Kinderen op de motor

1
Ik heb ouders aangehouden voor de moord op hun eigen kind.... Ik heb genoeg kinderlijkjes gezien om er m'n hele leven genoeg van te hebben.

2
Maar als ik zie dat mensen dat soort beslissingen ook voor anderen nemen (met name kinderen, omdat die zélf de risico's niet kunnen zien) dan gaat m'n bloed een beetje koken.
Ik of een andere collega cq. hulpverlener mag die kinderen namelijk later van het wegdek vegen...... Dan staan de ouders er jankend bij.

3
Ik stel een kinderleven kennelijk wat hoger op prijs dan sommigen van jullie.

4
De vergelijking met een kind van 17 slaat natuurlijk nergens op. Op die leeftijd ben je nu eenmaal al beter in staat zélf keuzes te maken. Je mag wel hopen dat je ze een beetje verantwoordelijkheidsgevoel hebt bijgebracht, bv. geen onzinnige risico's lopen..... Evengoed kun je ze als ouders vaak toch niet meer tegenhouden hun eigen gang te gaan. Maar dan is dat wel hun eigen keuze, niet die van een ander.....
1
Wat heeft poseren met een kind op de motor (zonder helm of bescherming) en daarna stapvoets een rondje over 't gras maken van doen met kinderlijkjes en kindermoord? Doe effe normaal man. De enige die in dit topic heftig zit te doen ben jij. Ik vind persoonlijk dat de rest vrij netjes is. Jij zit indirekt te zeggen dat we een stel kindermoordenaars zijn.

2
Da's duidelijk ja. Volgens mij ben je er nogal over gefrustreerd en zit je dat af te reageren op een aantal mensen, die alleen maar de mening hebben dat je voorzichtigheid ook kunt overdrijven. Ken je de uitspraak 'Een opvoeder is een stakker die in het duister tast.'?

Van nul jaar tot en met 18 jaar is het één groot grijs gebied, van wat kan wel of niet. Laat ik ze met hun 3 jaar zelf de trap op/af gaan of wacht ik tot ze 4 zijn? Mogen ze alleen naar school fietsen met hun 6 of wacht ik tot ze 8 zijn? Mogen ze op stap als ze 16 zijn? Of een brommer? Enzovoort, enzovoort. Het grote probleem is dat elk kind heel anders ontwikkelt en dat overal heel andere randvoorwaarden gelden.

Mijn mening blijft iig dat ik best met m'n kinderen kan gaan motorrijden. Maar dat doe ik zeker niet zonder er bij na te denken. Dus een te grote helm opzetten & gaan met die banaan is er heus niet bij. Maak je maar geen zorgen om mijn kinderen. Dat doe ik zelf volop. Zelfs een speeltoestel in een speeltuin word geinspecteerd voor ik ze er op loslaat om maar effe een voorbeeldje te noemen. Wil niet zeggen dat ik heilig ben en wil ook niet zeggen dat er niks meer mis kan gaan. Helaas kun je alleen maar je best doen om risico's te minimaliseren. Feilloos alle risico's uitsluiten kan niemand. Zelfs niet als je ze tot hun 18e op hun kamer opsluit.

3
Vast wel. Maar ook hier zit je te insinueren dat we niks om onze kinderen geven. Als je zo gefrustreerd bent over je baan los dat dan op, ipv je op deze manier af te reageren astublieft.

4
Die vergelijking heb ik alleen gemaakt om op een bepaalde uitspraak te reageren, waar min of meer gesteld werd dat elke combinatie kind/motor belachelijk is. Nogmaals, tussen nul en achttien is een groot grijs gebied.


ps. Ik zou het op prijs stellen als ik hier een reactie op krijg, liefst punt voor punt.
 
Ik wel ja. Ik heb ouders aangehouden voor de moord op hun eigen kind.... Ik heb genoeg kinderlijkjes gezien om er m'n hele leven genoeg van te hebben.

................

Sorry dat ik daar ff pissig over word. Ik stel een kinderleven kennelijk wat hoger op prijs dan sommigen van jullie.

..................

Als eerste geloof ik best dat je door je beroep zoveel ellende ziet je misschien een andere kijk hebt. En lijkt me erg genoeg dat je zoiets moet zien, maar dat hoort (erg genoeg) dan waarschijnlijk bij je beroepskeuze.

Dat je zegt dat jij een kinderleven hoger prijst dan sommige van ons vind ik weer een mindere opmerking van je. Hoe weet jij nu wat ik voor mijn kind voel of wat ik er wel of niet voor over zou hebben :? Mijn kind is het allerbelangrijkste in mijn leven en er is niks wat ik liever zou doen dan hem voor alle kwaad in deze wereld te beschermen. Maar ook een kind moet kunnen leren en ontdekken wat er in de wereld bestaat. En als een kind de liefde voor motors al vroeg in zijn bloed heeft, is daar naar mijn mening ook weinig mis mee. En niet zeggen dat het dan de ouders zijn die het kind dat opdringen want een kind is echt wel in staat om te zeggen wat het leuk of niet leuk vind. Met drang zou mijn zoon niet met die stralende ogen kijken als ie met moeders een klein ritje mag maken op de motor.
En ik zou mijn leven geven voor die spruit van me want hij is en blijft onbetaalbaar en onvervangbaar.
 
Op donderdag 06 november 2003 10:32 schreef "ons Lianneke" het volgende:En ik zou mijn leven geven voor die spruit van me want hij is en blijft onbetaalbaar en onvervangbaar.
Jan heeft een gevoelig snaar te pakken bij ons zeker? :P
 
kunnen we gelijk de discussie over spijkerbroek en t-shirt erbij pakken
      
B|
      


misc.php
 
Effe de zaak op een rijtje: ik ben niet gefrustreerd over m'n werk. Alleen over sommige dingen die ik tegenkom. Dat heeft op zich niets met m'n werk te maken, maar met het gedrag van mensen....
Gek genoeg zit ik vrijwel nergens mee, dingen gebeuren. Maar inderdaad, kinderen "raken" je altijd en dan vooral de manier waarop volwassenen er mee om gaan. Da's dus ook de reden waarom ik er hier zo op reageer.

1) Er werd niet gezegd dat er een rondje over het gras mee werd gereden, er werd gezegd dat kinderen mee gaan op de motor. De foto laat inderdaad alleen een motorrijder met kind op een grasveldje zien, maar de tekst vertelde/suggereerde iets anders....
Ik zit niets indirect te suggereren. Ik geef alleen aan hoe verrot de omgang van ouders met kinderen kan zijn. Denk jij dat de huidige problemen mbt jeugdige crimineeltjes niet ook z'n oorzaak vindt in de manier waarop er binnen het gezin met die koters wordt omgegaan?? Wel eens gehoord van "sleutelkinderen" etc?? Past allemaal binnen de huidige omgang van veel mensen met hun kinderen. Daar passen sommige van de commentaren hier dus ook in uiteraard is dat mijn mening....

2) Die uitspraak ken ik ja. Ik ben zelf ook opvoeder. Uiteraard zit daar een kern van waarheid in, heeft alleen niets met "ons" verhaal te maken. Maar heb jij wel eens gehoord van het woord "nee" als iets je te gevaarlijk lijkt voor je kind? Dat argument "maar ze vinden het zo leuk" heb ik al zo vaak gehoord. Da's een doodoener voor ouders die geen verantwoordelijkheidsgevoel hebben.
Ik "maak me geen zorgen" om jouw kinderen. Da's jouw probleem. Ik maak me alleen zorgen over het etaleren van een gebrek aan verantwoordelijkheid op een board als dit. Risico's loopt elk kind, je kunt ze niet allemaal voor zijn. Maar dit is een risico dat je toevallig zélf kunt vermijden... Zeg dan niet: "oh maar ze lopen overal risico, dus dan kan dit ook wel"

3) Ik insinueer niets. Ik geef alleen aan dat het IN DIT GEVAL niet erg slim is om zo met je kind om te gaan. Iemand gaf het voorbeeld van dat kind dat met de voet in de ketting kwam.... Dat moet toch eigenlijk genoeg zijn?

4) Da's een dooddoener. Tuurlijk, opvoeden is niet zo makkelijk als het lijkt en veel is inderdaad een grijs gebied. Daar blijf ik dus ook uit....Maar in dit geval is het verhaal een stuk eenvoudiger, vind je niet?
Maar om de keuzes en het verantwoordelijkheidsgevoel van een kind van 8 (of zelfs een baby) te vergelijken met dat van een kind van 17 lijkt mij kant noch wal te raken. De keuze om een jong kind bepaalde risico's te laten lopen ligt geheel bij de ouders. De verantwoordelijkheid dus ook.

We weten allemaal dat motorrijden risico's kent. Hoe goed we ook rijden (of vinden dat we rijden) we weten allemaal dat de risico's een stuk hoger liggen dan bij autorijden. Da's een keuze die we zelf maken en gelukkig ook kunnen maken. Voor onze (jonge) kinderen ligt dat anders. Die kunnen de risico's zelf niet overzien. Daar hebben ze hun ouders voor.





1
Wat heeft poseren met een kind op de motor (zonder helm of bescherming) en daarna stapvoets een rondje over 't gras maken van doen met kinderlijkjes en kindermoord? Doe effe normaal man. De enige die in dit topic heftig zit te doen ben jij. Ik vind persoonlijk dat de rest vrij netjes is. Jij zit indirekt te zeggen dat we een stel kindermoordenaars zijn.

2
Da's duidelijk ja. Volgens mij ben je er nogal over gefrustreerd en zit je dat af te reageren op een aantal mensen, die alleen maar de mening hebben dat je voorzichtigheid ook kunt overdrijven. Ken je de uitspraak 'Een opvoeder is een stakker die in het duister tast.'?

Van nul jaar tot en met 18 jaar is het één groot grijs gebied, van wat kan wel of niet. Laat ik ze met hun 3 jaar zelf de trap op/af gaan of wacht ik tot ze 4 zijn? Mogen ze alleen naar school fietsen met hun 6 of wacht ik tot ze 8 zijn? Mogen ze op stap als ze 16 zijn? Of een brommer? Enzovoort, enzovoort. Het grote probleem is dat elk kind heel anders ontwikkelt en dat overal heel andere randvoorwaarden gelden.

Mijn mening blijft iig dat ik best met m'n kinderen kan gaan motorrijden. Maar dat doe ik zeker niet zonder er bij na te denken. Dus een te grote helm opzetten & gaan met die banaan is er heus niet bij. Maak je maar geen zorgen om mijn kinderen. Dat doe ik zelf volop. Zelfs een speeltoestel in een speeltuin word geinspecteerd voor ik ze er op loslaat om maar effe een voorbeeldje te noemen. Wil niet zeggen dat ik heilig ben en wil ook niet zeggen dat er niks meer mis kan gaan. Helaas kun je alleen maar je best doen om risico's te minimaliseren. Feilloos alle risico's uitsluiten kan niemand. Zelfs niet als je ze tot hun 18e op hun kamer opsluit.

3
Vast wel. Maar ook hier zit je te insinueren dat we niks om onze kinderen geven. Als je zo gefrustreerd bent over je baan los dat dan op, ipv je op deze manier af te reageren astublieft.

4
Die vergelijking heb ik alleen gemaakt om op een bepaalde uitspraak te reageren, waar min of meer gesteld werd dat elke combinatie kind/motor belachelijk is. Nogmaals, tussen nul en achttien is een groot grijs gebied.


ps. Ik zou het op prijs stellen als ik hier een reactie op krijg, liefst punt voor punt.
 
De fout in vinnik een groot woord, maar ik zou toch echt handschoenen & een broek aan em hangen. ;)

(niet voor foto op stilstaande fmoto :P , maar wel voor een zondagochtend-toertje)

het was de dag van zijn verjaardag en ze mogen op school (500 mtr verder) altijd hun cadeau laten zien (voor hem dus z'n helm, pak enz). Dus vandaar mocht ie die ene keer zonder motorbroek achterop. Dus jaaaaaaa ik zat fout |( |( Bij een echt ritje gaat ie mee in volle bepakking en anders niet, simpel *D
 
Op donderdag 06 november 2003 12:14 schreef JanB het volgende:
.........
Ik zit niets indirect te suggereren. Ik geef alleen aan hoe verrot de omgang van ouders met kinderen kan zijn. Denk jij dat de huidige problemen mbt jeugdige crimineeltjes niet ook z'n oorzaak vindt in de manier waarop er binnen het gezin met die koters wordt omgegaan?? Wel eens gehoord van "sleutelkinderen" etc?? Past allemaal binnen de huidige omgang van veel mensen met hun kinderen. Daar passen sommige van de commentaren hier dus ook in uiteraard is dat mijn mening....
.............

Dit heeft mijn inziens weinig te maken met wel of niet je kind op de motor mee nemen. Opvoeden is inderdaad geen lichte taak en ik ben er ook van overtuigd dat men meer mét hun kinderen zou moeten doen. Ik geloof niet dat als mijn zoon met me mee gaat hij daardoor ooit crimineel zou worden of het moet net in die nacht zijn dat ik zelf in het zwart op pad ga :X :+ . Ik heb een hele goede band met mijn zoon en weet wat er in dat kleine koppie omgaat door altijd met hem te praten en door te vragen als ik denk dat er wat mis is. Wij zorgen ervoor dat als we werken 1 van ons 2 er is om onze zoon vanuit school op te vangen. Ik ga niet ieder weekend op stap, en als ik ga dan blijft de wederhelft thuis en omgekeerd ook (behalve met "belangrijke" feesten). Ik leer mijn zoon respect voor anderen te hebben en nooit iets bij een ander te doen als hij ook niet zou willen dat ze dat bij hem doen. Ik leer hem delen en dat winnen nooit belangrijk is maar wel de vreugde van het doen (wat het ook is). En het belangrijkste is nog dat ie weet dat ik er altijd voor hem zal zijn en dat ie met alles bij me kan komen, zonder veroordeelt te worden.
En jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ook ik ben maar mens en zal ongetwijfeld fouten maken in het opvoeden van mijn zoon. Zal ook direct mijn fout naar hem toe toegeven aan hem. Heb nog nooit een perfect mens gezien.


kijk dat krijg je ervan als ik me persoonlijk aangevallen voel :P
 
Effe de zaak op een rijtje: ik ben niet gefrustreerd over m'n werk. Alleen over sommige dingen die ik tegenkom. Dat heeft op zich niets met m'n werk te maken, maar met het gedrag van mensen....
Gek genoeg zit ik vrijwel nergens mee, dingen gebeuren. Maar inderdaad, kinderen "raken" je altijd en dan vooral de manier waarop volwassenen er mee om gaan. Da's dus ook de reden waarom ik er hier zo op reageer.

1) Er werd niet gezegd dat er een rondje over het gras mee werd gereden, er werd gezegd dat kinderen mee gaan op de motor. De foto laat inderdaad alleen een motorrijder met kind op een grasveldje zien, maar de tekst vertelde/suggereerde iets anders....
Ik zit niets indirect te suggereren. Ik geef alleen aan hoe verrot de omgang van ouders met kinderen kan zijn. Denk jij dat de huidige problemen mbt jeugdige crimineeltjes niet ook z'n oorzaak vindt in de manier waarop er binnen het gezin met die koters wordt omgegaan?? Wel eens gehoord van "sleutelkinderen" etc?? Past allemaal binnen de huidige omgang van veel mensen met hun kinderen. Daar passen sommige van de commentaren hier dus ook in uiteraard is dat mijn mening....

2) Die uitspraak ken ik ja. Ik ben zelf ook opvoeder. Uiteraard zit daar een kern van waarheid in, heeft alleen niets met "ons" verhaal te maken. Maar heb jij wel eens gehoord van het woord "nee" als iets je te gevaarlijk lijkt voor je kind? Dat argument "maar ze vinden het zo leuk" heb ik al zo vaak gehoord. Da's een doodoener voor ouders die geen verantwoordelijkheidsgevoel hebben.
Ik "maak me geen zorgen" om jouw kinderen. Da's jouw probleem. Ik maak me alleen zorgen over het etaleren van een gebrek aan verantwoordelijkheid op een board als dit. Risico's loopt elk kind, je kunt ze niet allemaal voor zijn. Maar dit is een risico dat je toevallig zélf kunt vermijden... Zeg dan niet: "oh maar ze lopen overal risico, dus dan kan dit ook wel"

3) Ik insinueer niets. Ik geef alleen aan dat het IN DIT GEVAL niet erg slim is om zo met je kind om te gaan. Iemand gaf het voorbeeld van dat kind dat met de voet in de ketting kwam.... Dat moet toch eigenlijk genoeg zijn?

4) Da's een dooddoener. Tuurlijk, opvoeden is niet zo makkelijk als het lijkt en veel is inderdaad een grijs gebied. Daar blijf ik dus ook uit....Maar in dit geval is het verhaal een stuk eenvoudiger, vind je niet?
Maar om de keuzes en het verantwoordelijkheidsgevoel van een kind van 8 (of zelfs een baby) te vergelijken met dat van een kind van 17 lijkt mij kant noch wal te raken. De keuze om een jong kind bepaalde risico's te laten lopen ligt geheel bij de ouders. De verantwoordelijkheid dus ook.

We weten allemaal dat motorrijden risico's kent. Hoe goed we ook rijden (of vinden dat we rijden) we weten allemaal dat de risico's een stuk hoger liggen dan bij autorijden. Da's een keuze die we zelf maken en gelukkig ook kunnen maken. Voor onze (jonge) kinderen ligt dat anders. Die kunnen de risico's zelf niet overzien. Daar hebben ze hun ouders voor.
Dank voor de uitgebreide reactie. :) Op bovenstaande zul je van mij geen tegenspraak krijgen. ;)


Nog effe over exZot op de camping. Als je zo'n foto ziet, met de opmerking erbij dat we bange poepers zijn, zal je al snel denken dat ie geen bang heeft om met z'n baby in de buik-zak een stevig rondje te scheuren.

Maar zeg dan: 'Als je zo het verkeer in duikt met die kleine op je buik, ben je een grote zakkewasser.' Dan ben ik het zelfs met je eens. :P

Zoals jij reageerde was ie voor jou sowieso een '...' ongeacht wat er verder nog aan reacties kwam.
 
Terug
Bovenaan Onderaan