Klappen/ vlammen uit de uitlaat

Sp33ddragon

MF'er
5 sep 2012
48
1
Mijn yamaha xt 350 klapt en vlamt, vaak uit de uitlaat bij het plotseling los laten van het gas. Nu las ik erover dat bij een xt met open demper dit redelijk gewoon is, maar dat het ook wel te maken heeft met een te arm mengsel/ een lekke uitlaat.

Er is echter 1 ding dat ik niet begrijp:

als je deze uitleg doorleest over waarom een motor klapt..
FrankyTL1000s in "Ploffen R6"

Hij zegt hierin dat je het klappen dat komt door een te arm mengsel kan verbloemen door hem rijker af te stellen, echter zal er volgens deze uitleg nog steeds mengsel de uitlaat inlopen... Klopt het dat er dan nog steeds vlammen te zien zijn?


Ook zie ik diverse van deze kitjes op internet staan:
Yamaha XT 350 N (1986-1995) : TourMax Carb Air Cut Off Valve | eBay

uitleg:
The air cut off valve is a simple but vital component of the carburettor system. Its function is to eliminate backfiring on hard deceleration (throttle fully closed). Hard deceleration creates a high vacuum signal in the intake tract which activates the valve. When activated, it restricts the flow of air to the external idle circuit air jets thereby richening the mixture. This slightly richer mixture is calibrated to eliminate backfiring in this operational mode. If you experience backfiring on deceleration, then a faulty carb air cut off valve could be the cause. Our carb air cut off valves are TourMax - high quality, Japanese made aftermarket parts. Manufactured to OEM standards, they are affordable alternatives to genuine parts.



Zou deze klep vervangen veel schelen of hoort het er gewoon een beetje bij?
 
het is heel simpel en makkelijk om eventjes de stationairmengselschroef even een slag verder open te zetten.
het verstellen van de nokkenassen moet je niet aan beginnen als je niet veel sleutelervaring hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan