Kinflap...

rvh

MF veteraan
28 nov 2001
10.381
8.272
Ergens in Zuid-Holland
Heb dus een incomplete helm gekocht, waar dat ding en een neuskap bij had horen zitten.

Vanmiddag even naar Hans Knoppers geweest om te kijken hoe zo'n ding eruit zou moeten zien, maar als het is wat ik denk dat het zou moeten zijn, dan is het maar een klein geval terwijl ik echt aan een wat grotere flap dacht.

Dus, wie verschaft mij wat duidelijkheid hierover?
 
Heb dus een incomplete helm gekocht, waar dat ding en een neuskap bij had horen zitten.

Vanmiddag even naar Hans Knoppers geweest om te kijken hoe zo'n ding eruit zou moeten zien, maar als het is wat ik denk dat het zou moeten zijn, dan is het maar een klein geval terwijl ik echt aan een wat grotere flap dacht.

Dus, wie verschaft mij wat duidelijkheid hierover?
wat voor helm is het, waar heb je hem gekocht, wassie afgeprijsd
kinstuk is vaak erg klein he, dus verwacht er niet de wereld van.
 
sommige helmen hebben zo'n kapje voor je neus zitten voor als je vizier open staat dat je geen vliegen hoeft eten ofzo, of misschien om de windstroom van je ogen weg te halen. Eerste wat ik waarschijnlijk zou doen als ik zo'n helm kocht was die neuskap eruit slopen ...
 
sommige helmen hebben zo'n kapje voor je neus zitten voor als je vizier open staat dat je geen vliegen hoeft eten ofzo, of misschien om de windstroom van je ogen weg te halen. Eerste wat ik waarschijnlijk zou doen als ik zo'n helm kocht was die neuskap eruit slopen ...

Je hebt zeker niet toevallig een X-901?
 
Teruggaan naar de zaak kan niet. Deze is namelijk gestopt.

Maar kan iemand nu een piccie maken van wat volgens hem de kinflap ('chinstrap') is?
 
als je gewoon zo'n halve maan vormige antitochtdoek bedoelt die de wind uit je helm houd,
nee, die flapjes zijn niet erg groot - maar wel effectief!
 
als je gewoon zo'n halve maan vormige antitochtdoek bedoelt die de wind uit je helm houd,
nee, die flapjes zijn niet erg groot - maar wel effectief!

Tadaaa, die bedoel ik dus waarschijnlijk :} Maar hoe ziet zo'n ding eruit. Hoe groot zijn ze?

Een chinstrap is het bandje dat je onder je kin vastmaakt :+

Zoeken met google op "chinstrap" levert een flink aantal pinguins op. Maar om die nu tussen je helm te doen? Al zal zo'n pinguinhuidje vast wel lekker wind- en waterdicht zijn!
 
Ik denk dat ik weet wat het is. Zo'n geval dus...
Verklaar ook meteen waarom er geen zacht stukje gestikt zat op het kinbandje.

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/143271/364a1b6e3b3e10f9f9c747701f61fd0d (kinstuk ebay.jpg)​
 
Joehoe! De letterlijke vertaling van chinstrap is gewoon kinbandje hoor. Hoe kom je erbij dat er een 'flapje' bij je helm zou moeten zitten? Zo'n kinbandje heeft iedereen, dus jij vast ook. :Z
 
een chinstrap zoals jij zegt is volgens mij gewoon een kinband waar jeje helm mee vastgespt of klikt
 
je hebt 2 zaken:

Neus flap: deze zorgt ervoor dat je vochtige adem niet zo snel neerslaat op je vizier

Kin flap : deze zal ongveer 10 cm lang zijn en half rond lopen en dicht het gedeelte onder je kin af voor tocht e.d
 
full


Bij mijn vorige helm (ook een Nolan, maar geen X-901) was het maar een heel klein flapje.
 
is dit het meest vagelangselkaarpraattopic van MF?
op de foto staant wee dingen. waar gaat het over het bovenste of onderste onderdeel?
en op de foto staat geen chinstrap of kinbandje
:+
 
Het onderste is het neuskapje. Best effectief in de winter hoor, zelfs met een Fogcity.

Dat bovenste lapje stof is de kinflap. Ook dat ding werkt prima, vooral tegen het lawaai. 's Zomers houdt ie ook nog de insecten buiten.

Ik had m'n helm (Shoei Z-One) via de postorder besteld en daar zat dat spul ook niet bij. Kost je los gekocht toch een paar tientjes.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan