Kip rijdt duif aan: helm weggooien?

Nieuwe helm lijkt me inderdaad geen verkeerd idee. Als ondanks de bescherming van de helm de klap hard genoeg is geweest om je een hersenschudding te bezorgen is de helm ook wijlen!

Waarbij je dan meteen weer blij mag zijn met je helm... Anders had het een serieuzere vorm van koppijn geworden ben ik bang...
 
ik kreeg pas een vogel tegen me rechterhandschoen aan , moet ik mijn handschoenen nu weggooien.....??? :?
 
Ik heb altijd geleerd dat je niet kunt schudden wat je niet hebt :) Geintje....

Voor de rest alles goed met je? Met 140 op een duif knallen is niet niks....

Voor de rest gelukkig nergens last van alleen hersenschudding.
Geen last van mijn enz. gelukkig.
Ja mijn kaak een beetje, maarja die heeft ook een flink klap gehad omdat de duif tegen de zijkant van mijn helm is gekomen.
 
Ik had paar week geleden ook een close call, reed 100 standaard.
Zie in me ooghoek iets verschijnen, uit reactie duik ik gelijk op de tank.
Voelde het nog over me jas heenscheren.
Ook een duif :X
 
Kan me voorstellen dat het een flinke klap is geweest.
Ik reed zaterdag met 80 ook een duif aan, de duif knalde tegen mijn schouder aan en ik heb het ook wel even gevoeld.

Ik heb wel eens gehoord dat als je je helm laat vallen, je al een nieuwe moet aanschaffen.
Dus in jouw geval zou ik zeker een nieuwe kopen, het gaat immers om je eigen veiligheid.
 
Waarom zijn die beesten eigenlijk zo stom? Ze kunnen wel als postduif ingezet worden en weten precies waar ze heen moeten vliegen, maar bewegende objecten ontwijken schijnt toch een hele kunst te zijn.

Probeer maar eens bijv. een kauw aan te rijden, dat gaat je nooit lukken. Die vliegen altijd precies op tijd weg, wanneer gaan die duiven eens verder evolueren en zich aanpassen aan het verkeer?
 
Waarom zijn die beesten eigenlijk zo stom? Ze kunnen wel als postduif ingezet worden en weten precies waar ze heen moeten vliegen, maar bewegende objecten ontwijken schijnt toch een hele kunst te zijn.

Probeer maar eens bijv. een kauw aan te rijden, dat gaat je nooit lukken. Die vliegen altijd precies op tijd weg, wanneer gaan die duiven eens verder evolueren en zich aanpassen aan het verkeer?

Ik vraag het me ook wel af.
Misschien zijn ze doof.
Als ik zonder DB killer rij dan vliegen ze (ruim) optijd weg.
Maar zaterdag reed ik zonder omdat we naar het
Sauerland gingen, en ik krijg zo'n beest tegen mijn kop aan.
 
Ik vraag het me ook wel af.
Misschien zijn ze doof.

Als ik zonder DB killer rij dan vliegen ze (ruim) optijd weg.
Maar zaterdag reed ik zonder omdat we naar het
Sauerland gingen, en ik krijg zo'n beest tegen mijn kop aan.

En dat komt juist omdat jij altijd zonder killer rijdt. Onverantwoord :N :N :N
 
Waarom zijn die beesten eigenlijk zo stom? Ze kunnen wel als postduif ingezet worden en weten precies waar ze heen moeten vliegen, maar bewegende objecten ontwijken schijnt toch een hele kunst te zijn.

Probeer maar eens bijv. een kauw aan te rijden, dat gaat je nooit lukken. Die vliegen altijd precies op tijd weg, wanneer gaan die duiven eens verder evolueren en zich aanpassen aan het verkeer?

Duiven in de binnenstad van Rotterdam vliegen volgens mij altijd op 1.80 a 1.90 mtr hoogte over de mensen heen. Kom ik aan met m'n 2.01 mtr. Stomme beesten!

Duiven zijn overigens niet mensenschuw (gisteren geprobeerd er 2 uit mijn tuin te jagen) waarschijnlijk dus ook niet motor schuw.
 
whahahaha _O- _O- _O- _O-

het is maandag, geen vrijdag.

maar goed, wat was jouw snelheid en wat doet een duif gemiddeld?

als jij 80 rijdt en die duif vliegt 40 km/h en jullie botsen frontaal dan heb je een een duif a 500 gram die met 120 km/h word "gestopt"

volgen natuurkunde formules heb je dus een relatief groot krachtmoment op een klein plekje van je helm gehad waardoor het zeker heel goed mogelijk is dat de schaal is ingedeukt of gebarsten.

als jij met 80 op je bek was gegaan dan raak je ook maar met een klein contactoppervlak van de helm het asfalt waar je zelfs minder krachten hebt omdat je dan meer schuift dan in een keer een duif stopt.

zou jij als jij met 80 van je motor afschuift en daarbij zo hard de grond raakt dat je een hersenschudding hebt de helm ook weer gaan gebruiken?

als je hem kunt laten testen (dat kon toch voor 10 a 20 euro???) dan dat doen, anders helm weg gooien en en een nieuwe kopen.

Je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat die duif een stuk zachter is dan een stukje asfalt, dus de duif geeft zijn potentiele energie in de eerste ms af over een klein oppervlak, maar na enkele ms stijgt dat oppervlak exponetieel, waardoor de puntbelasting verkleint wordt.
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf een duif geraakt met 110, maar dat was een 'schampschot', als je hem echt hard geraakt hebt is de bescherming van je helm _misschien_ verminderd, hangt van je helm af, is lang niet altijd zo.

Je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat die duif een stuk zachter is dan een stukje asfalt, dus de duif geeft zijn potentiele energie in de eerste ms af over een klein oppervlak, maar na enkele ms stijgt dat oppervlak exponetieel, waardoor de puntbelasting verkleint wordt.
Idd, plus dat de vervorming van de duif er voor zorgt dat de op te vangen krachten ook minder zijn...

Heeft iemand misschien een paar duiven waarmee ik kan experimenteren om zo de 'vervormingscoëfficiënt' van een duif te berekenen? :P
 
Laatst bewerkt:
Racekip, was dit heel toevallig op de weg van Zevenaar naar Duiven?

Daar ligt momenteel wel een halve duif _O-

Tenminste, een uur geleden toen ik er langs reed...
 
Waarom zijn die beesten eigenlijk zo stom? Ze kunnen wel als postduif ingezet worden en weten precies waar ze heen moeten vliegen, maar bewegende objecten ontwijken schijnt toch een hele kunst te zijn.

Probeer maar eens bijv. een kauw aan te rijden, dat gaat je nooit lukken. Die vliegen altijd precies op tijd weg, wanneer gaan die duiven eens verder evolueren en zich aanpassen aan het verkeer?
Waarom zijn motorrijders zo stom dat ze nog geen duif kunnen ontwijken :?
 
Waarom zijn die beesten eigenlijk zo stom? Ze kunnen wel als postduif ingezet worden en weten precies waar ze heen moeten vliegen, maar bewegende objecten ontwijken schijnt toch een hele kunst te zijn.

Probeer maar eens bijv. een kauw aan te rijden, dat gaat je nooit lukken. Die vliegen altijd precies op tijd weg, wanneer gaan die duiven eens verder evolueren en zich aanpassen aan het verkeer?
Ik probeer hier in A'dam al jaren duiven aan te rijden. Nooit gelukt, helaas. Mischien zijn ze hier wat verder geëvolueerd?


Of zou het aan mij liggen?
 
Waarom zijn motorrijders zo stom dat ze nog geen duif kunnen ontwijken :?

:Z

Nou van de 3 die opstegen heb ik er 2 ontweken.
Ik zou het btw knap vinden als jij deze wel had ontweken...
Het was een bocht naar links, en de volgens kwamen van de rechterkant.
door de iets hogere snelheid keek ik dus meer naar de weg dan in de berm.
En net voor het uitkomen van de bocht kreeg ik dat beest tegen mijn helm aan.
Dus niet recht voor mijn neus, maar tegen de rechter kant van de helm.
 
Vervelend dat dat gebeurd is, ik denk idd ook nieuwe helm (zal wel een klap geweest zijn man!)
Ik moet er wel bij zeggen dat ik het redelijk grappig vind, een duif die een racekip aanvliegt :+
Niet al te veel last van je nek / hersenschudding?
 
Laatst bewerkt:
Vervelend dat dat gebeurd is, ik denk idd ook nieuwe helm (zal wel een klap geweest zijn man!)
Ik moet er wel bij zeggen dat ik het redelijk grappig vind, een duif die een racekip aanvliegt :+
Niet al te veel last van je nek / hersenschudding?

Nee nek valt wel mee... puur de linkerkant van mijn kaak en hoofdpijn.
Ik kan ook niks lang doen.
Ik ga zodadelijk ook weer even er bij liggen.

Je moet trouwens blij zijn dat je deze niet bent tegengekomen:


_O- _O- _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan