Kl^&$%*te tramrails

Eureka

Die hard MF'er
3 mrt 2004
274
0
Velsen
Gisteren heb ik voor het eerst een toerrit gereden met de motorclub van mijn werk (heb sinds januari mijn rijbewijs). Nu heb ik wel vaker met een rit meegereden, maar dan achterop.
Ik ging er dus vanuit dat het allemaal weer goed georganiseerd zou zijn, niet dus :(
Het begon al met in de spits alleen maar snelweg rijden km's achter elkaar :r Op zich niets mis mee maar toeren is voor mij (en voor vele anderen van de club) lekker binnendoor over dijkjes rijden, waarbij een stukje snelweg niet erg is.
De rit zou 250km zijn, het werden er 450, nu is dat niet zo erg als het allemaal lekker loopt, maar als de voorrijder zelf niet weet waar ie heen moet, is het voor de groep erg lastig om te volgen, aan onze routebeschrijving hadden we ook niets want we volgden de route grotendeels niet.
Maar goed, we reden naar Gent centrum en kwamen daar midden in de spits aan druk, druk, druk.
Lekker over de kaseien gereden, hobbel de hobbel en op diezelfde weg met kaseien lag ook een pracht van een tramrails en het stuk weg tussen de rails liep bol, daar was bijna niet te rijden.
De voorrijder wist niet of hij links- of rechtsaf wilde of moest, dus knipper uit naar links, oh nee toch maar rechts.
Enfin ik reed links van de tramrails, we zouden linksaf gaan, maar moesten toch ineens naar rechts besloot de voorrijder.
Net op het moment dat ik naar rechts draai, ging het voor mij in de remmen, dus ik rem ook zachtjes. Het volgende moment voel ik mijn voorwiel wegglijden, die stond waarschijnlijk net op de rails en ik ben niet groot en niet sterk dus pats, daar lag mijn motor :( en ik dus ook. Heb nog geprobeerd de motor op te vangen maar bijna 200kg (Fazer 600) hou ik dus echt niet, ik heb mijn motortje wel netjes begeleid naar de grond :+ .
Hulde aan de belgische knaap die mij direct kwam helpen :} . En het enige wat ik kon roepen was, mijn kuip, mijn kuip is ie niet beschadigd, terwijl de rest zich meer zorgen maakte om mij. Gelukkig is er bijna niets beschadigd aan mijn motor, heb nog geprobeerd 'm met mijn benen tegen te houden, de zwarte vegen van mijn leren broek zaten op de tank en mijn voorremhendel is verbogen.
Verder een deuk in mijn ego, die langer nodig heeft om te genezen denk ik :o een zere duim en een zere enkel, en ondanks dat de anderen van de groep zeggen dat dit gewoon domme pech is had ik dit denk ik kunnen voorkomen door met mijn achterrem te remmen i.p.v. de voorrem, maar daar had ik helaas op dat moment niet aan gedacht.
Het is een heel verhaal geworden, maar moest het even kwijt. Ow, en 18 april heb ik weer een toerrit, en ik ga gewoon weer mee :9
 
Fijn '( Gelukkig is je motor nog heel en die schade aan je ego daar kom je wel weer overheen :) Succes met de (spier)pijn!

>> Algemeen
 
Pfew, gelukkig nog redelijk goed afgelopen.
Remhendeltje bestellen bij Louis.de ofzo zou ik zeggen.
Vervangings-ego's hebben ze daar niet dus die zul je zelf moeten herstellen ;)
 
Auw :( ,ik weet hoe sneaky die tramrails kunnen zijn. Ik rijd iedere dag door A
msterdam en op een gegeven moment raak je niet meer onder de indruk van het glibberen en glijen ... een keer reed ik over de trambaan maar kwam niet meer vooruit bleek het wiel te spinnen gelukkig liep het goed af.

Op kruispunten zijn veel wissels etc rustig overheen rijden en afstand houden is de key.

succes!
 
Maar goed, we reden naar Gent centrum en kwamen daar midden in de spits aan druk, druk, druk.
Lekker over de kaseien gereden, hobbel de hobbel en op diezelfde weg met kaseien lag ook een pracht van een tramrails en het stuk weg tussen de rails liep bol, daar was bijna niet te rijden.

Dat is dus de Brabantdam in Gent. :)
Ik woon daar maar een paar straten vanaf. Idd kloteweg, moet je gewoon tussen de rails rijden, waar dan ook nog soort van kleine riooldeksels liggen die iet of wat verzonken zijn, en kasseien in slechte staat. Idd zwaar klote straatje.
 
zo zijn er hier in antwerpen veel van die klotewegen, americalei bevoorbeeld richting de ijzeren brug waar de trams onderdoor rijden, ik neem daar nooit meer de rechterkant waar de trams rijden, jezus wat een slechte staat van het wegdek daar, kasseien met hier en daar veraderlijke diepe putten, werd daar bijna van men moto geslingerd.
Gelukkig is het niet al te erg in jouw geval, succes met het herstel.
 
Dan haak je toch gewoon af, zeker als het zo klote is allemaal. Dat is het leuke van motor rijden: de vrijheid.... dan ga je toch niet met een stel Belgen een tourrit maken |(



:)
 
Thanx voor jullie lieve reacties, en zowaar geen preken :) van je had dit of dat moeten doen, maar tips zijn welkom hoor. Dit is echt een beginnersfoutje denk ik maar en ik overweeg toch maar om de buddyseat van mijn motor een paar centimeter te laten verlagen.
Heb ik iets meer grondspeling over, i.p.v. soms op m'n tenen te moeten balanceren, dat voelt toch niet echt prettig.
Iemand nog tips waar je dat het beste kunt laten doen??
Of is een verhoging onder mijn laarzen een optie (bv een cm of 2,5).
 
kunt ook mousse uit je zadel wegsnijden, dat word meer gedaan, de achterkant van je motor verlagen zal ook het sturen beinvloeden, zou gewoon eerst ff wat mousse wegsnijden en dan zien

ook goed van je dat er geen "schade" aan je bike is, altijd kut anders, enneuuhm je ego komt er wel weer over hoor ;)
 
Had je dit niet beter kunnen posten bij "je grootste beginnersfout"?


Zonder gekheid: mooi balen dit! Gelukkig valt de schade reuze mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan