"kinderziektes" FZR , GSX-R , Fireblade

str(sp)eet(d)fighter

MF veteraan
31 okt 2003
2.293
311
Budel
Wie van jullie kan me aangeven wat de veelvoorkomende "ziektes" zijn van:
Yamaha FZR 750 of 1000,
Suzuki GSX-R 750 (W) of 1100 (W) en
Honda Fireblade 900 of 1000.

:} :} :} :} :} :} :}

Ik wil nl. weer aan een nieuw Streetfighter-project beginnen 8-) , en wil even weten waar eventuele zwakke plekken liggen bij bovenstaande modellen :} :}
Dus als het Tupperware spul scheurt, maakt me niks uit, alleen het technische deel is interressant, dat gaat er toch af })

Dit betekent dus ook dat mijn Str(sp)eet(d)fighter binnenkort te koop komt 8-) , dus voor geïnterresseerden O-) , kan ik wel wat fototjes toesturen :)

Groeten, Hans.
 
Laatst bewerkt:
Yamaha heeft te grote boringen, een hoer welke 100 jaar in het vak zit is strakker (oké overdreven maar je begrijpt me wel ;) ) Kwestie van andere zuigers monteren dan of er mee leren leven. Honda fireblade zou erg kostelijk zijn qua onderdelen wegens schaarste bij de oude modellen, zeker weten doe ik het echter niet.

Waarom niet zoals paul bezig is? kawa ZX-12R :+
 
Kostbaar bedoel je denk ik?............maar dat maakt niet uit, alles wat veel geld kost schroef je er toch vanaf als je er een streetfighter van maakt?
En kinderziektes van een fireblade?.............het is een Honda dussssssss?
 
Waarom niet zoals paul bezig is? kawa ZX-12R :+

Het maakt mij niet zoveel uit wat het is, maar ik vindt de modellen van de tank en frame van de GSX-R en de Blade, en een beetje minder van de Yamie toch wel erg mooi. En natuurlijk de mono ophanging van de Blade 1000. 8-) 8-) 8-)
Een "licht" schade geval van enkele jaren oud, waarvan (het liefst) alleen de tupperware aan gort ligt, is natuurlijk het mooiste 8-)

En Paul als grootaandeelhouder *D / eigen baas *D heeft ze natuurlijk voor het uitkiezen :) :) :) :) :)

Hans
 
Het maakt mij niet zoveel uit wat het is, maar ik vindt de modellen van de tank en frame van de GSX-R en de Blade, en een beetje minder van de Yamie toch wel erg mooi. En natuurlijk de mono ophanging van de Blade 1000. 8-) 8-) 8-)
Een "licht" schade geval van enkele jaren oud, waarvan (het liefst) alleen de tupperware aan gort ligt, is natuurlijk het mooiste 8-)

En Paul als grootaandeelhouder *D / eigen baas *D heeft ze natuurlijk voor het uitkiezen :) :) :) :) :)

Hans

Een blade heeft helemaal geen mono ophanging. :? Zie je wel eens, maar das van vfr's. En de 1000 is er dit jaar pas. :?
 
fzr's, oliezuipen en durven al wel eens krukasproblemen geven als er zwaar mee gegast wordt en de olie ni tegoei in't oog gehouden wordt.
voor de rest beremoto's.

gsxr, frame's zijn ni van de beste (ni zo stijf als andere van die bwj'en) maar de blokken zijn ni kapot te krijgen.
bij intens misbruik durven ze wel olie verbruiken maar zelfs zonder olie blijven ze nog draaien bij wijze van spreken.

fireblade, t'is een honda en iedereen rijdt ermee rondt dus wat is daar nu de fun aan.
goeie moto maar blinkt in niks uit (ook ni in de negatieve zin ) en de onderdelen zijn reteduur. zwakke punt zijn de nokkenasketting en spanner en de regulateurs.

wat je vergeten bent: kawa zxr 750.
superstrak frame, bere rijwielgedeelte maar redelijk onderhoudsgevoelig blokje.
om de 10000km effe een defig onderhoud en de kleppen stellen en je het er nooit iets mee voor maar slaag da onderhoud en vooral die kleppen ni over!
maar met een setje flats derop wel 1 van de beste moto's ooit naar mijn gedacht.
 
wat je vergeten bent: kawa zxr 750.
superstrak frame, bere rijwielgedeelte maar redelijk onderhoudsgevoelig blokje.
om de 10000km effe een defig onderhoud en de kleppen stellen en je het er nooit iets mee voor maar slaag da onderhoud en vooral die kleppen ni over!
maar met een setje flats derop wel 1 van de beste moto's ooit naar mijn gedacht.

Jij rijdt Kawa ZXR 750 zeker ?????????????????????????????
Ik rij overigens ook een Kawa, GPz 750, alleen niet meer als zodanig herkenbaar 8-) *D , kijk maar op de avator.
Maar deze is na de foto al weer hier en daar gewijzigd 8-) , zoals "gewoonlijk" als je zelf iets vertimmert, zoek je verder tot je weer iets vindt om te verbouwen.

Hans
 
FZR valt olie wel reuze mee.. tis eerder de exupklep en de spanningsregelaar (en een 750 is vrij schaars)
GSX-R zoop in mijn geval meer olie en is electrisch 1 grote zooi waaronder ook de spanningsregelaar
fireblade, geen ervaring.
 
Suzuki GSXR1100 natuurlijk.

haal de kuip eraf en je hebt de typische streetfighter.

liefst geen waterkoeler maar een oliekoeler.. en dan net diegene met USD vork. (1990/1991 uit mijn hoofd)

technisch bijna onverwoestbare blokken. stoer uiterlijk door die koelribben en frame.
 
Laatst bewerkt:
ik heb met mijn zxr 35000km gebolt, totaal geen problemen (wel om de 10000 klepjes gesteld, meestal ni nodig maar k'wou toch zekerheid).
ik heb die motor wel zelf opgebouwd (gekocht toen ie uiteen lag, ze hadden de krukas kapotgeredcen op circui) en een gewoon blok omgebouwd naar RR blok op de boite na (geen close ratio boite, wel alle vermogen :) ) dus hij zat wel 100% juist ineen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan