Kindermotor

Heb helemaal de kriebels van dit topic gekregen...




Onze kleine man van 3,5 krijgt er ook één!!
 
Wat denkj e van een modelauto? Of een modelspeedboot? Of enig ander iets wat een enorme kick geeft zonder gevaar?
Natuurlijk wil een kind van 4 iets anders dan rolschaatsen of een fiets met trappers, maar kom op, 't is een kind van 4!
 
T/m zijn vijfde jaar heb ik het bij 4 wielen gehouden.

4 jaar electrische gator:

04072009378.jpg


5 jaar quadje:

261220101429.jpg


En nu op zijn 6e heeft hij een minicrosser, dat gaat erg goed. Gas doseert hij zelf, hij wil zelf niet harder dan +- kwart gas."

22102011428.jpg

22102011429.jpg
 
Wat denkj e van een modelauto? Of een modelspeedboot? Of enig ander iets wat een enorme kick geeft zonder gevaar?
Natuurlijk wil een kind van 4 iets anders dan rolschaatsen of een fiets met trappers, maar kom op, 't is een kind van 4!


Als een kind nou echt interesse heeft in motoren? Voor hetzelfde geld is het echt een talentje. Mijn jongste zoontje is helemaal weg van motoren. Voor zijn verjaardag, sinterklaas etc vraagt hij alleen maar modelmotoren. Hij heeft er ik weet niet hoeveel. Wanneer de motogp er op zit ie naast me Stoner en Rossie aan te moedigen. Alles draait bij hem om motoren, dus waarom zou ik hem dan niet zo'n ding gunnen. En omdat hij het zo geweldig vind leert het ook nog eens makkelijk. Hij heeft voor zijn 3e verjaardag een loopfiets gekregen, 3 maand later kon hij fietsen zonder zijwielen en weer 3 maand later reed hij zelfstandig op de minibike. Dan zit er in mijn ogen wel iets in en mag ie dat ook proberen.
 
T/m zijn vijfde jaar heb ik het bij 4 wielen gehouden.

4 jaar electrische gator:

[afbeelding]

5 jaar quadje:

[afbeelding]

En nu op zijn 6e heeft hij een minicrosser, dat gaat erg goed. Gas doseert hij zelf, hij wil zelf niet harder dan +- kwart gas."

[afbeelding]
[afbeelding]
't Is dat ik er inmiddels iets te groot voor ben, maar anders zou ik echt stikjaloers worden op zijn "speelgoed" :}
 
Beste mensen,


Ik heb voor z'n verjaardag een elektrische motor gekocht, hij vind dit niks.
Hij is heel erg teleurgesteld, omdat die motor natuurlijk niet hard rijdt.
!

Effe opvoedkundig; je moet hem vooral alles geven wat'ie wil, anders wordt hij misschien boos :+

Laat hem eerst maar eens een jaartje (of 2) met die elektrische motor spelen, die heeft ook geld gekost, dat hij daar maar wat respect voor opbrengt. Als hij die versleten heeft (niet als hij hem moe is, maar als hij, door hem vaak te gebruiken, niet door hem tegen de muur kapot te rijden, versleten is) krijgt'ie voor zijn volgende verjaardag, sint en kerst samen, misschien een nieuwe, al betwijfel ik nog of het wel verstandig is om een vierjarige op iets met een benzinemotor te zetten. Moet je zelf weten natuurlijk, maar ik zie vanuit m'n beroep genoeg verwende jochies die maar met hun vinger hoeven knippen om wat dan ook te krijgen. En pa zich maar de rug krom werken om al die onzin betaald te krijgen. Je moet de liefde van je kind niet kopen, dat gaat toch ooit mis.

Als ik naar de foto's hierboven kijk zie ik een mooie evolutie. Maar direct toegeven zou ik nooit doen, laat hem maar effe wachten, leert'ie dat meteen ook.
 
Laatst bewerkt:
excusses, mijn bericht weer ingetrokken. Heb je post nu beter gelezen. Ik was iets te snel met oordelen.
 
Laatst bewerkt:
@mckay: neen, ik poets er de toiletten van het personeel.

Elk z'n mening, toch? Ik zeg niet dat hij hem geen motor moet kopen, maar dat hij, mijns inziens, dus nog eens, MIJNS INZIENS, nog even wacht en hem eerst even met de elektrische motor laat spelen. Ik verkondig geen waarheid, ik geef mijn mening en een mening is objectief, je hoeft ze dus niet te delen.

Ik zeg gewoon dat hij, als hij eerst een jaartje met de elektrische speelt, leert beseffen dat niet alles vanzelf gaat. Bovendien heeft pa dan wat meer tijd om rond te kijken en zich te bevragen qua mogelijkheden, bescherming, locatie, of het geen bevlieging is enzoverder.

Win-winsituatie heet dat dan, en ik zeg het nog eens, MIJNS inziens. Verder moet je m'n bovenstaande reactie nog eens lezen, je beschuldigt mij ervan dat ik beweer dat het kind verwend is. Dat heb ik nergens geschreven, ik wil behoeden, niet veroodelen, wat mij beter afgaat, aangezien ik geen rechter ben, maar klusjesman op een kinderdagverblijf (volgens jou dan).
 
@mckay1,
Waarom reageer je zo fel op iedereen die je mening niet deelt?


Overigens heeft TS in overleg met haar smurf een nieuw verlanglijstje voor de sint opgesteld waarin hij een stoere kleurplaat van een racemotor vraagt.
(kinderhandjes zijn nog klein (lees-snel gevuld))
 
Laatst bewerkt:
Bijna alle grote coureurs zijn op jonge leeftijd begonnen.
Neem nu Rossi, rijd ook al op die leeftijd minibikes en karts...

die wonnen al wedstrijden op leeftijden dat je volgens sommige hier nog net een kleur plaat mag maken..

Nou hoef je die van jou niet te drillen tot wereld coureur, maar de wereld zit vol met mensen die voor jou willen bepalen wat veilig is en wat wel en niet kan...

Lekker schijt aan hebben dat soort mensen en zelf bepalen wat wel en niet kan... wl. doe je dat al, anders had je zelf ook geen motor gereden...


Ik heb zelf geen advies,.. maar hou wel dit topic in de gaten,...
 
Laatst bewerkt:
Ik reageerde fel (misschien te fel), omdat men snel zegt dat een kind verwend is. Hoofdzakelijk de opmerkingen van Lady Di hebben mij misschien iets te fel gemaakt.
Iedereen mag zijn mening geven en heb dan ook geen probleem mee als iemand het afkeurt. Maar lul niet over verwenderigheid. Als je het te onveilig vind of denkt dat je kind het lichamelijk niet aan kan, ok. Kan ik mij in vinden.
Een minibike of crosser moet je ook in mijn ogen niet zomaar geven. Je moet wel een beetje kunnen zien of het kind er aanleg voor heeft en of het geen opwelling is. Een goed motortje kost veel geld en daar mag je ook goed over nadenken voordat je er aan begint.

Ik heb er alleen moeite mee dat de TS op een verwend kind en opvoeding werd aangesproken. Ok, misschien te fel na andere reacties gereageerd, dus excusses.
 
nou het zijn een beetje twee dingen die naar voren komen in de eerste post he, Mckay. aan de ene kant: is het verstandig om een kind van 4 op een benzinemotortje te laten crossen. Mits er goed opgelet word ,bescherming, niet te snelle motor etc. moet dat kunnen zijn genoeg voorbeelden.

Maar het andere is de opmerking ik heb een elektrisch ding gekocht en hij mot het niet. het komt een beetje vreemd over en met mijn kinderen (heb ik niet) zou ik noooit zo snel toegeven.
 
Maar het andere is de opmerking ik heb een elektrisch ding gekocht en hij mot het niet. het komt een beetje vreemd over en met mijn kinderen (heb ik niet) zou ik noooit zo snel toegeven.


Hij is teleurgesteld,.. had er meer van verwacht,... heb ik ook wel eens bij bepaald type motoren... :+

Om daar nu gelijk allerlij conclusies uit te trekken (Vewende blaag) of dat mannetje verwend is of niet vind ik ook een beetje onzinnig en ook nog eens off topic..
 
Laatst bewerkt:
precies, als TS alleen advies had gevraagd over een benzine motortje had deze hele boom niet opgezet hoeven te worden.

TS moet misschien eens gaan kijken bij een crossbaantje voor kinderen en daar advies inwinnen.

Jammer dat TS niet meer reageert
 
Als ouder weet ik zelf, dat dit niet zo'n slim idee is, maar ik zal alle veiligheidsmaatregelen aanpassen.

Je weet dat het niet zo'n slim idee is, en toch doe je het? :') Ok dan.

Oja, verwend kind verder, als hij zo ondankbaar reageert op een elektrisch apparaat.
 
Laatst bewerkt:
Kereltje van mij is nu net 11 jaar en 2 jaar geleden kocht ik zijn eerste minibike, daarvoor reed hij op een 110cc quad, een minicrosser en daarvoor een electrische motorfietsje met zijwieltjes.
Nu rijd hij op binnen en buitenbanen met een Blata Ultima pocketbike maar aanleg en talent heeft hij zeker niet en zal echt ook nooit komen, maar hij heeft er wel plezier in en daar gaat het mij wel om.
Zondagmorgen is hij weer te vinden op de indoorkartbaan Coronel in Huizen, en hij heeft gewoon super veel lol.
Ik laat hem gewoon zijn keuze maken en als hij wilt voetballen dan vind ik dat ook prima, mss heeft hij daar wel talent voor.
Probleem zin hem vaak in de ouders, die willen graag dat hun kind gaan rijden en motiveren hem zodanig dat hij het leuk moet vinden en een kind wil nooit zijn ouders teleurstellen.
En ik zie het ook om mij heen dat veel ouders willen/vinden dat hun zoon talent heeft om te racen.
Ben daarom blij dat de mijne alleen maar plezier heeft en geen talent, daarom is het dubbel lol.
full
 
talent is natuurlijk leuk meegenomen maar plezier is natuurlijk idd de hoofdzaak. als het kind geen plezier in het rijden heeft kun je hem verder beter niet dwingen.
 
talent is natuurlijk leuk meegenomen maar plezier is natuurlijk idd de hoofdzaak. als het kind geen plezier in het rijden heeft kun je hem verder beter niet dwingen.


Tja en wat is eigenlijk talent?????
Meestal vinden de ouders dat hun kind talent heeft, ik blijf bij het plezier want kind zijn is snel voorbij en daar moet je van genieten.
 
Ik ben nog lang niet toe aan een kind, maar mocht ik er eentje krijgen, dan wil ik hem wel op jonge leeftijd kennis laten maken met motoren. Dit omdat ik zelf heel graag wil racen, maar kansloos ben omdat ik niet op mijn vierde al op een motor ben gezet (zie topic Wil beginnen met racen...). Maar als ik merk dat hij het niet wilt dan zal ik ook niet doorzeuren
 
Ik ben nog lang niet toe aan een kind, maar mocht ik er eentje krijgen, dan wil ik hem wel op jonge leeftijd kennis laten maken met motoren. Dit omdat ik zelf heel graag wil racen, maar kansloos ben omdat ik niet op mijn vierde al op een motor ben gezet (zie topic Wil beginnen met racen...). Maar als ik merk dat hij het niet wilt dan zal ik ook niet doorzeuren

_O-

Dat is dus waar Kevinblade naar verwees...

Van die ouders die hun ambities nooit hebben waargemaakt, en dat dan maar projecteren op hun kind(eren) om toch nog een kans te hebben op het zo begeerde doch brutalerwijze ontnomen "moment of glory".

Dan krijg je van die kinderen die op hun 3e op de tenniscourt staan, eigenlijk tegen hun zin, maar mama/papa vindt het leuk, zie hen eens stralen... Ze bereiken een behoorlijk niveau op regionaal vlak (want tot op een zeker level is oefening minstens zoveel waard als talent), om daarna in de pubertijd terecht te komen, en nog enkele jaren later te mogen opdraven in een TV-reportage genre "Where are they now"...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan