klapperend stuur bij hoge snelheden

_r6wieten

MF'er
25 jul 2001
179
0
zwolle
ik rijd een R6 en bij hoge snelheden 220+ begint het stuur te klapperen. hoe harder men rijt hoe heftiger. is dit een R6 euvel?
zelf dacht ik aan de banden of aan het afstellen van de vering.
herkent iemand dit probleem en wat is de oplossing

[ Dit Bericht is bewerkt door: r6wieten op 2001-07-25 22:57 ]
 
Ik heb het op het circuit ook bij een R1 uit ons groepje gezien. Die gozer had dat gedaan omdat het stuur snel ging klapperen. Dus misschien is het inderdaad en R1/R6 euvel.
Ik vond het nog wel mooi staan ook zo'n stuur demper!
Dus dat zou ik zeker doen! Want je moet natuurlijk wel lekker ver over die 200 kunnen! })
 
ik zou denken dat t een banden probleem is, er hoeft maar een kleine onbalans in te zitten...en je hebt meteen een klapperend stuur...

ik zou even terug gaan naar je dealer.... :)

heb je pas geleden andere veer instellingen of banden genomen?

 
En dan kom je bij de dealer:
'beste dealer, mijn R6 klappert met het stuur bij hoge snelheid'
'aha, en hoge snelheid waar hebben we het dan over ?'
'nou, een kilometertje of 220 op de teller' :P

Lache lijkt me dat.

Heb ik ook eens met de auto gehad (trillen in het stuur bij 160-180). De monteur stond me te grijnzen toen ik het probleem uitlegde. Het lag bij de auto trouwens aan de banden, maar dat zal je hier weinig helpen denk ik.
 
Zoals ik je in de PM al schreef denk ik dat het een bandenprobleem is. Check de balans ook eens bij het loslaten van je stuur bij 70 tot 100 km/hr. Heb je dan ook onbalans dan is het zeer waarschijnlijk of je banden of ruimte op je balhoofd.
 
Ik heb dat probleem ook gehad, bij 80km/h klapperend stuur. Zijn bijna altijd de banden. Motor heeft net grote beurt gehad met 2 nieuwe banden, dus het probleem zal nu wel verholpen zijn. Motor morgen ophalen als ik weer in NL ben!
 
Ik heb ook iemand gesproken die een stuurdemper heeft zitten op zijn R1. Hij zei dat het stuur weleens ging klapperen na het maken van een wheelie op grotere snelheid en dat die demper dat goed opving. Hij zei dat het hem eigenlijk geeneens zoveel uitmaakte dat hij ging klapperen en dat hij de demper niet eens zou missen. Alleen in het begin schrik je, maar alles went!

:P

[ Dit Bericht is bewerkt door: Bernie op 2001-07-29 23:21 ]
 
}) Een stuurdemper is voor mietjes })

Laat idd je banden maar opnieuw balanceren en kijk eventueel je balhoofd na...
 
Terug
Bovenaan Onderaan