klapperen van ketting hayabusa

jantjehhh

MF'er
29 mrt 2007
94
5
hallo,

Ik bemerkte gisteren bij het smeren van de ketting dat mijn ketting klapperd.

Ik had mijn motor op de "bok" gezet (op zn rood ding ben effe de naam kwijt |( |( |(
toen ik heb in ze 1 zette en dan laat lopen klapperd de ketting ergens tegen aan. Had hem ook net gespannen dus hij staat ook niet te los.. Mijn vader dacht dat de ketting niet goed over het voorste tandwiel loopt, dat hij af en toe bijna mis pakt... ik hoop dat iemand mijn verhaal nog kan volgen...

Komt iemand dat bekend voor? :? :?
 
Als er inderdaad harde stukken inzitten is het helaas niet meer te redden met smeren. De rubberen O-ringen zijn dan namelijk ook wel kapot. Ff weer op de bok zetten en langzaam ronddraaien, dan zie/voel je wel of er harde stukken inzitten.
 
Hij heeft de motor laten draaien toen ie op de bok stond. Dan is het normaal dat de ketting af en toe klapperd.

De motor geeft vermogen, waardoor het wiel draait, doordat er geen wrijving is (normaal de weg) draait het wiel even sneller dan zou moeten, maar wordt tegengehouden door de ketting die zich spant (klap!) herhaal dit hele verhaal voor elke klapper.
 
Hij heeft de motor laten draaien toen ie op de bok stond. Dan is het normaal dat de ketting af en toe klapperd.

De motor geeft vermogen, waardoor het wiel draait, doordat er geen wrijving is (normaal de weg) draait het wiel even sneller dan zou moeten, maar wordt tegengehouden door de ketting die zich spant (klap!) herhaal dit hele verhaal voor elke klapper.

:^
 
Hij heeft de motor laten draaien toen ie op de bok stond. Dan is het normaal dat de ketting af en toe klapperd.

De motor geeft vermogen, waardoor het wiel draait, doordat er geen wrijving is (normaal de weg) draait het wiel even sneller dan zou moeten, maar wordt tegengehouden door de ketting die zich spant (klap!) herhaal dit hele verhaal voor elke klapper.

Ok hartelijk dank voor de info, is me helemaal duidelijk... :Y :Y :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan