Kindermotor

Jud

Rookie
27 nov 2011
2
0
Beste mensen,

Ik heb een zoontje van 4 jaar, die nu al gek is op motor rijden.
Ik heb voor z'n verjaardag een elektrische motor gekocht, hij vind dit niks.
Hij is heel erg teleurgesteld, omdat die motor natuurlijk niet hard rijdt.
Ik overweeg nu om voor Sinterklaas een benzine motor voor hem te halen.
Wie heeft hierover advies of suggesties?

Ik heb zelf geen enkele verstand van motors.
Ik heb begrepen dat je deze motors sowieso niet op het openbare terrein mag rijden.
Weet iemand of er in Rotterdam een plaats is waar bijvoorbeeld kinderen met zulke
motors bij elkaar komen?
Of waar het wel gereden mag worden?
Kan ik de snelheid verminderen?
Kan ik zij wieltjes aanzetten?

Wat zijn de voor- en nadelen hiervan?

Als ouder weet ik zelf, dat dit niet zo'n slim idee is, maar ik zal alle veiligheidsmaatregelen aanpassen.

Alle adviezen / suggesties zijn welkom!
 
een minibike zal de beste optie zijn zoniet een mini crosser.

toch zou ik het zelf niet doen. 4 jaar en dan all op iets dat +- 30 km de uur doet?

maarja hij zal niet verzekerd zijn of gekeurd dus hij mag niet op de openbare weg.
enige plek word dus een circuit of op eigen terrein.

in rotterdam lijkt me dik niet makkelijk ....

gezien je zijwieltjes voorstelde is het mischien een idee om een mini quad te kopen? dan kan je zelf de uitlaat of zelf makkelijker de gas hendel aanpassen waardoor hij niet met 60+ door de straat heen gaat.

enig is dan weer waar zal hij kunnen rijden.... als je het weet spread the word!
 
Zijwieltjes is echt niet nodig, je moet eens kijken hoe snel ze dit door hebben.
 
Beste mensen,

Ik heb een zoontje van 4 jaar, die nu al gek is op motor rijden.
Ik heb voor z'n verjaardag een elektrische motor gekocht, hij vind dit niks.
Hij is heel erg teleurgesteld, omdat die motor natuurlijk niet hard rijdt.
Ik overweeg nu om voor Sinterklaas een benzine motor voor hem te halen.
Wie heeft hierover advies of suggesties?

Ik heb zelf geen enkele verstand van motors.
Ik heb begrepen dat je deze motors sowieso niet op het openbare terrein mag rijden.
Weet iemand of er in Rotterdam een plaats is waar bijvoorbeeld kinderen met zulke
motors bij elkaar komen?
Of waar het wel gereden mag worden?
Kan ik de snelheid verminderen?
Kan ik zij wieltjes aanzetten?

Wat zijn de voor- en nadelen hiervan?

Als ouder weet ik zelf, dat dit niet zo'n slim idee is, maar ik zal alle veiligheidsmaatregelen aanpassen.

Alle adviezen / suggesties zijn welkom!

Als je interesse hebt mag je mij een pm sturen met vragen die je wilt weten allemaal.
Maar voor je het weet zit je elke zondag met die kleine op een indoorkartbaan.
Is mij ook overkomen O-)
 
Ik ben zelf ooit begonnen op een Montesa cross/trial motor die toch al 60/pu deed. :Y
Maar ik was toen 8 , Mijn neefje 11 heeft een minibike waar hij in het weekeinde op het speelplein v/d school mag rijden omdat dit GEEN openbaar terrein is. O-)
Denk er wel aan dat jou zoon een nekbrace gebruikt , Want hoe jonger een kind is des te zwakker is de nek omdat het hoofd wat groter/zwaarder is in verhouding tot zijn lichaam en zeker met een helm op. |(
Danny :W :]
 
Beste mensen,

Ik heb een zoontje van 4 jaar, die nu al gek is op motor rijden.
Ik heb voor z'n verjaardag een elektrische motor gekocht, hij vind dit niks.
Hij is heel erg teleurgesteld, omdat die motor natuurlijk niet hard rijdt.
Ik overweeg nu om voor Sinterklaas een benzine motor voor hem te halen.
Wie heeft hierover advies of suggesties?

