmeren of zo.

Frans
 
zijn genoeg topics over, geen regels voor in nl, als ze maar met de voeten bij de stepjes kan
Nou ja, er zijn in ieder geval algemene regels voor het vervoeren van passagiers.

Zoals maximaal één passagier tegelijk & op iets van een duo-zitplaats met voetsteuntjes. En met een passende goedgekeurde helm, met het kinbandje gesloten.


Ik neem aan dat de topicstarter voor een ritje van 300meter geen motorhelm gaat kopen. :? Waarbij ik me afvraag of er een passende te vinden is. (ik meen kleinste maat 50 of 52cm)

Daarnaast zijn er een soort kinderzitjes te koop met geintegreerde voetsteuntjes en een rugleuning. Deze hebben bewust geen gordeltjes omdat bij een valpartij een passagier altijd los moet komen van de motor.



Ik zou lekker wachten tot ze 8 is ofzo. ;) Zodat het kind meer voorspelbaar is en ze (net) bij de voetsteuntjes kan. :Y En heel misschien als het dan echt voor één eenmalig ritje was van een kleine kilometer zou ik d'r vantevoren een degelijke fietshelm kado doen. Is ze daarna extra veilig als ze die op heeft op de fiets, wat ruimschoots op weegt tegen dat ene beetje risico toen ze met fietshelm op, achter op de motor zat met 45 kmu, in d'r spijkerbroekkie en stoffen jasje. :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan