MrProper
MF veteraan
Ongeveer een jaar geleden verveelde ik me een beetje, en heb ik een project motor gekocht. Een tikkeltje verwaarloosde Honda GL 500 uit 82 met rond de 90k km op de klok.
Echt ontzettend veel lol gehad met het (ver)bouwen, eigenlijk meer dan het rijden.
Nu issie zo goed als af. Hij rijd heerlijk, loopt goed.
Ik kan em op marktplaats zetten om ruimte maken voor een nieuw project. Maar wat kan ik hier voor vragen? Rijk ga ik er niet op worden, dat wist ik van te voren al. maar wat denken jullie?
meer info:
-------------------------------
motorisch:
- nieuwe nokkenasketting en geleiders
- nieuwe pakkingen (koppakking, koppeling, achterdeksel)
- oliepomp ketting gecontroleerd, binnen tolleranties
- klepzittingen en kleppen licht ingeslepen, nieuwe klepseals
- blok geschuurd, en 2 lagen VHT primer, VHT gunmetal grey aflak, en VHT clearcoat.
- nieuwe koelslangen
- radiator hittewerend gespoten en voorzien van bescherming
- nieuwe olie (10W40 halfsyn), oliefilter, luchtfilters
- uitlaten, caferacerwebshop. hierna voorzien van db killers, demperwol en een hittewerende wrinkle coating (max 1200 gr)
- bochten voorzien van hitteband
- kleppendeksels chromecoat poedercoat
- uitlaatbochten inzgs, murray's linkpipes
- carbs ultrasoon gereinigd en gereviseerd. tevens voorzien van grotere sproeier ivm pod filters en open dempers
- Highway hawk inline benzine filter
- alle blokbouten vervangen voor RVS en op moment gezet cf manual
frame:
- volledig gecoat, zijdeglans zwart
- nieuwe (conische) balhoofdlagers en achterbrug lagers
- kleine 'hoop' aan subframe gelast
- elektra tray gelast onder zadel
- voor en achterspatbord hoogglans zwart gepoedercoat
- Alles voorzien van RVS bouten en op moment gezet
elekrisch:
- volledig nieuwe kabelboom, incl nieuwe schema one-off voor deze motor
- opgebouwd met motogadget m.unit basic en m.button in stuur
- nieuwe voor, achterlicht en LED knipperlichten
- signalering geïntegreerd in balhoofd klem (blinker, neutral, oil, highbeam)
- nieuwe stuur controls
- underseat contactslot
- Daytona kilometerteller, voltagemeter, snelheidsmeter.
- digitale opnemer voor snelheidsmeter
- Gel accu (motobatt, 2020) in frame onder blok
- nieuwe claxon
rijwieltechnisch:
- velgen gepoedercoat en daarna voorzien van nieuwe (4x) lagers
- stepjes, frame beugels, achterbrug gepoedercoat
- voorvering voorzien van nieuwe 15W olie en gecontroleerd op lekkage
- cardan overbrenging gecontroleerd en voorzien van nieuwe olie (75W-90)
- Achtervering gecontroleerd op lekkage en gespoten
- voorrem klauw gestraald, gespoten en voorzien van nieuwe seals, remblokken en staalomvlochten remleiding op maat (HEL)
- remzuiger nieuw, koppelingshendel nieuw
- gaskabel, koppelingskabel en chokekabel op maat
- remhendel van Domino (commando)
- banden, nieuw: voor Continental TKC70 en achter Bridgestone Trial Wing
- voorschijf heeft een paar mm over. reserve, zgan schijf van CB650 word bij geleverd als reserve (6,9 dik, 7,0 nieuw)
- volledige linksysteem geserviced (schoon en voorzien van nieuw lager vet)
- zadelpan custom op frame, polyprop schuim bekleed door HAWKGT op motor-forum.nl
Documentatie:
- gehele bouwproces in foto's
- bonnen
- elektrische schema's (origineel en van deze motor)
- originele documentatie, oude taxatie rapporten
Echt ontzettend veel lol gehad met het (ver)bouwen, eigenlijk meer dan het rijden.
Nu issie zo goed als af. Hij rijd heerlijk, loopt goed.
Ik kan em op marktplaats zetten om ruimte maken voor een nieuw project. Maar wat kan ik hier voor vragen? Rijk ga ik er niet op worden, dat wist ik van te voren al. maar wat denken jullie?
meer info:
-------------------------------
motorisch:
- nieuwe nokkenasketting en geleiders
- nieuwe pakkingen (koppakking, koppeling, achterdeksel)
- oliepomp ketting gecontroleerd, binnen tolleranties
- klepzittingen en kleppen licht ingeslepen, nieuwe klepseals
- blok geschuurd, en 2 lagen VHT primer, VHT gunmetal grey aflak, en VHT clearcoat.
- nieuwe koelslangen
- radiator hittewerend gespoten en voorzien van bescherming
- nieuwe olie (10W40 halfsyn), oliefilter, luchtfilters
- uitlaten, caferacerwebshop. hierna voorzien van db killers, demperwol en een hittewerende wrinkle coating (max 1200 gr)
- bochten voorzien van hitteband
- kleppendeksels chromecoat poedercoat
- uitlaatbochten inzgs, murray's linkpipes
- carbs ultrasoon gereinigd en gereviseerd. tevens voorzien van grotere sproeier ivm pod filters en open dempers
- Highway hawk inline benzine filter
- alle blokbouten vervangen voor RVS en op moment gezet cf manual
frame:
- volledig gecoat, zijdeglans zwart
- nieuwe (conische) balhoofdlagers en achterbrug lagers
- kleine 'hoop' aan subframe gelast
- elektra tray gelast onder zadel
- voor en achterspatbord hoogglans zwart gepoedercoat
- Alles voorzien van RVS bouten en op moment gezet
elekrisch:
- volledig nieuwe kabelboom, incl nieuwe schema one-off voor deze motor
- opgebouwd met motogadget m.unit basic en m.button in stuur
- nieuwe voor, achterlicht en LED knipperlichten
- signalering geïntegreerd in balhoofd klem (blinker, neutral, oil, highbeam)
- nieuwe stuur controls
- underseat contactslot
- Daytona kilometerteller, voltagemeter, snelheidsmeter.
- digitale opnemer voor snelheidsmeter
- Gel accu (motobatt, 2020) in frame onder blok
- nieuwe claxon
rijwieltechnisch:
- velgen gepoedercoat en daarna voorzien van nieuwe (4x) lagers
- stepjes, frame beugels, achterbrug gepoedercoat
- voorvering voorzien van nieuwe 15W olie en gecontroleerd op lekkage
- cardan overbrenging gecontroleerd en voorzien van nieuwe olie (75W-90)
- Achtervering gecontroleerd op lekkage en gespoten
- voorrem klauw gestraald, gespoten en voorzien van nieuwe seals, remblokken en staalomvlochten remleiding op maat (HEL)
- remzuiger nieuw, koppelingshendel nieuw
- gaskabel, koppelingskabel en chokekabel op maat
- remhendel van Domino (commando)
- banden, nieuw: voor Continental TKC70 en achter Bridgestone Trial Wing
- voorschijf heeft een paar mm over. reserve, zgan schijf van CB650 word bij geleverd als reserve (6,9 dik, 7,0 nieuw)
- volledige linksysteem geserviced (schoon en voorzien van nieuw lager vet)
- zadelpan custom op frame, polyprop schuim bekleed door HAWKGT op motor-forum.nl
Documentatie:
- gehele bouwproces in foto's
- bonnen
- elektrische schema's (origineel en van deze motor)
- originele documentatie, oude taxatie rapporten