klapperende motor lage toeren

poema

Die hard MF'er
16 mrt 2003
447
0
Den haag
Ik zit met het volgende probleem. Als ik in z'n 1e versnelling langzaam rij en ik knijp de koppeling in om hem daarna met een beetje gas (gebeurt ook zonder gas te geven) erbij los te laten, dan komen er behoorlijke klappen bij m'n blok vandaan. Zodra ik de koppeling helemaal los heb en meer gas geef is het voorbij en trekt hij gewoon verder. Vanuit stilstand langzaam of snel optrekken heb ik geen probleem. Het gebeurt ook in de andere versnellingen als ik net de koppeling los heb en zachtje gas geef, naarmate de versnelling hoger wordt merk je er minder van. Ik heb al aan de uitgaande as gevoeld of daar speling in zit maar die zit gewoon goed spelingvrij. Ketting strakker/losser zetten maakte niks uit. Wie komt dit verschijnsel bekend voor en weet waardoor het wordt veroorzaakt?
 
Ik weet niet of dat bij motorfietsen ook bestaat, maar sommige motoren hangen in steunrubbers om de ophangbouten en die kunnen gescheurd raken; van sommige boten en de meeste auto's is het wel bekend, vooral dieseltjes. "Motorsteunen" worden die rubbers genoemd.
Bij mijn brommobiel (diesel) duurde het even te lang en die niet-lasbare lichtmetalen carterstukken die lek rammelden waren pijnlijk duur.
 
nou, even bij kms motoren geweest (sorry voor de reclame maar echt een wereld zaakje) en de eigenaar heeft even een proefrit gemaakt. Conclusie, complete revisie! Nee, geintje, met de motor is absoluut niets mee aan de hand. Ik moet gewoon niet verwachten dat hij bij 500 toeren mooi rond draait. Zoals meerdere in dit topic al aangaven, het is een 1 cylinder, live with it. Kostte me overigens nada niks en ik weet dat ik vanavond weer lekker slaap.
 
Terug
Bovenaan Onderaan