Kip rijdt duif aan: helm weggooien?

Racekip #1

MF veteraan
9 mrt 2003
49.880
507
Hoi,

Ja de topictitel verraad het al.
Ik heb zaterdag met een gangetje van 140 een duif tegen mijn helm aan gehad.
Ik heb er ook een hersenschudding aan overgehouden.

Maar mijn vraag is eigelijk of ik de helm weg moet gooien.
Het was wel een ontiegelijke knal.
Ben er zelf gelukkig op blijven zitten, en van die duif is natuurlijk niks meer van over.
 
Mooie, titel:"Racekip rijdt duif aan."

_O- _O-

ja hoe spijtig ook maar die helm kan je weggooien, zeker als je zelf al een hersenschudding hebt.

je kan hem voor de zekerheid misschien nog laten testen bij het helm merk zelf.

meestal krijg je dit soort dingen vergoed van je verzekering als je wa + bent zou even een mailtje sturen naar ze met foto's en zo dan zul je wel antwoord krijgen.

ik heb ook aanrijding met beest gehad en kreeg alles vergoed en was toen alleen wa + verzekerdt.
 
Laatst bewerkt:
Als jij er een hersenschudding aan overhoud dan is het volgens mij toch een flnke klap geweest. Vervangen dus.

Misschien verzekeringswerk?

Ik weet niet of die duif een schadeformulier bij had :D
 
Als jij er een hersenschudding aan overhoud dan is het volgens mij toch een flnke klap geweest. Vervangen dus.

Misschien verzekeringswerk?

Ik weet niet of die duif een schadeformulier bij had :D


Die vloog natuurlijk onverzekerd rond.. B|
 
Mooie, titel:"Racekip rijdt duif aan."


whahahaha _O- _O- _O- _O-

het is maandag, geen vrijdag.

maar goed, wat was jouw snelheid en wat doet een duif gemiddeld?

als jij 80 rijdt en die duif vliegt 40 km/h en jullie botsen frontaal dan heb je een een duif a 500 gram die met 120 km/h word "gestopt"

volgen natuurkunde formules heb je dus een relatief groot krachtmoment op een klein plekje van je helm gehad waardoor het zeker heel goed mogelijk is dat de schaal is ingedeukt of gebarsten.

als jij met 80 op je bek was gegaan dan raak je ook maar met een klein contactoppervlak van de helm het asfalt waar je zelfs minder krachten hebt omdat je dan meer schuift dan in een keer een duif stopt.

zou jij als jij met 80 van je motor afschuift en daarbij zo hard de grond raakt dat je een hersenschudding hebt de helm ook weer gaan gebruiken?

als je hem kunt laten testen (dat kon toch voor 10 a 20 euro???) dan dat doen, anders helm weg gooien en en een nieuwe kopen.
 
_O- _O-

ja hoe spijtig ook maar die helm kan je weggooien, zeker als je zelf al een hersenschudding hebt.

je kan hem voor de zekerheid misschien nog laten testen bij het helm merk zelf.

meestal krijg je dit soort dingen vergoed van je verzekering als je wa + bent zou even een mailtje sturen naar ze met foto's en zo dan zul je wel antwoord krijgen.

ik heb ook aanrijding met beest gehad en kreeg alles vergoed en was toen alleen wa + verzekerdt.

Thnx ik ga het proberen. :)
 
whahahaha _O- _O- _O- _O-

het is maandag, geen vrijdag.

maar goed, wat was jouw snelheid en wat doet een duif gemiddeld?

als jij 80 rijdt en die duif vliegt 40 km/h en jullie botsen frontaal dan heb je een een duif a 500 gram die met 120 km/h word "gestopt"

volgen natuurkunde formules heb je dus een relatief groot krachtmoment op een klein plekje van je helm gehad waardoor het zeker heel goed mogelijk is dat de schaal is ingedeukt of gebarsten.

als jij met 80 op je bek was gegaan dan raak je ook maar met een klein contactoppervlak van de helm het asfalt waar je zelfs minder krachten hebt omdat je dan meer schuift dan in een keer een duif stopt.

zou jij als jij met 80 van je motor afschuift en daarbij zo hard de grond raakt dat je een hersenschudding hebt de helm ook weer gaan gebruiken?

als je hem kunt laten testen (dat kon toch voor 10 a 20 euro???) dan dat doen, anders helm weg gooien en en een nieuwe kopen.

Thnx voor de info...

Die titel is wel erg grappig idd. _O-

Racekip rijd duif aan. _O-
 
Wat 'n stunt, heb er gelukkig zelf geen ervaring mee maar heb wel 's gehoord over 'n knul die een eend op z'n helm kreeg en daardoor de controle en het leven verloor... :N
Al met al zou ik toch blij zijn met "slechts" een kapotte helm en een schudding.
Maarre, foto's van die duif?? :P
 
Ik heb net gebelt en ik moet mijn oude helm inleveren bij de motorzaak, en kan gewoon het bonnetje van de nieuwe helm opsturen. *D

Dus maar weggooien die helm. :)
 
Wat 'n stunt, heb er gelukkig zelf geen ervaring mee maar heb wel 's gehoord over 'n knul die een eend op z'n helm kreeg en daardoor de controle en het leven verloor... :N
Al met al zou ik toch blij zijn met "slechts" een kapotte helm en een schudding.
Maarre, foto's van die duif?? :P

Nope dat niet meer...

Nog wel van de veertjes op mijn tank. :+



full
 
Had die duif je niet gezien dan? Zeker kippig!


naja, ts koopt een nieuwe helm.

hij kiest duidelijke eieren voor zijn geld.

hij mag blij zijn dat de verzekering betaald, al was hij er natuurlijk als de kippen bij om een nieuwe helm te declareren.
 
wat een kanibaal.. rijd gewoon zijn eigen soort dood :X

Ik zei toch dat je het op je verzekering kon gooien kippie??? :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan