kinderen op de motor

ik vrees dat ik toen ik 10 jaar was ruim 100 km achterop heb gezet in frankrijk bij 1 van mijn ooms. met alleen een zomerjurkje, een helm en handschoenen :X en maar zwaaien naar m'n ouders die achter ons reden.

Nah, geen zomerjurkje hier :+

Maar ik heb toen ik een jaar of twaalf was ook regelmatig achterop gezeten met alleen een t-shirtje en een korte broek, en niet eens handschoenen.

Was dan wel achterop een GoldWing, maar die koffers rondom helpen niet echt als het misgaat :X
 
de regels zijn algemeen en gelden hetzelfde als volwassen passagiers.
zo lang ze bij de stepjes kunnen, of dat er een aanpassing achterop de motor is in vorm van een kinderzitje die er voor bedoeld is, althans er special voor gemaakt.


en nee los vervoer van persoon enof goederen kun je een art 5 voor krijgen.
het doelbewust in gevaar brengen van anderen dan je zelf.

doe lekker waar je goed in ben,is iedereen weer gerust........................ O-)
 
full
 
Gewoon doen en niet harder dan je zou fietsen :)
Dan lijkt het mij, met redelijk beschermende kleding en een helm, veiliger dan op de trapfiets.
Ook gedaan en als je zelf goed oplet of ze goed vast houdt is er niets aan de hand.
Wel opletten dat haar voetjes op de stepjes staan ;)


Hoop moeilijk gedoe hier :r
Alsof ie vraagt of 200km/uur te hard is met een 5jarige achterop
 
Zorg dat die kleine iets heeft om zich aan vast te houden.
De armpjes zijn te kort om om je middel te kunnen en midden op je rug zitten geen handgrepen (bij mij niet in ieder geval ;) )
Ik doe meestal een grote riem of kettingslot rond mijn middel.
En een rugleuning of koffer wil ook wel helpen.
 
wettelijk mogen zich geen personen voor de bestuurder bevinden.
de passagier moet (achterop dus) over voetsteunen beschikken (en er dus bij kunnen)
elke opzittende moet over een passende helm beschikken.
wettelijk mag je een maxi cosy achterop zetten, als het kind maar een helm heeft.

ik heb mijn kinderen toen ze een jaar of vijf waren ook wel voor stukjes in de buurt achterop gehad.
met passende helm en speciaal aangebrachte voetsteunen.
als de kinderen vertrouwd zijn met de motor gaat dat prima.
natuurlijk rijd je dan niet even naar Lille op en neer en die je ook geen circuit dag.
echt motorrijden gaat pas vanaf een jaar of 8, afhankelijk van het adhd gehalte van het kind
 
ik vrees dat ik toen ik 10 jaar was ruim 100 km achterop heb gezet in frankrijk bij 1 van mijn ooms. met alleen een zomerjurkje, een helm en handschoenen :X en maar zwaaien naar m'n ouders die achter ons reden.


Ik denk dat velen van ons ooit zo een keer achterop hebben gezeten. |(
 
tja....
:( :( :(

Nooit doen, beter:Bij school, lekker veel zand op de weg van de zandbak op het schoolplein, remmen bij 10 km/h voorwiel wegklappen, op de grond kindje onder de fiets :N -O-

Dat gebeurt anders nooooooiiiiitttt :z :z :X B|

en ook niet langs het zwembad hoor, misschien ligt er wel water op de grond.


..zucht
 
ik dacht dat kinderen onder een bepaalde lengte zo'n kinderzitje moeten hebben.. geloof dat ik dat laatst met me theorie had.
op de tank is het absoluut niet toegestaan.
 
Gewoon rustig aan rijden, als je zou fietsen zou je met dezelfde problemen komen
Wanneer je je kids vaker meeneemt wennen ze er vanzelf wel aan en kan je ook harder gaan rijden ;)


alleen dan wel ff in het juiste pakkie stoppen he ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan