Kit voor het terugvoeren van een R6 naar 25 Kw

MartijnSUB

Rookie
19 jul 2009
8
0
Mijn excuses allereerst indien het volgende reeds vermeld wordt op dit forum (ik heb gezocht, maar niet gevonden).

Mijn verhaal: ik ben van plan om volgende week een R6 aan te schaffen, ik heb echter een klein rijbewijs en dientengevolge mag ik dus slechts een 25 Kw fiets rijden. Daarom ben ik van plan om een kit aan te schaffen, vervolgens mijn motor hiermee terug te voeren en uiteindelijk het motorvermogen te laten meten om hier vervolgens een 25 Kw uitdraai voor te ontvangen.

Mijn vragen: (a) waar kan ik een 25 Kw kit krijgen voor een R6 en wat zijn de kosten hiervan? (b) Waar kan ik vervolgens een uitdraai ontvangen van het vermogen van de motorfiets en wat zijn de kosten hiervan? (c) En is het mogelijk om mij geldig te verzekeren?

Met vriendelijke groet en bij voorbaat dank voor jullie reacties.
 
Mijn excuses allereerst indien het volgende reeds vermeld wordt op dit forum (ik heb gezocht, maar niet gevonden).

Mijn verhaal: ik ben van plan om volgende week een R6 aan te schaffen, ik heb echter een klein rijbewijs en dientengevolge mag ik dus slechts een 25 Kw fiets rijden. Daarom ben ik van plan om een kit aan te schaffen, vervolgens mijn motor hiermee terug te voeren en uiteindelijk het motorvermogen te laten meten om hier vervolgens een 25 Kw uitdraai voor te ontvangen.

Mijn vragen: (a) waar kan ik een 25 Kw kit krijgen voor een R6 en wat zijn de kosten hiervan? (b) Waar kan ik vervolgens een uitdraai ontvangen van het vermogen van de motorfiets en wat zijn de kosten hiervan? (c) En is het mogelijk om mij geldig te verzekeren?

Met vriendelijke groet en bij voorbaat dank voor jullie reacties.

De reactie van Rene is onjuist.....


A: Een kant en klare kit is er niet, bestaat niet, niet te koop. Begrenzen moet dus op een andere manier gebeuren. Bijv. aan de gashendel.
Je kunt dan niet mer volgas geven, waardoor je hem zo kan afstellen dat de motor niet meer dan 25Kw heeft.
Kosten liggen ergens tussen de 100-150 euro.

B: Het begrenzen van de motor gebeurd met behulp van een testbank. Dit zit weer aangesloten op een computer, en als de motor begrensd is tot 25Kw wordt het grafiekje uitgeprint. Hier zitten dus geen kosten aan verbonden, maar valt onder de kosten bij punt A.

C: Ja het is mogelijk om je geldig te verzekeren.
Ga kijken bij de motor, laat iemand met een vol-vermogen-rijbewijs proefrijden.
Kom later terug om hem op te halen, in die tijd sluit je je verzekering af bij www.knmv.nl (of sluit hem direct af als je gaat kijken want dan kan iemand met een vol-vermogen-rijbewijs hem gelijk naar huis rijden, als je de motor dan niet koopt kun je binnen 24u de verzekering annuleren, kosteloos). Nu kan de motor opgehaald worden door iemand met een vol-vermogen-rijbewijs.
Als de motor begrensd is, en je het vermogensgrafiekje hebt gekregen, neem je weer contact op met de KNMV. Je moet het grafiekje dan inscannen/kopieeren en naar hun emailen/sturen.
Dit wordt dan aangepast in je (onilne)polis. Je kunt je polis online inzien, en dus ook uitprinten.

Als je gaat rijden zorg je dat je bij je hebt:

Rijbewijs
Kenteken
Uitdraai testbank
Kopie polis.

Officieel mag het niet, maar omdat je anders als 25kw'er bijna geen enkele motor mag besturen, wordt er niet moeilijk over gedaan. Na lang zoeken op internet ben ik 1 verhaal tegengekomen waar iemand wél gepakt was en een boete kreeg.
Ook hoorde dat ik van een motordealer, dat het hele 25Kw gezeur afgelopen is. En dat een jongen een rechtzaak gewonnen heeft hier over, en nu alle overige rechtzaken van de tafel zijn.

Kortom: prima te doen!

Succes met je nieuwe fiets :]
 
Laatst bewerkt:
De reactie van Rene is onjuist.....

....

Succes met je nieuwe fiets :]

Bedankt dat je me corrigeert, ik ben nu eenmaal tegen illegaal begrenzen enz, vandaar dat ik niet verder heb gekeken naar verzekeringen of die dat accepteren.
Ik heb alleen gekeken of er een setje voor is.
Sorry voor de verkeerde en incomplete informatie.
 
Laatst bewerkt:
Mijn excuses allereerst indien het volgende reeds vermeld wordt op dit forum (ik heb gezocht, maar niet gevonden).

Mijn verhaal: ik ben van plan om volgende week een R6 aan te schaffen, ik heb echter een klein rijbewijs en dientengevolge mag ik dus slechts een 25 Kw fiets rijden. Daarom ben ik van plan om een kit aan te schaffen, vervolgens mijn motor hiermee terug te voeren en uiteindelijk het motorvermogen te laten meten om hier vervolgens een 25 Kw uitdraai voor te ontvangen.

Mijn vragen: (a) waar kan ik een 25 Kw kit krijgen voor een R6 en wat zijn de kosten hiervan? (b) Waar kan ik vervolgens een uitdraai ontvangen van het vermogen van de motorfiets en wat zijn de kosten hiervan? (c) En is het mogelijk om mij geldig te verzekeren?

Met vriendelijke groet en bij voorbaat dank voor jullie reacties.

Welke bouwjaar wil je kopen?

Ik heb zelf een 2008 r6 op 25kw en een 2006 op 25kw dus met de carb versies of 3/4/5 model weet ik het niet zeker.

Vanaf 2006 kun je bij verschillende dealers een set in laten bouwen met TUV certificaat, dit wordt beter geaccepteerd dan een uitdraaitje van de testbank. Houdt er rekening mee dat de set wel 150 euro kost ofzo en het inbouwen minstens zoveel.

Nadeel: staat niet op kenteken bewijs en bij de verzekering is er dus geen voordeel te behalen meestal. Bij Suzuki gsxr600 (vanaf 06) kan het wel op kenteken en scheelt het je een hoop centen bij verzekering.

In mijn geval zou de soes 90 euro per maand kosten, mijn r6 maar liefst 152. Alleen maar omdat het niet op kenteken bewijs staat. Het TUV certificaat is trouwens best officieel met frame nummer erop enzo en is dus niet overdraagbaar.

Succes
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties, nu koop ik zeker een R6! @ mikesta: een R6 uit 2006 of later zal er niet in zitten voor me, ik zit meer te denken aan een uit het bouwjaar 1999, 2000 of 2001.
 
ik heb de mijne 25kw op kenteken staan, staat momenteel te koop op marktplaats en is een 2006
 
Hey, ik lees net dit topic. Ben vijf minuten geleden gebeld door de dealer dat ''mijn'' 2006 R6 niet 25KW te maken is. Hij heeft met de yamaha importeur gebeld en deze heeft hem verteld dat er geen mogelijkheid is.

Nu heb ik echter al, zoals ook in dit topic te lezen valt, r6 met bouwjaar 2006 en hoger gezien die gewoon 25KW zijn. Nu hoef ik de R6 niet officieel 25Kw, ik wil hem gewoon met een uitdraai verzekeren. Heb alleen liever geen begrenzing op het gas, zo' n kleine slag lijkt me namelijk erg vervelend. Heeft iemand misschien een adres of plaats waar 25Kw voor 2006, dus nieuw model, R6 te koop is? Of ergens waar ik dit kan informeren zodat mijn dealer dit misschien ook kan uitvoeren?

Zou hartstikke fijn zijn, had net na lang zoeken een leuke motor uitgekozen. En nu weer het bericht dat deze het niet kan worden. |(
 
Hey, ik lees net dit topic. Ben vijf minuten geleden gebeld door de dealer dat ''mijn'' 2006 R6 niet 25KW te maken is. Hij heeft met de yamaha importeur gebeld en deze heeft hem verteld dat er geen mogelijkheid is.

Nu heb ik echter al, zoals ook in dit topic te lezen valt, r6 met bouwjaar 2006 en hoger gezien die gewoon 25KW zijn. Nu hoef ik de R6 niet officieel 25Kw, ik wil hem gewoon met een uitdraai verzekeren. Heb alleen liever geen begrenzing op het gas, zo' n kleine slag lijkt me namelijk erg vervelend. Heeft iemand misschien een adres of plaats waar 25Kw voor 2006, dus nieuw model, R6 te koop is? Of ergens waar ik dit kan informeren zodat mijn dealer dit misschien ook kan uitvoeren?

Zou hartstikke fijn zijn, had net na lang zoeken een leuke motor uitgekozen. En nu weer het bericht dat deze het niet kan worden. |(

Kleine slag is niets mis mee, in zijn 1 kun je niet eens meer gas geven want anders zou je gaan wheelie-en. Ik kan er prima mee rijden.

Je dealer vraag Yamaha kan een r6 op 25kw? Yamaha zegt nee omdat dit ook niet kan bij hun.

Ik heb mijn motor laten doen bij motorport Rockanje, dus dan zal elke motorport het wel kunnen hoewel Rotterdam ook eerst zei dat het niet ging. Deze begrenst op je gas en iets met de uitlaat maar als je geen originele demper hebt dan gaat dit niet. Voor motorport geen probleem want alleen gas is voldoende.

http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/onderdelen/2511091621418442.jpg dat rode boekje is het certificaat, kost 160 euro daar.
http://www.wildeman-tweewielers.nl/motoren/onderdelen/25-kw-kits/yamaha

Ik heb alleen een geel boekje. Op ebay kosten die dingen 119 euro...

Alles voor de motorrijders Ma_raboda Home page

hier istie 180 moet je zelf monteren. In het certificaat/boekje staat hoe. ;)
 
precies. Ik heb de mijne helaas voor jou in april verkocht (had 25kw op kenteken ) (eergisteren overigens een 2010 r6 black edition gekocht)
Op gas begrenzen is juist beter dan andere manieren van begrenzen, zo kan je iig wel alle toeren bereiken. 0-100 doet ie nog in ongeveer 5 seconden, en de top ligt over de 200. Is prima om mee te beginnen, je hebt je handen er voorlopig wel vol mee
 
Mijn R6 heb ik ook op gas laten begrenzen. Het is inderdaad zo dat je een hele kleine slag hebt. Maar ik heb er totaal geen last van. Je kan dan zoals ralf-r6 zegt alle toeren bereiken en dat vind ik heel fijn. :P
 
Ik heb ook eens met een een bedrijf hier in de buurt gebeld. Die vertelde mij, dat er plaatje in de inlaat werd gezet, zodat die minder lucht kreeg. En bovendien moest er dan nog een kleine aanpassing op het gas komen... Kosten € 300,- wordt die wel op de testbank gemaakt en een uitdraaitje gemaakt.
 
Het IS er gewoon domweg niet officeel!
Dus voor een R6 (en een boel andere brommers.....) zul je ''illegaal'' moeten rijden! Of besluiten voor een motor te gaan die wél een 2e typegoedkeuring heeft!
 
Ik had tijdens mijn 25 kw periode een SM xt660x van yamaha kostte 30 euries om een plaatje op gas te zetten zodat ie maar 3 kwart open draaide alles is officieel en legaal gebeurd bij motoport den bosch. weet niet of dat wat voor je is het is geen supersport maar een goeie beginners fiets kun je na je 25kw periode altijd nog een buikschuivert kopen kon nog steeds gewoon wheelies doen overigens ;)
 
nxvw20.jpg


met dat plaatje hebben ze mijn gsx-r begrenst op het gas zodat het 25kw was met uitdraai der bij . bij de verzekering geen probleem en heb der ook geen en bij aanhouden ook geen probleem, korte slag wen je wel aan :]
 
Bij welke zaak had je dat laten doen? Want deze zomer wil ik ook een k4/k5 kopen, maar zit ook aan de 25kw regel.
 
Bij welke zaak had je dat laten doen? Want deze zomer wil ik ook een k4/k5 kopen, maar zit ook aan de 25kw regel.

Als het budget het toelaat kun je dan beter toch een K6 nemen, die heeft namelijk een 2de type goedkeuring als enige 600cc supersport. Tenminste ook de k7 enzenz
Als het goed is is dat vanaf de K6, dan is het dus echt legaal. Krijg je een andere cdi of iets wat er op lijkt en Suzuki bewaard het origineel voor je!
 
M*X-X*R-8*6, zoek deze maar eens op via rdw kenteken check. Deze gsxr600 k9 staat echt op 25kw. Uiteraard zonder *

Echt de enige legale en makkelijke manier. R6 kan ook, moet je een duitse kopen, terug voeren en dan laten keuren. Alleen als je dan weer wilt opvoeren moet je hem uitvoeren en weer invoeren.. dat is niet te doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan