Kindermotor

Probleem zin hem vaak in de ouders, die willen graag dat hun kind gaan rijden en motiveren hem zodanig dat hij het leuk moet vinden en een kind wil nooit zijn ouders teleurstellen.
Daar zou ik mij idd ook schuldig aan maken; al zou ik het niet als probleem zien. O-)
Wat nou breien? Hup, motorrijen!
 
Hoi mijn zoon rijd ook op een minibike, volgend jaar gaat hij meedoen aan het NK, georganiseerd door RAP Holland.
Wij trainen vaak bij van der Ende in Poeldijk,
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nog lang niet toe aan een kind, maar mocht ik er eentje krijgen, dan wil ik hem wel op jonge leeftijd kennis laten maken met motoren. Dit omdat ik zelf heel graag wil racen, maar kansloos ben omdat ik niet op mijn vierde al op een motor ben gezet (zie topic Wil beginnen met racen...). Maar als ik merk dat hij het niet wilt dan zal ik ook niet doorzeuren


Das ook het idee, je laat ze met zoveel mogelijke dingen kennis maken... zodat je kan zien wat ie leuk vind...

Kan je hem daarna nog altijd om zijn oren slaan als ie ballet het leukst vindt :+
 
Laatst bewerkt:
Hoi mijn zoon rijd ook op een minibike, volgend jaar gaat hij meedoen aan het NK, georganiseerd door RAP Holland.
Wij trainen vaak bij van der Ende in Poeldijk,


Dan moet jij Kevin wel kennen want hij is ook regelmatig in Poeldijk te vinden.
En Kevin rijd ook bij de RAP in de junioren B.
 
Laatst bewerkt:
Maar wij kwamen per ongeluk in aanraking met de pocketbikes omdat ik met kennissen ging karten .
Omdat we nogal vroeg aankwamen zagen we dat ze aan het trainen waren met minibikes en die kleine vond dat zo vreselijk gaaf en wilde het natuurlijk ook.
Dus een chineesje gekocht en dat waren zijn eeste ritjes op de minibike.
Maar aangezien ik knmv motor trainer ben kom ik helaas nogal in aanraking met de zgn voetbalvaders en moeders en dat is jammer.
Probeer het kind zich zelf te ontwikkelen en ze ontdekken zelf wat ze leuk vinden, als ze iets leuk vinden zijn ze er ook vaak wel goed in.
 
Dan moet jij Kevin wel kennen want hij is ook regelmatig in Poeldijk te vinden.
En Kevin rijd ook bij de RAP in de junioren B.
Klopt, we rijden ook wel eens in huizen, mijn zoon Randy rijd met een zwarte GRC Mix
Randy heeft dit jaar drie keer bij RAP gereden in de 40 standaard, we willen het volgende seizoen alle wedstrijden meedoen, als het een beetje met mijn werk te combineren valt.
Randy rijd ook op 22-01-12 mee met de endurance in Poeldijk :]
 
Laatst bewerkt:
Klopt, we rijden ook wel eens in huizen, mijn zoon Randy rijd met een zwarte GRC Mix
Randy heeft dit jaar drie keer bij RAP gereden in de 40 standaard, we willen het volgende seizoen alle wedstrijden meedoen, als het een beetje met mijn werk te combineren valt.
Randy rijd ook op 22-01-12 mee met de endurance in Poeldijk :]


De RAP is heel erg leuk en het niveau gaat met sprongen vooruit.
En met wie gaat Randy dan de endurance rijden???
Trouwens hier een leuk filmpje van Randy ( zwart pak) en Kevin ( zwart/wit pak)

 
Jezus, wat een moraalridders/fatsoenrakkers hier zeg. Denk dat TS oud en wijs genoeg is om zelf te oordelen. We zitten hier niet op het Viva-forum. @ the rest: Zo'n mannetje zit boordevol lijmstof; die zijn niet stuk te krijgen. Kinderen op die leeftijd zijn al snel bang en gaan vaak helemaal niet voluit.

Ik zeg koop een klein minicrossertje/kartje, goede kleding en daarna gewoon rustig oefenen. Niks aan de hand.

Ps. Heeft hier iemand ooit in de krant gelezen dat zo'n jong mannetje die op prive trrein rijdt begeleid door zijn vader iets is overkomen behalve een blauwe knie? Een gemiddeld klimrek is een nog een groter gevaar, pfff
 
Haha ja, maar je moet eens kijken hoe vaak je in de speeltuintjes hier hoort: Jan-Willem, Josefientje, niet zo hoog klimmen! Dat is eng! Straks val je!
 
De RAP is heel erg leuk en het niveau gaat met sprongen vooruit.
En met wie gaat Randy dan de endurance rijden???
Trouwens hier een leuk filmpje van Randy ( zwart pak) en Kevin ( zwart/wit pak)

Leuk filmpje.
Nog druk geweest in huizen vandaag,
Wij zijn volgende week weer eens in Poeldijk.
 
Laatst bewerkt:
Leuk filmpje.
Nog druk geweest in huizen vandaag,
Wij zijn volgende week weer eens in Poeldijk.


Was behoorlijk druk en enkele bekende namen waren er ook zoals Scott Deroue en Victor Steeman op de 4 takt, maar Kevin kon Scott erg goed partij geven hoor, scheelde heel weinig, maar Scott reed ook op een junior B motor.
Maar volgende week zijn we in Poeldijk en als het goed is komt Scott ook trainen.
Gaan we de verjaardag van Janine vieren.
 
Enorme hoeveelheid reacties maar geen woord terug van de TS. Zoals wel vaker bij topics hier helaas.

Inmiddels is het 4 december en zal het wel niet meer lukken om voor morgenavond zo'n ding te regelen, als dat nog niet gedaan is.
 
Haha ja, maar je moet eens kijken hoe vaak je in de speeltuintjes hier hoort: Jan-Willem, Josefientje, niet zo hoog klimmen! Dat is eng! Straks val je!
Je woont op de rand van oud-zuid zeker...
 
Er schijnt zelfs onderzoek naar gedaan te zijn; als ouders binnen 10 m afstand van het klimrek staan, valt het kind vaker.....
 
Je woont op de rand van oud-zuid zeker...
:Y

Op stand. _O-
Waar de kinderen met de auto naar school worden gebracht, je met de nek wordt aangekeken als je kind niet op een valcursus zit en de gemiddelde buggy duurder is dan mijn nieuwe mountainbike.
 
Ik ben wel heel zuinig op mijn kind, ik zorg dat zijn fietsverlichting het goed doet, als het beestachtig slecht weer is dan breng ik hem wel naar school, maar ik laat hem wel motorrijden.
En geheel uit eigen wil want een kind moet genieten van zijn kind zijn, en zijn vader is ook nog steeds kind. :Y
 
Ik las daar nog een uitspraak over hier op MF:

Mannen zijn net kinderen, alleen het speelgoed word duurder
 
Wat een lachwekkende reacties.
Ten eerste, er gebeurt vrij weinig met zo'n ventje.
Je moest 's weten wat zo'n kind kan hebben op die leeftijd, want hij weegt niks en is zo flexibel als siliconen.
Ten tweede, je moet niet al teveel snelheid verwachten van een mini crossertje.

Het jochie is wellicht teleurgesteld en heeft zelf aangegeven dat hij wat harder wil.
Als ie het niet leuk vond zou ie natuurlijk nooit zoiets zeggen, want...hij heeft er blijkbaar plezier in.
En als je ergens plezier in hebt, gaat dat meestal gepaard met talent, en talent moet je niet onderdrukken denk ik.
Bij ons thuis was het vrij normaal om met 4 of 5 jaar op een mini crosser te stappen, dat deed m'n broertje ook.
Ik ben zelf als kind ook vaak genoeg over de kop gegaan waarbij ik nog nooit wat heb gebroken of gekneusd.
Wel 's met 40 km/p.u op m'n hoofd gevallen toen ik me vergiste in een knip en weer ging zitten.
Of een keer met m'n mini crosser op ramkoers met een 250cc die zonder te kijken de baan op wilde rijden.
Ik ramde de crosser en ik werd een flink eindje gelanceerd, iedereen in paniek op die baan, een klein kind...gewoon niks aan de hand dus...het deed niet eens zeer.
Je ziet mensen vaak wat breken of kneuzen als ze zwaarder zijn.
Motorhelm is ook geen probleem met een lichte versie.
Ik zeg maar zo, jong geleerd is oud gedaan.
Persoonlijk beschouw ik het als 1 van de meest waardevolle dingen meegekregen van m'n ouders.

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan