Klagende dijkbewoners mogen niet meer op vliegvakantie!

Status
Niet open voor verdere reacties.

ka-duc

Die hard MF'er
23 jul 2008
783
37
Amstelveen
Ik zit in Amstelveen in de tuin. Vliegverkeer komt hier over, op weg naar mooie vakantie bestemmingen.

Klagen hoor je me niet. Dat is de consequentie van dichtbij Amsterdam willen wonen, en daar hoort Schiphol bij.

Wel vroeg ik me ineens af of het niet eerlijk zou zijn dat klagende dijkbewoners de consequentie moeten aanvaarden dat ze niet meer op vliegvakantie mogen.
 
Goed plan! Ik woon in de buurt van een school en kdv.... :+
Dan mag jij geen kinderen

DE-ED254WWADM27DE-1-catalog.jpg


:+
 
Ik zit in Amstelveen in de tuin. Vliegverkeer komt hier over, op weg naar mooie vakantie bestemmingen.

Klagen hoor je me niet. Dat is de consequentie van dichtbij Amsterdam willen wonen, en daar hoort Schiphol bij.

Wel vroeg ik me ineens af of het niet eerlijk zou zijn dat klagende dijkbewoners de consequentie moeten aanvaarden dat ze niet meer op vliegvakantie mogen.


Zal voortaan zwaaien als ik weer eens over kom vliegen.

Mag jij toeteren als je lang me huis rijd. Woon aan een aantal bekende routes in Duitsland. In het teutenburgerwald. Zelf heb ik weinig tot geen last er van.
In huis hoor ik al helemaal weinig.
 
Ik ben sowieso voor! Woon hier lekker aan een dijkje, maar iedereen die klaagt mag wat mij betreft niet op vliegvakantie en ook geen motorboot in het plaatselijke patser watertje neerleggen om daar het vakantiegevoel na te bootsen!
 
Ik ben sowieso voor! Woon hier lekker aan een dijkje, maar iedereen die klaagt mag wat mij betreft niet op vliegvakantie en ook geen motorboot in het plaatselijke patser watertje neerleggen om daar het vakantiegevoel na te bootsen!


Zelfde voor mensen die klagen over de vervuiling van olie clubs en zo. Ook die bannen op alles wat daar mee te maken heeft.... En dat is veel.
 
Ik stel voor dat klagende mensen de toegang tot het forum wordt ontnomen.
Dan word het snel stilletjes hier.Want mensen klagen,waardoor andere mensen daar weer over gaan klagen,en er word daar ook weer over terug geklaagd. :+
 
Nederland beschikt over ongeveer 135.470 km openbare wegen

Nederland kent ongeveer 1430km rivierdijk, dat is ongeveer 1% van de openbare wegen en dan ga ik er voor het gemak even vanuit dat elke kilometer berijdbaar is. Dat laat meer dan 99% van het NL wegennet over om op te rijden, minus de wegen waar het ook druk is qua motoren. Dat is nog steeds heel erg veel weg.

Qua vliegtuigen is er aanzienlijk minder keus. Schiphol, Rotterdam, Groningen, Eindhoven, Maastricht en dan nog een rits kleinere vliegvelden. Dan zit je nog met de aansluiting van vluchten die mensen nodig hebben, Schiphol doet het op dat gebied het best dus daar vind je ook de meeste mensen.

Wat betreft motorrijden is er eindeloos veel keus, je hoeft echt niet met zijn allen over de dijk. Er zijn zat andere wegen waar je op elk moment overheen kan rijden. Wil je daarentegen op vliegvakantie zit je al snel aan Schiphol vast.

Wel vroeg ik me ineens af of het niet eerlijk zou zijn dat klagende dijkbewoners de consequentie moeten aanvaarden dat ze niet meer op vliegvakantie mogen.

Nee dat is dus niet eerlijk en je vergelijking gaat mank.
 
Laatst bewerkt:
Wat betreft motorrijden is er eindeloos veel keus, je hoeft echt niet met zijn allen over de dijk. Er zijn zat andere wegen waar je op elk moment overheen kan rijden. Wil je daarentegen op vliegvakantie zit je al snel aan Schiphol vast.

Leuk dat je andere wegen noemt, maar hoeveel % van die andere wegen zijn net zo leuk om over te rijden als dijkweggetjes? Ik persoonlijk hekel bijvoorbeeld snelwegkilometers en ben ook niet echt voorstander van provinciale wegen. Is het dan niet zo dat ik al naar schatting een 40% van die overige 99% moet missen omdat het me niet aanstaat?

Voor wat betreft alternatieven is het maar net de vraag hoe ver je wilt gaan. Er zijn immers ook goede vliegvelden in onze buurlanden zoals Brussel en Dusseldorf. Vanaf daar is het volgens mij ook goed mogelijk om een vakantiebestemming te bereiken. Tenzij je iets anders onder goed verstaat dan ik kapiteinkoek :+
 
Nederland kent ongeveer 1430km rivierdijk, dat is ongeveer 1% van de openbare wegen en dan ga ik er voor het gemak even vanuit dat elke kilometer berijdbaar is. Dat laat meer dan 99% van het NL wegennet over om op te rijden, minus de wegen waar het ook druk is qua motoren. Dat is nog steeds heel erg veel weg.

Qua vliegtuigen is er aanzienlijk minder keus. Schiphol, Rotterdam, Groningen, Eindhoven, Maastricht en dan nog een rits kleinere vliegvelden. Dan zit je nog met de aansluiting van vluchten die mensen nodig hebben, Schiphol doet het op dat gebied het best dus daar vind je ook de meeste mensen.

Wat betreft motorrijden is er eindeloos veel keus, je hoeft echt niet met zijn allen over de dijk. Er zijn zat andere wegen waar je op elk moment overheen kan rijden. Wil je daarentegen op vliegvakantie zit je al snel aan Schiphol vast.Nee dat is dus niet eerlijk en je vergelijking gaat mank.

Volgens mij is hij juist loepzuiver. Omdat er geen goed alternatief is voor Schiphol, moeten wij dus maar slikken dat we de overlast van alle luchtvaartpassagiers uit heel Nederland krijgen. Het is vrij zeker dat het motorverkeer aanzienlijk beter over het land verdeeld is. Zeker gezien de statistieken die je zelf noemt. Juist door die statistieken kunnen we zo makkelijk NIMBY roepen. Not In My Back Yard. Liever een straat verder, zodat een ander de overlast heeft.

Om voor ons de overlast wat te laten dalen, en de Nederlandse economie een boost te geven, zou het fijn zijn als er minder mensen via schiphol hun vakantiegeld naar het buitenland zouden brengen. Daarmee wordt de onevenredige overlast in ieder geval verminderd. Lijkt me niet meer dan redelijk dat de mensen die dat herkennen van de dijken proactief bijgedragen aan een oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Ik gooi dit topic op slot.

Gewoon omdat ik vind dat er teveel "gezeikt en gezeurd" word :) *D

En omdat ik het kan.

Word tijd dat ik die mogelijkheden eens ga uitbreiden naar buiten M-F.


OOhhw... hey... wacht eens.... O-) })
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan