Klak in achterwiel zx6r

Sigma

MF veteraan
4 feb 2002
19.474
73
Antwerpen
Toen ik gisterenavond naar het werk reed, merkte ik als ik trager reed dat er iets klakte vanachter aan mijn motor, voelbaar tot in mijn voetsteuntje.

Toen ik de ochtend terug reed voelde ik in de bochten dat de motor achteraan nogal glibberig aanvoelt (alof je bandendruk veel te laag is) en na het afrijden van de snelweg voelde ik de trillingen weer

Thuis aangekomen alles nagekeken, als ik de motor ff hard duw hoor ik een klak en voel ik de trilling over heel de motor, alles gechecked maar kan niets vinden.

Is dit mogelijk de lager van mijn achterwiel??
indien ja: zijn dit zware kosten?? Zijn de lagers hetzelfde in PVM wielen als in originele kawa wielen??kan ik hier ff mee naar mijn dealer rijden (25km verder)zonder dat ik essentiele dingen verlies (wieltje of zo)

Denk dat dit zowat het laatste kan zijn dat kapot gaat, plus op 2 dagen nog een boete en een lekkere belastingsbrief. Als jullie me ff willen excuseren, zit op www.antidepresiva-forum.nl :P :P
 
Heb dit eens gehad op een cros-brommer. Ik was iemand aan het voeren en dacht dat die wat aan het schommelen was, maar dat bleken wat verder de lagers te zijn.
Die was totaal naar de kl*ten gedraaid en het wiel begon zwaar te slaan. We zijn moeten stoppen en de laatste kilometer maar te voet gegaan al duwend.

Zo zou ik niet meer verderrijden met je kawa.
Ik dacht dat die lagers iets rond de 2 a 3000 bef kostten, dus dat komt neer op toch zeker € 50
 
als het maar 50 Euro is :} :} :} :} :}

rekening van deze week

1 mv agusta total 22.000 Euro
1 belastingsbrief a 1200 Euro
1 boete van een 180 Euro

lagers 50Euro?????

het gaat de goede kant op :P
 
Euuh, ik ben technisch nogal onhandig (ik ga naar de dealer om mijn ketting aan te spannen ;( ) en heb
A. geen paddockstand
B. geen sleutel om me wiel los te draaien

A: die ga je gaan kopen bij je dealer met de auto
B: je opent de koffer van je auto, en daar zal wel een sleutel liggen bij het reservewiel dat geschikt is voor je motor (bij mij past die)

C: "ik ben onhandig" is puur om te verdoezelen: "ik ben lui"
Wie nog geen wiel eruit kan halen heeft al zeker het verstand niet om het contact te vinden, dus dat kan je.
 
Zolang je geen onderdelen overhoud wanneer je de boel weer inelkaar hebt gezet...dan zit het goed.
Wat voor lagers zitten erin eigenlijk?? Gewoon radiale groeflagers neem ik aan? Vervangen is dan niet zo moeilijk.
En nee, geen 25km mee gaan rijden...die hobbel die je voeld is waarschijnlijk een kogel uit het lager die niet meer in de kogelring zit...
 
Op woensdag 26 juni 2002 16:36 schreef jonas het volgende:C: "ik ben onhandig" is puur om te verdoezelen: "ik ben lui"

Ik ben enkel van het principe dat die 2 bouten die je wiel in je frame houden als je tegen 150 km/u de afrit van de snelweg neemt beter kunnen vasgezet worden door iemand met kennis dan door een beun haas als mezelf :P :P
 
Op woensdag 26 juni 2002 16:36 schreef jonas het volgende:...
C: "ik ben onhandig" is puur om te verdoezelen: "ik ben lui"
Wie nog geen wiel eruit kan halen heeft al zeker het verstand niet om het contact te vinden, dus dat kan je.
Wat zijn we weer vriendelijk tegen elkaar! ;)
Niet iedereen heeft 2 rechterhanden en heeft de zin/tijd/interesse om zich te verdiepen in een beetje sleutelwerk. Er zijn mensen met de instelling "Dat moet je niet zelf doen, dat moet je laten doen!" en daar is niks mis mee :)
 
Sigma kun je dat lager herstellen voor 7 juli dan kun je nog mee op het belgenritje :}
stupid.gif
 
En nee, geen 25km mee gaan rijden...die hobbel die je voeld is waarschijnlijk een kogel uit het lager die niet meer in de kogelring zit...

Eeeh heb er waarschijnlijk gisteren nog een 70 km mee gereden waarvan een 40 aan de betere kant van de 200 :P :P

Ga direct ff langs mijn bandenboer, er moest toch een nieuwe achterband op, die jongen rijd ook motor en is best handig dussss..... enne hij vraagt 170Euro voor een bt010 alles in dus van diefstal kan je hem ook al niet beschuldigen

nog ff klein vraagje, kan dat balletje uit die lager je wiel naar de kloten doen???
 
Eeeh heb er waarschijnlijk gisteren nog een 70 km mee gereden waarvan een 40 aan de betere kant van de 200 :P :P

Ga direct ff langs mijn bandenboer, er moest toch een nieuwe achterband op, die jongen rijd ook motor en is best handig dussss..... enne hij vraagt 170Euro voor een bt010 alles in dus van diefstal kan je hem ook al niet beschuldigen

nog ff klein vraagje, kan dat balletje uit die lager je wiel naar de kloten doen???


Shit, besef net dat ik mijn oude band niet kan opburnen dan ;( ;( ;(
 
170 euro voor een BT010?

Waar woont die bandenboer van u?

Ik betaal (bandje is al besteld) 124 euro voor een BT45 (130/70), en dan heb ik al korting omdat ik het wiel breng. Enige wat ze moeten doen is de band erop en uitlijnen.

Enne, ik ga 'm wel kunnen opburnen *D
Spijtig dat ik geen videocamera heb, maar als het kan komt een vriend mee om foto's te trekken.
 
170 euro voor een BT010?

Waar woont die bandenboer van u?

Ik betaal (bandje is al besteld) 124 euro voor een BT45 (130/70), en dan heb ik al korting omdat ik het wiel breng. Enige wat ze moeten doen is de band erop en uitlijnen.

Hier bij mij in Mortsel, gewoon motor binnensteken en met nieuwe BT010 buiten voor 170 Euro (180/55/17)


Enne, ik ga 'm wel kunnen opburnen *D
Spijtig dat ik geen videocamera heb, maar als het kan komt een vriend mee om foto's te trekken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan