Klapperende voorvork

Ralfie

MF veteraan
10 jan 2002
13.804
513
Boven de 120 km/h begint mijn voorvork te klapperen (BMW R80/7, bj.1980). Het lijkt net of de vering de hobbels in de weg niet kan volgen. Bij lagere snelheid op onregelmatige weg (klinkerweg) geen probleem, dan zie je em netjes inveren.

Ik heb de vork pas gereviseerd, maar hij deed het voor die tijd ook al, dus dat is het probleem alvast niet :+ .

Wat het wel kan zijn: de plakloodjes van het balanceren zijn van de voorvelg afgelazerd, dus het voorwiel is niet goed gebalanceerd. Ga ik vanmiddag op laten lossen. Mogelijk dat dat het is, iemand nog andere suggesties?
 
Laatst bewerkt:
Wat eht wel kan zijn: de plakloodjes van het balanceren zijn van de voorvelg afgelazerd, dus het voorwiel is niet goed gebalanceerd. Ga ik vanmiddag op laten lossen.


Dus: na vanmiddag geen last meer van hobbelende motor ;)

Had ik ook bij een motor........(was trouwens iets met de, toen nieuw opgelegde band, aan de hand. De dealert heeft toen een andere band er op gezet(nadat ie het met het uitbalanceren ook nog deed), en het was ook opgelost :)
 
Dus: na vanmiddag geen last meer van hobbelende motor ;)

Had ik ook bij een motor........(was trouwens iets met de, toen nieuw opgelegde band, aan de hand. De dealert heeft toen een andere band er op gezet(nadat ie het met het uitbalanceren ook nog deed), en het was ook opgelost :)
8-)

dat wilde ik horen :} :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan