Kindermishandeling bij motorcross!!!!!

Bleiswijk staat er wel om bekend dat er veel te fanatieke ouders aan de kant staan.
Mijn zoontje van 6 heeft twee wedstrijdjes om de Zuid-Hollandcup (onderlinge wedstrijd met Arkel ,Hardinxveld ,Bleiswijk en Gouda) gereden en heb hem bewust om deze reden niet in Bleiswijk laten rijden.
Ik geniet ervan om een jochie met een rood hoofd na de wedstrijd waarin hij laatste is geworden te horen zeggen dat hij lekker gereden heeft.
Lol in de sport houden is het belangrijkste voor ouder en vooral voor kind.
Die kinderen die zo 'gecoached' worden zullen hun ouders alleen maar kunnen teleurstellen.
 
Mijn zoontje (bijna 6) gaat volgend jaar competite BMX rijden, kost een stevige duit en heel veel tijd.

Hoe snel hij rijdt en welke plaats hij haalt kan mij voorlopig geen reet schelen, wat me wel intresseerd is dat hij zijn techniek juist aanleert...als hij op zijn muil gaat moet hij besefen dat hij wat fout gedaan heeft en dan helpt roepen niet, dan moet je hem even uitleggen wat er verkeerd ging, al is hij dan laatste.



Ik geniet ervan om een jochie met een rood hoofd na de wedstrijd waarin hij laatste is geworden te horen zeggen dat hij lekker gereden heeft.
Lol in de sport houden is het belangrijkste voor ouder en vooral voor kind.
.



precies
 
vertel eens.... :+
Het gaat me teveel aan het hart '(

:+

Maar heb het wel zien gebeuren om me heen, t'is net alsof ouders zo hun tekortkomingen proberen te compenseren. En dan opscheppen over hoe goed hun kind wel niet is :N
 
Laatst bewerkt:
Want?
Je koopt een crossmotor, en je meldt je aan bij een crossvereniging. Dat lijkt me niet zo moeilijk toch?
Nee, dat een kind bepaalde dingen wil maar de ouders hebben grotere/andere plannen...bedoelde ik :9
Pas als het kind helemaal geen sport wil beoefenen mag je ze er wel opschoppen, lijkt me goed.
 
Nee, dat een kind bepaalde dingen wil maar de ouders hebben grotere/andere plannen...bedoelde ik :9
Pas als het kind helemaal geen sport wil beoefenen mag je ze er wel opschoppen, lijkt me goed.

wat is er mis met geen sport beoefenen? hoe definieer je sport? als jij zegt: je gaat nu sporten lelijk kuttekind! en hij zegt ow das goed...ik ga schaken.

wat dan?...moet ie fysiek bewegen volgens jou? of moet ie (om welke reden?) gewoon 'een sport' doen...

ik doe niets aan sport, ben ook nooit geforceerd om te gaan sporten. waarom hecht iedereen zoveel waarde aan sport? Ok, maatschappij dringt het op...het is gezond (tot over 40 jaar blijkt dat het helemaal niet gezond is...) dus wie zegt dat jij er wel goed aan doet om je kind per se te laten sporten.

ik sport niet...ben ik vadsig? nee...ben ook niet gespierd, maar dat zou ik ook niet zijn als ik zou sporten. moet ik dat zijn...blablabla...dat soort dingen.

in amerika krijg je alleen een studiebeurs als je goed bent in een of andere sport (iig ..zoiets was het)...
waar slaat dat op....dus...ow...jij kan goed sporten, hier ga maar slim worden.
trek ik de conclusie uit dat mensen die niet sporten slimmer zijn en helemaal geen opleiding nodig hebben :W toch eens wat beter op gaan letten bij logica :X

kortom, waarom vindt jij dat kinderen MOETEN sporten. En wat valt daar wel en niet onder.
 
kortom, waarom vindt jij dat kinderen MOETEN sporten. En wat valt daar wel en niet onder.
een beetje lichaamsbeweging is wel heel wenselijk. ook op de motor is een goeie condite bevorderlijk voor de rijprestaties ;)

zeker kinderen hebben veel energie die ze kwijt moeten.... hoeft idd niet persie via een sport. maar sporten is ook goed voor sociale contacten, daarom was ik beter in individuele sporten 8-)
 
Het is aangetoond dat tegenwoordig de meeste kinderen te dik zijn. Oorzaak: te weinig beweging. De kranten staan er vol van Dus kan sport een goede manier zijn om daar iets aan te doen. Maar dwingen heeft geen zin, maar stimuleren misschien wel.
 
een beetje lichaamsbeweging is wel heel wenselijk. ook op de motor is een goeie condite bevorderlijk voor de rijprestaties ;)

zeker kinderen hebben veel energie die ze kwijt moeten.... hoeft idd niet persie via een sport. maar sporten is ook goed voor sociale contacten, daarom was ik beter in individuele sporten 8-)
:^ bigtime
en hoeft niet perse sport te zijn idd...scouting ofzo vind ik daar ook onder vallen.
Het word ook steeds moeilijker voor de kids om naast het internet (dat werkt niet bevoordelijk voor de algemene ontwikkeling, ook al kan je als tegenargument zeggen dat ze er veel info kunnen vinden...-wat volgens mij wel mee valt-) een leuke buitenspeelplaats te vinden...slechte zaak.
 
Laatst bewerkt:
Het word ook steeds moeilijker voor de kids om naast het internet (dat werkt niet bevoordelijk voor de algemene ontwikkeling, ook al kan je als tegenargument zeggen dat ze er veel info kunnen vinden....
:^ 2u2 ;)

concentratie-spanne gaat ook heel erg achteruit....
een uur verslaafd naar een spelletje staren heeft niks met concentratie te maken, itt wat sommige denken.
 
hmm ben het met de meesten wel eens. Tenzij die kinderen leren dat ze toch allerlei vette meuk kunnen eten en dik worden en dit er weer af kunnen sporten.
Want na verloop van tijd stoppen ze met sporten, en dan worden ze dik.
Wat nou als jouw kind toevallig niet dik is. moet ie dan ook sporten? als het zegmaar niet nodig is voor zn gezondheid.

Ik was vroeger ook heel druk...is heel druk rondrennen ook een sport? of valt alles wat energie kost qua lichamelijke beweging onder sport? of moet het echt iets zijn waar je voor betaalt?
Sociale contacten is misschien nog wel een van de belangrijkste redenen om je kind te laten sporten.
Tenzij ie alleen maar gepest wordt omdat zn vader op een homomotor rijdt.
 
Het ging er in dit geval toch om, dat de kinderen niet presteren naar wens van de ouders en niet of ze überhaupt sporten?

Ik kan mij best voorstellen, dat als je een paar duizend euro uitgeeft aan een motor en de zondagmiddagen van het gezin opoffert voor één van de kids, omdat hij crossen mooi vindt en dat hij dan vervolgens de start verpest, of de verkeerde lijn kiest, ondanks diverse malen te hebben geoefend, dat je dan even loopt te kankeren op het kind.

Het gezin levert een opoffering t.b.v. zijn sport en daar mag dan ook best iets tegenover staan.

UIteraard houdt het wel ergens op en geestelijke mishandeling gaat inderdaad te ver, maar ik denk dat dat wel mee valt bij deze knuppels.

Je zou eens moeten horen hoe kinderen kunnen zeuren en jammeren voor dat ene onerdeeltje extra, waar alles aan zou liggen en die wel weer een rib uit het lijf van pa en ma is. Tja, als ze dan de boel verkloten, mag pa dan even foeteren.
 
Het ging er in dit geval toch om, dat de kinderen niet presteren naar wens van de ouders en niet of ze überhaupt sporten?

Ik kan mij best voorstellen, dat als je een paar duizend euro uitgeeft aan een motor en de zondagmiddagen van het gezin opoffert voor één van de kids, omdat hij crossen mooi vindt en dat hij dan vervolgens de start verpest, of de verkeerde lijn kiest, ondanks diverse malen te hebben geoefend, dat je dan even loopt te kankeren op het kind.

Het gezin levert een opoffering t.b.v. zijn sport en daar mag dan ook best iets tegenover staan.

UIteraard houdt het wel ergens op en geestelijke mishandeling gaat inderdaad te ver, maar ik denk dat dat wel mee valt bij deze knuppels.

Je zou eens moeten horen hoe kinderen kunnen zeuren en jammeren voor dat ene onerdeeltje extra, waar alles aan zou liggen en die wel weer een rib uit het lijf van pa en ma is. Tja, als ze dan de boel verkloten, mag pa dan even foeteren.

good point...

maar zouden die kinderen niet helemaal bang worden van hun pa? dat ze bang zijn dat ze ook nog op hun bekkies gehuft worden als ze om onderdeeltjes vragen...of wat dan ook?

zodra prestatie geforceerd wordt gaat het mis. Zelf fanatiek zijn is goed, maar imho ontnemen die ouders op deze manier de eigen verantwoordelijkheid van het kind om naar dingen te streven....denk ik.
 
Je zou eens moeten horen hoe kinderen kunnen zeuren en jammeren voor dat ene onderdeeltje extra, waar alles aan zou liggen en die wel weer een rib uit het lijf van pa en ma is. Tja, als ze dan de boel verkloten, mag pa dan even foeteren.
Bij kinderen van 5 a 6 jaar rijdend op een ktm mini adventure gaat het nog niet om dat ene onderdeeltje.
Daar is een vader met een te klein pikkie en een te groot ego de oorzaak van het "falen" van het kind in zijn ogen.
Ik werd met de nek aangekeken omdat ik tegen deze figuren de opmerking maakte dat ik winnen niet belangrijk vond ,wel de lol in het spelletje.(mijn zoontje rijdt op een ktm uit 98 gekocht voor een bedrag waar anderen alleen een koppeling voor laten vervangen)
 
uiteraard zijn er de uitzonderingen op de regel en dat zijn inderdaad hufters, maar als vader van een zoon van 15 en dochter van 11, weet ik ook hoe die kids soms heel laks kunnen omgaan met de zaken die je voor hun aanschaft en de inspanningen die je voor ze wil doen.

Klinkt stoer, maar ik kan mijn kinderen met mijn ogen sturen en ze respecteren mij. En ik heb ze op, één ferme tik aan mijn zoon na, nog nooit met een vinger gekrenkt. Ligt inderdaad ook aan mentaliteit.
 
Ik kan mij best voorstellen, dat als je een paar duizend euro uitgeeft aan een motor en de zondagmiddagen van het gezin opoffert voor één van de kids, omdat hij crossen mooi vindt en dat hij dan vervolgens de start verpest, of de verkeerde lijn kiest, ondanks diverse malen te hebben geoefend, dat je dan even loopt te kankeren op het kind.

Het gezin levert een opoffering t.b.v. zijn sport en daar mag dan ook best iets tegenover staan.


eerste opmerking, als hij iets fout doet mag jij best kankeren, IN JE ZELF.
Het blijft een kind, en zijn start verpesten of verkeerde lijn kiezen??? Ja en, zal die als die wilt winnen niet express doen, dus.....

en opoffering, hoort erbij toch.
Hij heeft zelf niet voor crossen gekozen lijkt mij, denk eerder dat jij er mee begonen bent :)
 
Ik werd met de nek aangekeken omdat ik tegen deze figuren de opmerking maakte dat ik winnen niet belangrijk vond ,wel de lol in het spelletje.(mijn zoontje rijdt op een ktm uit 98 gekocht voor een bedrag waar anderen alleen een koppeling voor laten vervangen)


Vriend van me crosde vroeger, en vooral voor de lol en daarna BBQ ed. Vriendje mocht niet met ze omgaan, want ze waren niet serieus met hun sport bezig. :X
 
Mijn zoon heeft helemaal niks met crossen, dus hij crosst niet. Alleen pa is gek van crossen en absoluut talentloos, dus kansloos voor grote overwinningen.

Nogmaals: Ik keur geestelijke en lichamelijke mishandeling absoluut af!
Via mijn werk en aantal zaken in mijn vrije tijd, heb ik daar te veel ellende van gezien.

Het gaat mij er om, dat je je kind best deelgenoot mag maken van je teleurstelling, als hij ergens niet zijn best voor heeft gedaan. En kankeren gaat natuurlijk wel tot zover. Angst voor je ouders is nooit goed, maar ze mogen weten dat ze rekening mogen houden met anderen.

En verder geef ik die ouders geen gelijk, maar probeer gewoon even de andere kant te belichten.

En als ik mijn zoon een crossmotor zou geven, dan zou het mij geen ene donder uitmaken, waar hij zou eindigen, want ik cross voor mijn lol en dat zou hij ook mogen doen. *O*

BTW: Hoe oud zijn jouw kinderen?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan