Klaar. en nu? (Honda GL500 Restomod)

Realistische vraagprijs?

  • 1000-1500

    Stemmen: 0 0,0%
  • 1500-2000

    Stemmen: 4 66,7%
  • 2000-2500

    Stemmen: 1 16,7%
  • 2500-3000

    Stemmen: 1 16,7%
  • 3000+

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    6

MrProper

MF veteraan
9 mrt 2008
7.466
1.723
kop van nh
Ongeveer een jaar geleden verveelde ik me een beetje, en heb ik een project motor gekocht. Een tikkeltje verwaarloosde Honda GL 500 uit 82 met rond de 90k km op de klok.
Echt ontzettend veel lol gehad met het (ver)bouwen, eigenlijk meer dan het rijden.

Nu issie zo goed als af. Hij rijd heerlijk, loopt goed.
Ik kan em op marktplaats zetten om ruimte maken voor een nieuw project. Maar wat kan ik hier voor vragen? Rijk ga ik er niet op worden, dat wist ik van te voren al. maar wat denken jullie?

meer info:

-------------------------------

motorisch:

- nieuwe nokkenasketting en geleiders
- nieuwe pakkingen (koppakking, koppeling, achterdeksel)
- oliepomp ketting gecontroleerd, binnen tolleranties
- klepzittingen en kleppen licht ingeslepen, nieuwe klepseals
- blok geschuurd, en 2 lagen VHT primer, VHT gunmetal grey aflak, en VHT clearcoat.
- nieuwe koelslangen
- radiator hittewerend gespoten en voorzien van bescherming
- nieuwe olie (10W40 halfsyn), oliefilter, luchtfilters
- uitlaten, caferacerwebshop. hierna voorzien van db killers, demperwol en een hittewerende wrinkle coating (max 1200 gr)
- bochten voorzien van hitteband
- kleppendeksels chromecoat poedercoat
- uitlaatbochten inzgs, murray's linkpipes
- carbs ultrasoon gereinigd en gereviseerd. tevens voorzien van grotere sproeier ivm pod filters en open dempers
- Highway hawk inline benzine filter
- alle blokbouten vervangen voor RVS en op moment gezet cf manual

frame:

- volledig gecoat, zijdeglans zwart
- nieuwe (conische) balhoofdlagers en achterbrug lagers
- kleine 'hoop' aan subframe gelast
- elektra tray gelast onder zadel
- voor en achterspatbord hoogglans zwart gepoedercoat
- Alles voorzien van RVS bouten en op moment gezet

elekrisch:

- volledig nieuwe kabelboom, incl nieuwe schema one-off voor deze motor
- opgebouwd met motogadget m.unit basic en m.button in stuur
- nieuwe voor, achterlicht en LED knipperlichten
- signalering geïntegreerd in balhoofd klem (blinker, neutral, oil, highbeam)
- nieuwe stuur controls
- underseat contactslot
- Daytona kilometerteller, voltagemeter, snelheidsmeter.
- digitale opnemer voor snelheidsmeter
- Gel accu (motobatt, 2020) in frame onder blok
- nieuwe claxon


rijwieltechnisch:

- velgen gepoedercoat en daarna voorzien van nieuwe (4x) lagers
- stepjes, frame beugels, achterbrug gepoedercoat
- voorvering voorzien van nieuwe 15W olie en gecontroleerd op lekkage
- cardan overbrenging gecontroleerd en voorzien van nieuwe olie (75W-90)
- Achtervering gecontroleerd op lekkage en gespoten
- voorrem klauw gestraald, gespoten en voorzien van nieuwe seals, remblokken en staalomvlochten remleiding op maat (HEL)
- remzuiger nieuw, koppelingshendel nieuw
- gaskabel, koppelingskabel en chokekabel op maat
- remhendel van Domino (commando)
- banden, nieuw: voor Continental TKC70 en achter Bridgestone Trial Wing
- voorschijf heeft een paar mm over. reserve, zgan schijf van CB650 word bij geleverd als reserve (6,9 dik, 7,0 nieuw)
- volledige linksysteem geserviced (schoon en voorzien van nieuw lager vet)
- zadelpan custom op frame, polyprop schuim bekleed door HAWKGT op motor-forum.nl

Documentatie:

- gehele bouwproces in foto's
- bonnen
- elektrische schema's (origineel en van deze motor)
- originele documentatie, oude taxatie rapporten



image0 (5).jpegimage2 (3).jpegimage3 (1).jpegIMG_9490.jpgIMG_9491.jpgIMG_9492.jpgIMG_9494.jpgIMG_9495.jpgIMG_9496.jpgIMG_9497.jpgIMG_9498.jpgIMG_9499.jpg
 
En foto van de motor in zijn geheel ?

En dan liefst buiten en in de zon 😉

Heb namelijk het gevolg dat de motor visueel best te pruimen is, maar zo zie ik het niet...
 
Het ziet er keurig uit. Daarom schat ik hem op €1500 - €2000.
Volgens mij is er vrijwel geen markt voor caféracers die af zijn.
Veel sleutelaars vinden het leuk om er één te maken maar (blijkbaar?) niet om te rijden, net als jij.
 
Ziet er goed uit. En hoe rijdt het in de praktijk ?

Wordt de motor erg vuil? Achterbinnenspatbord ontbreekt, geeft dat veel effect ?

Motor voor een rondje om de kerk of een flink blokje om ?


Tav een vraagprijs, je krijgt nooit terug wat je erin heb gestoken qua euro’s en je arbeid ga je gratis weggeven. Hoop voor je dat je een Excelletje hebt bijgehouden, zodat je weet wat wat je bodemprijs moet zijn. En wil niemand dat ervoor geven dan gewoon zelf lekker rijden 😎
 
Ziet er goed uit. En hoe rijdt het in de praktijk ?

Wordt de motor erg vuil? Achterbinnenspatbord ontbreekt, geeft dat veel effect ?

Motor voor een rondje om de kerk of een flink blokje om ?


Tav een vraagprijs, je krijgt nooit terug wat je erin heb gestoken qua euro’s en je arbeid ga je gratis weggeven. Hoop voor je dat je een Excelletje hebt bijgehouden, zodat je weet wat wat je bodemprijs moet zijn. En wil niemand dat ervoor geven dan gewoon zelf lekker rijden 😎

Hoe het rijd, is eigenlijk net wat je gewend bent. Als ik van mn speed triple af stap rijd ie als een motor uit 82. Weinig vermogen, niet zo flitsende stuureigenschappen ;)
Maar, als je de motor neemt zoals ie is, is het een super leuk ding om mee te cruisen. Het karakteristieke geluid, de zitpositie, soepele carbs. Ik kocht em met volle kuip, koffers en een hoop chroom. Ik denk dat ie een kilo of 60 heeft verloren na zn metamorphose. En dat doet em goed.

Je kan er een flink blokje mee om. Deze blokken zijn gemaakt om kilometers te maken. Het zadel is comfi (ik durf er wel 300 km mee te rijden zonder stop)
Maar graag geen regenbui of modder. Het zit dan overal. En vervolgens is het poetsen.

Uren ga ik niet terug zien, maar dat hoeft niet. Het is hobby en ik vind het leuk.
Er zitten een aantal dure onderdelen op, en als ik aanschaf motor + onderdelen reken, kom ik op een onrealistisch bedrag :+

Ik ga er sowieso mee rijden, als het weer het toe laat. Maar vroeg of laat begint het weer te jeuken en heb ik een nieuw project nodig.
 
Dank voor je uitgebreide reactie.

En ik zie dat mijn inschatting juist is/was. Veel vuil door ontbreken achterbinnenspatbord (mooi scrabbelwoord trouwens :P), maar geen compleet verziekte zithouding en dito buddyseat.

En voor projecten moet je iemand zien te vinden, die graag iets visueel aparts rijdt en zelf niet de mogelijkheden heeft om er 1 samen te stellen (en dan moet jouw project ook aansluiten bij zijn wensen).

Voor de rest, geniet van de kilometers op je compleet eigen motor :t
 
Gezien de bouwkwaliteit (m unit, poedercoat, etc) denk ik dat je wel 2500-3000 kan vragen. De markt is echter heel klein omdat je precies iemand moet vinden die dit een mooie fiets vind en die hem niet zelf zou willen bouwen. Ik zou hem dus nu al te koop zetten en er vanuit gaan dat het lang kan gaan duren voordat iemand interesse heeft.
Wimvlis heeft echter wel een punt voor wat betreft spatborden, door er alsnog spatborden op te zetten wordt de motor veel rijdbaarder.
 
Dat denk ik ook. Het is niet helemaal mijn smaak, maar 't is godnondedju een knap fietsje geworden, complimenten. Ik ben wel benieuwd naar wat je hierna gaat maken. Al een basis/stijl in gedachten, @MrProper?

Thanks!

Zit te denken aan een honda CB sevenfifty. Oersterke blokken en zit al een leuke lijn in. En ze kosten niet de wereld!

Qua stijl volg ik niet echt 1 lijn. Moet vooral strak eruit zien en lekker rijden/zitten
 
Terug
Bovenaan Onderaan