klappen vlammen uit demper !

koen-R1

MF'er
20 mei 2004
58
0
etten leur
ik rij nu al ongeveer een maandje of 4 op een honda vtr sp1.
ik heb 2 maanden geleden 2 2 brothers eronder gehangen

nu heb ik gisteren voor het eerst een lange rit gereden van 250 km met een constante snelheid van 150 km/uur

ik pak vandaag de motor weer uit de schuur en merk dat ie opeens klapt en vlammen eruit komen uit BEIDE dempers en dat is voorheen nooit geweest zelfs geen plofje.

als ik hem terug laat vallen in de toeren begint het precies bij 4.000 toeren in alle versnellingen

nu is mijn vraag hoe kan dat zo opeens na die rit van 250 km ?????
kan het kwaad ?????
hoe ontstaat dat, en waarom zomaar 1 op andere dag ????
moet ik me hier druk om maken of dealer gaan ?????


--------------------------------------------------------------------------
MAAAAR HET IS WEL ONTIECHELIJK BRUUT KLAPPEN VLAMMEN UIT 2 CILINDER !!!!!
--------------------------------------------------------------------------
 
Ik heb het ook bij mijn r6. Het is niet erg hoor. :9~ Ik zou me eerder zorgen gaan maken als die vlammen er niet meer uit komen. Na die rit zou de de motor er wel een beetje aan gewend zijn geraakt. Maak je geen zorgen. 2 cilinders kunnen ook klappen.
 
Een 2cilinder maakt nu eenmaal betere klappen dan een 4 cilinder. :)

Die (nieuwe ?) uitlaten hebben af fabriek een hoop dempingswol, hoe langer en heter het is geweest hoe meer dat inslinkt. Daardoor heb je minder demping en meer klappen.
Het kan ook zijn dat je afstelling na gekeken moet worden.
 
Misschien zit een van je uitlaten niet goed meer op de cilinderkop... Lekke pakking misschien (als die er al is).

Heb het ook een keer gehad met m'n vorige motor. Het is hartstikke gaaf maar het werd steeds erger en op een gegeven moment bij constant gas begon ie te ploffen en te rammelen...
Toen heb ik de bouten even opnieuw aangedraaid op de cilinderkop (met halve maantjes) en toen was het weer helemaal weg :) . Kwestie van valse lucht zeg maar ;) .
 
pakkingen in het uitlaatsysyeem vervangen
bij goed gassen gaan die een paar duizend kilometer mee.
door de harde en onregelmatige pulsen uit een tweecilinder blok gaan die pakkingen er soms vrij snel doorheen.
heb er op mijn motor net drie vervangen
kosten een euro of 11 per stuk
 
Uitgefikte dempervulling denk ik.
Heb ik bij een sp1 al een paar keer meegemaakt, zo erg dat drie keer de dempermantel verbrandde en er nieuwe dempers op mochten. (na 600 km ongeveer)
 
Dat moet je wel maken
Want bij elke klap krjgen je kleppen een opdonder (verbranding op onjuist tijdstip = flammen, dus explosie in de demper)
Kost weinig, weinig werk, en bespaart je veel ellende
 
da lijkt me wel heel sterk dat na 600 km de demper mantel verbrand ????

der liggen voor 800 euro dempers op 2 brothers dus dat moet echt niet kunnen lijkt mij !!!!

afstelling ook niet want is injectie dus verloopt niet dus dan blijft alleen valse lucht over !!!!
 
Mengsel niet meer helemaal jofel......
Als het alleen klappen en vuur is bij aflaten van het gas staat die meestal stationair iets te arm.....
Kan door het warme weer komen verbranding word toch anders en vooral als die lekker krities staat afgesteld.
Effe op de bank zetten en de gulde middenweg kiezen.... :W

(edit) kan geen kwaad hoor als het maar niet van die ontstekings knallen zijn... 8-)
 
da lijkt me wel heel sterk dat na 600 km de demper mantel verbrand ????

der liggen voor 800 euro dempers op 2 brothers dus dat moet echt niet kunnen lijkt mij !!!!

afstelling ook niet want is injectie dus verloopt niet dus dan blijft alleen valse lucht over !!!!

Als er hele stukken dempervulling verbranden, dan ontstaat er een luchtkamer in je demper. Daar kan de temperatuur zo hoog door oplopen dat de mantel verbrandt.
Mijn voorbeeld was wel een ander merk demper, maar het was pas opgelost na overstappen op een setje titanium ipv carbon.
 
ik heb het al gevonden zit in de verbing stuk van uitlaat bij cilinder tussen bochtje .

komt een hoop valse lucht langs vandaar natuurlijk die klap net wat sommige hier ook zeggen !!

dank jullie wel !!!!!!!!!!

mazellllllllllll
 
ik heb het al gevonden zit in de verbing stuk van uitlaat bij cilinder tussen bochtje .

komt een hoop valse lucht langs vandaar natuurlijk die klap net wat sommige hier ook zeggen !!

dank jullie wel !!!!!!!!!!

mazellllllllllll
pakking1.jpg

zoals de ring links op de foto eruit ziet,zo zal die van jou er ook wel uit zien,zoals die rechts eruit ziet,zo moet ie zijn :Y

als het bij je achterste cilinderbocht zit,komt daar nog een ongemakje bij,want dan staat de warme uitlaatlucht,die door de pakking lekt,tegen je schokbreker aan te blazen,waardoor je demping minder wordt,omdat de vloeistof te warm wordt

ff nieuwe pakkingen erin,kleine moeite groot plezier.
laat ze gelijk ff allemaal nakijken
 
dank je sp1ke !!!! nu weet ik precies waar ik over praat !!!

ik heb nog zoveeeel vragen eej over mun vtr !!!

blijft een bruut machien en super interessant om er alles over te weten te komen hoe alles werkt en in elkaar zit !!!


vraagje ????? hahaha een ander filter scheelt da veel voor je inlaat geluid, en moet hij dan op de bank om afgesteld te worden.

met mun 2 brothers is ie ook nie afgesteld want ze zeiden dat dat niet nodig was

.............................................................................
 
dank je sp1ke !!!! nu weet ik precies waar ik over praat !!!

ik heb nog zoveeeel vragen eej over mun vtr !!!

blijft een bruut machien en super interessant om er alles over te weten te komen hoe alles werkt en in elkaar zit !!!


vraagje ????? hahaha een ander filter scheelt da veel voor je inlaat geluid, en moet hij dan op de bank om afgesteld te worden.

met mun 2 brothers is ie ook nie afgesteld want ze zeiden dat dat niet nodig was

.............................................................................
kom eens in het SP1 en SP2 topic kijken dan,al je vragen krijg je daar beantwoord
VTR-SP1&2 Topic deel 4 1/2

twin greetz SP1KE
 
gaaf man vlammen! ik heb het ook als ik vol gas geef, vlam van 30-40 cm uit mn demper en een harde knal. als ik gas dicht doe tijdens het rijden geeft het zo'n mooi roffelend geluid, net zoals in de moto GP :9 ;)

ik vind het gaaf en doe dr niks aan. bij mij is het gewoon zo dat hij iets te rijk staat en er onverbrande benzine in mn uitlaat komt wat ontploft. (lekkere verspilling met deze benzineprijzen :X )
 
gaaf man vlammen! ik heb het ook als ik vol gas geef, vlam van 30-40 cm uit mn demper en een harde knal. als ik gas dicht doe tijdens het rijden geeft het zo'n mooi roffelend geluid, net zoals in de moto GP :9 ;)

ik vind het gaaf en doe dr niks aan. bij mij is het gewoon zo dat hij iets te rijk staat en er onverbrande benzine in mn uitlaat komt wat ontploft. (lekkere verspilling met deze benzineprijzen :X )
mijn zx9r b heeft geen vlam bij volgas maar wel dat gepuf en geroffel bij gas dicht dacht dat er wat aan de hand was maar hoorde later van een monteur dat dat zo hoorde als je een open demper hebt {sebring evolution}, hij vertelde dat de ene motor het wat meer heeft dan de ander ,mijn maat heeft een duc en die heeft er bos dempers onder en die vond het jammer dat ie van hem het niet had :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan