Kinderziektes kawasaki zephyr 750 1993/ 1994

Zephyrd

MF'er
7 sep 2008
39
0
Hallo zephyr 750 \ 1100 liefhebbers,

Wat zijn alle kinderziektes van de kawasaki zephyr 750 met het bouwjaar 1993\1994 "C03"
 
Een motor van 14 a 15 jaar oud heeft geen kinderziektes meer.
Dit noemen we dan mankementen.

:^ ....dan wordt het brik .... :P

De basis van deze Zephyr750, is de motor waar ik nu m'n pekel-ritjes mee doe.
Het blok is van de KZ750E(E), hoewel de Zephyr aangeduid wordt als ZR-type.
Het zijn oersterke motorblokken die een lekkere rauwe loop hebben.
Het klapperen v/d distributie-ketting en soms ook de primaire-ketting, wordt redelijk vaak vermeld. Kan het kwaad?.... Nee! Ik rij zoal bijna 7 jaar.
:]
 
:W Kawaidioot Wist niet dat jij ook een Zephyr hebt?

Nagenoeg overwoestbaar en nog best pittig voor zn leeftijd.
Rammelt en klappert flink koud en loopt redelijk rauw.. maar doet het nog prima.
Loopt 1:15 tot 1:18 ongeveer en de mijne doet 225 op de teller max.

Maar met 76pk op het achterwiel is hij sterker dan standaard 8-)
(Luchtfilterhuis aangepast, andere sproeiers en naalden en open pijpen).
large


Inlaatrubbers zijn ooit verdroogd, maar dat is logisch. Mijne is van '91 en heeft iets van 70k op de tellers btw..

Enige 'mankement' is dat de grondspeling niet al te ruim is.

Owja, de bochten roesten flink! Vooral bij de balanspijp.
Mja en de vering is niet echt geschikt om extreem hard mee te rijden (noch zijn de remmen super), maar goed het is ook geen supersport natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
:W Kawaidioot Wist niet dat jij ook een Zephyr hebt?

:+ ik ook niet.... , .....( ff tsjékke....), ... :N .... :) ...is nog steeds m'n groene KZ...
"De basis van deze Zephyr750"
Het zit dus zo,
ten opzichte van mijn brikkie's ( begin jaren '80), is bij de Zephyr
,....het frame is iets gewijzigd, ( ander sub-frame kont).
Het blok is exact hetzelfde ( KZ750E/R), voorvork oogt ook van de 'R',
achterbrug-model is als de ZZR, máár met retro schokkie's.