Ik heb zelf geen enkele verstand van motors.
Ik heb begrepen dat je deze motors sowieso niet op het openbare terrein mag rijden.
Weet iemand of er in Rotterdam een plaats is waar bijvoorbeeld kinderen met zulke
motors bij elkaar komen?
Of waar het wel gereden mag worden?
Kan ik de snelheid verminderen?
Kan ik zij wieltjes aanzetten?

Wat zijn de voor- en nadelen hiervan?

Als ouder weet ik zelf, dat dit niet zo'n slim idee is, maar ik zal alle veiligheidsmaatregelen aanpassen.

Alle adviezen / suggesties zijn welkom!

Het zijwieltjes stuk laat me erg twijfelen.

Ik neem aan dat als ie 4 is, dat ie al kan fietsen zonder zijwieltjes?

Mijn dochterje van 3 is ook gek van motoren. Voor haar 2e verjaardag een loopfiets (kleinste maat). Had na een half jaar het balanceren door en kreeg een fiets. Ze fiets nu al een half jaar goed en zonder zijwieltjes.

Ze krijgt eerst nog een nieuwe loopmotor, aangezien het dametje denkt dat ze niet kapot kan en dat alle rare capriole wel zullen lukken.

Het dametje begrijpt in ieder geval de techniek al, ze kan mij motor starten.

Maar ik zou kids pas een echte motor geven als ze, goed hun evenwicht kunnen houden, zich kunnen behersen en precies begrijpen wat ze doen.

Wat het rondrijden op privetrein betreft de meeste clubs hebben 5 jaar als minimum leeftijd.
 
Laatst bewerkt:
Je zou ook eens kunnen kijken op www.mccbleiswijk.nl
Dat is motorcross. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt wat betreft de kosten. IK heb daar wel vaker van dat kleine spul zien gaan en dat gaat nog best rap.
Is tamelijk dicht bij Rotterdam (beetje afhankelijk waar in Rotterdam je vandaan komt).
 
Beste mensen,

Ik heb een zoontje van 4 jaar, die nu al gek is op motor rijden.
Ik heb voor z'n verjaardag een elektrische motor gekocht, hij vind dit niks.
Hij is heel erg teleurgesteld, omdat die motor natuurlijk niet hard rijdt.
Ik overweeg nu om voor Sinterklaas een benzine motor voor hem te halen.
Wie heeft hierover advies of suggesties?

Ik heb zelf geen enkele verstand van motors.
Ik heb begrepen dat je deze motors sowieso niet op het openbare terrein mag rijden.
Weet iemand of er in Rotterdam een plaats is waar bijvoorbeeld kinderen met zulke
motors bij elkaar komen?
Of waar het wel gereden mag worden?
Kan ik de snelheid verminderen?
Kan ik zij wieltjes aanzetten?

Wat zijn de voor- en nadelen hiervan?

Als ouder weet ik zelf, dat dit niet zo'n slim idee is, maar ik zal alle veiligheidsmaatregelen aanpassen.

Alle adviezen / suggesties zijn welkom!

En het is niet eens vrijdag....

Ik geef een opvoedkundig advies; gewoon niet doen.
Je geeft zelf al aan dat het niet zo'n slim idee is. Nou, wie is hier nu de ouder?

Motorrijden met benzinemotor voor een 4-jarige? Daar is hij te klein voor. Punt. Alleen al het dragen van een helm is een forse belasting voor het nog niet goed ontwikkelde nekje. Dan de risico's i.c.m. de fysieke en vooral mentale ontwikkeling van een 4-jarige niet te hanteren.
Kinderen mogen best te horen krijgen, dat ze voor sommige dingen simpelweg te klein zijn.

Hij is teleurgesteld dat hij niet harder kan? Echt, persoonlijk had ik die electrische motor een poosje in beslag genomen, wat een verwende blaag! Een 4-jarige mag al heel blij zijn met een driewieler of een fietsje. Die kan hij ook lekker elke dag pakken.

Het lijkt wel, of kinderen geen teleurstellingen meer mogen hebben tegenwoordig.
Hoe moeten ze zo ooit incasseringsvermogen kweken? Of doorzettingsvermogen?

Echt waar, ik vind dit te bezopen voor woorden. Laat je 4-jarige zijn teleurstelling verbijten; wordt hij een grote jongen van. Kleine kinderen hoeven/mogen niet altijd hun zin krijgen, daar worden ze echt niet leuker van en het helpt ze niet om te groeien naar de grotemensenwereld!
 
Laatst bewerkt:
Wij deden vroeger een leeg schoensmeer blikje en een halve wasknijper met een postbode elastiek aan de fiets en dan hard fietsen.

Maar een kind dat wellicht nog niet eens zonder zijwieltjes kan fietsen nu al op een relatief snelle motor te laten rijden vind ik not done
 
Mischien is een Bmx fiets wel iets? (en anders heb je ook van die kinderfietsjes met ''motor kappen'' erop) Dan kan die zelf zo hard als die wil, leert hij evenwicht.

Ik vind zelf 4 jaar ookwel jong voor een benzine motor, die zijn toch een stuk zwaarder. en vaak zijn het toch 50cc'tjes(en dat is evenveel als een scooter) dus die dingen kunnen makkelijk 70 halen.
Neem ik wel aan dat je ze wil begrenzen maar tis nog een beetje téveel ik zou bij electrisch blijven. of geef em een bmx fiets. wil die harder? harder trappen :+
 
Ik heb nog wel een minibike voor je staan. Heeft al wel een klein jaartje niet gelopen. Weet wel dat ie goed loopt. snelheid ongeveer 50km/h.
Mag je ophalen voor 50 euro. Is het niks kan je hem altijd wel weer verkopen.
Rijd op mengsmering. Remmetjes en bandjes prima in orde.
 
hij wil wat anders dan wel snellers en jij geeft toe?
dan laat je hem straks ook vast in je auto rijden als hij 13 is of niet?
of schieten met echte wapens omdat die plasticen niet meer de kick geven?

ja, lekker overdreven maar waar houd het op voor je?

laat hem maar lekker jengelen, ik mocht willen dat ik vroeger zoiets had gehad... vergeet niet dat die elektrische al een luxe is!


en ik zou echt geen 4 jarige op iets zetten wat ik lopend niet bij kan houden. je vergeeft het jezelf echt niet als er iets gebeurt met het manneke
 
paps op opvoedcursus onderdeel `how to grow a pair`..
zoonlief lekker laten mekkeren op zijn electrische brommert

en topic op slot.
 
ach ieder kind is anders. Ik denk dat als ie zich niet helemaal rotschrikt van echte gasreactie en zo'n veel zwaarder motortje (dan een fiets die ie natuurlijk al heeft) dat het misschien wel goedkomt. misschien :$
 
Als je hem wil begrenzen zet je het gashendeltje vast op een bepaalde stand


Vol open ? :+

Ik vond mezelf vroeger al stoer als ik een kaart tussen m'n spaken deed.
Zelfs zo'n gashendel die dan motorgeluid maakte had ik niet..... '(
 
Supergaaf man! Als hij zo jong al bezeten is, stimuleer dat! Zoals gezegd, misschien een jaartje wachten en dan in clubverband, zodat ie veel kan leren van ervaren mensen.

De geldende opvatting is, doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg , en verwen dat kind niet. Op zich wel begrijpelijk, en je wilt ook je kind beschermen. Maar het leven is niet zonder risico's, wel vol kansen! Juist als je het ze er met de paplepel ingiet kan talent groeien. Toekomstige IT-ertjes die de godganse dag achter de PS zitten hebben we genoeg, wie weet is jouw zoon een toekomstige Rossi!
 
Vind vier ook wel erg jong, hier doen we al een poosje aan karting waarbij het van mij ook niet vroeg genoeg kon beginnen.
Echter met zijn helm op knikte zijn nek al bijna...en dat zonder een meter te rijden.
Op zijn zesde zijn we echt begonnen...met nekband, het gevoel is er bij het mannetje dan ook veel meer.
Laat je dus niet gekmaken, veiligheid voor alles.
Maar ik zou persoonlijk nog even wachten.

kevincadet1zb9.jpg


dsc4189b.jpg


dsc6448.jpg


dsc6290.jpg


dsc6940.jpg
 
is een honda xr50/crf50 niks?
die zijn ook uit te rusten met zijwieltjes en gas is regelbaar,en leuk om zelf mee te spelen, ik heb mijn xr50 in me slaapkamer staan, nemen zowat geen plek in
 
Er zijn kinderhelmen en die zijn een heel stuk lichter dan grote mensen helmen, maar 4 jaar is wel erg vroeg, zelf lijkt mij 6 jaar een mooie leeftijd om te beginnen.
Die van mij was 9 toen hij begon met pocketbike rijden en is nu 11 en rijdt NK pocketbike kampioenschap, en geloof mij maar die mannen gaan harder in de rondte dan wij grote mensen van kunnen dromen.
 
Ik zou het zeker niet zonder zijwielen doen.
Heb mijn kleine van 5 laatst op een PW gezet bij de doelen maar ik vond het eigelijk nog wat eng.
Dus nog niet gedaan.
Is wel je kleine natuurlijk.
De andere van mij is 2 die zit wel eens op pappas motor maar dan niet rijdend :)
 
Laatst bewerkt:
Ook mijn gevoel zegt dat 4 jaar wel erg jong is al zal dat per kind verschillen.
Met mijn zoon karte ik al wel toen hij 4 of 5 was en dat had hij al snel zo goed onder de knie dat hij met een ombegrensde kinderkart de meeste volwassenen er af reed.
Op een motortje vraagt echter wel net een beetje meer betreft evenwicht en beheersing.
Hier komt nog bij dat een foutje wat meer gevolgen heeft.

Succes met de keuze
bigscale
 
Wat een gezeik weer van enkele moraal ridders. Waarom kan een kind van 4 niet op een motortje. Ik ken kinderen die beter/verantwoordelijker op een minibke rijden dan sommige volwassenen.
Mijn jongste zoontje reed met 3,5 jaar al rond op een minibike. Maar eerlijk is eerlijk, je moet er wel heel alert op zijn. Maar wat mij opvalt is dat kinderen de techniek heel snel oppakken, zeker wanneer ze er ook heel interesse in hebben. En zorg natuurlijk voor beschermende kleding. Ik heb met mijn beide kinderen echt een paar uur in gestoken om ze het remmen en gas geven aan te leren. Dus niks anders dan een stukje rijden en weer remmen op "commando", net zolang totdat ze het kunnen dromen. Vandaar uit ben ik steeds verder mee gegaan. De oudste rijd inmiddels op een crf50. Dit vind ik voor een kind van 4 misschien iets te hoog gegrepen. Of hij moet echt goed met de voeten aan de grond komen. De crf50 is middels een schroef in de gashendel heel makkelijk terug te draaien en je hoeft niet te vertellen dat er 3 versnelling op zitten. Gewoon in de 1 laten rijden over een maisland, gaat perfect. En daarna ga je steeds iets verder....
 
Terug
Bovenaan Onderaan