Klappertje gezien: zondag omgeving Leiden :(

d0pe

MF'er
19 sep 2006
51
0
Zoetermeer
Afgelopen zondag stukkie rijden met m'n vriendin achterop. Bij de MacDonald's geweest op die spottersplaats bij Schiphol. Stukje snelweg en dan een beetje tussendoor terug naar huis, Zoetermeer. Sta ik in Leiden bij het stoplicht op de kruising van de Hoge Rijndijk. Gaat er van de andere kant een auto naar links, dus die wil de Hoge Rijndijk kruizen, komt er van de andere kant, dus van tegengestelde richting op de Hoge Rijndijk een zwarte motor aanrijden, met een gangetje van 50 denk ik, die knalt zo in de zijkant van die auto... Ik zag het zo voor me neus gebeuren.. ik schrok met echt helemaal de tandjes.

Die gast werd echt gelanceerd terwijl die niet eens zoo hard reed. Meteen er naar toe gegaan. Gelukkig had hij niks ernstigs, beetje bloed aan z'n mond, voortanden los en een stukje eraf... zat op z'n wang geplakt.

Hij heeft in principe geluk gehad, had die auto em van de zijkant gepakt dan had z'n been er half afgelegen.

Zet ook mij weer effe met beide benen op de grond.. Ben ook getuige in de zaak, gegevens achtergelaten bij de politie. Diezelfde avond hebben ze me nog gebeld en ook medegedeeld dat de motor-rijder niets ernstigs mankeerde.

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/420318/8840e1685ebdcd6cb1de6f7410a9870f (crash1.jpg)​
 
Das niet leuk om mee te maken! Je staat dan echt te trillen op je benen.
Gelukkig had die motorrijden niets ernstigs.

Het is goed dat je weer even weet dat je zo kwetsbaar maar vergeet niet van het motorrijden te genieten!! :]
 
dat wil je zeker niet mee maken nee
hoop dat de motor rijder er nog een beetje goed afkomt verzekeringtechnisch gezien
full
 
Je stond voor het stoplicht voor die kruising... Is één van de twee dan niet door rood gereden?
 
Je stond voor het stoplicht voor die kruising... Is één van de twee dan niet door rood gereden?

Nou dat is dus de vraag.. Volgens mij was het rechtdoor op dezelfde weg gaat voor. Maar als die auto door groen links afsloeg (volgens getuigen was dat zo, ik heb het zelf niet gezien) dan denk ik toch dattie motor door rood reed.
 
Nou dat is dus de vraag.. Volgens mij was het rechtdoor op dezelfde weg gaat voor. Maar als die auto door groen links afsloeg (volgens getuigen was dat zo, ik heb het zelf niet gezien) dan denk ik toch dattie motor door rood reed.
Dan heb ik jouw verhaaltje niet helemaal goed geïnterpreteerd, denk ik. Zoals jij het daar schrijft lees ik dat jij op de doorgaande weg stond en dat die auto jou tegemoet kwam en vervolgens linksaf de Hoge Rijndijk op wilde draaien. De motor reed al op de Hoge Rijndijk en klapt vervolgens op de voor hem langs draaiende auto. In dat geval zou toch één van de twee rood licht gehad moeten hebben, lijkt mij.
 
je hebt ook zo'n systeem dat allebei de stromen rechtdoor groen hebben, en dat degene die willen afslaan moeten stoppen om de rechtdoorgaande stroom voor te laten.
beetje slchte uitleg, ik weet niet hoe je het beter moet zeggen. iig vind ik dat 1 vd klotigste regelingen die je kan hebben.
 
Nou dat is dus de vraag.. Volgens mij was het rechtdoor op dezelfde weg gaat voor. Maar als die auto door groen links afsloeg (volgens getuigen was dat zo, ik heb het zelf niet gezien) dan denk ik toch dattie motor door rood reed.
Was dat groen dan een groen pijltje of een groen rondje? Er zijn genoeg stoplichten die groen voor linksaf tegelijk hebben met groen voor rechtdoor. Dus daar draait het nu om ;)

-edit-
je hebt ook zo'n systeem dat allebei de stromen rechtdoor groen hebben, en dat degene die willen afslaan moeten stoppen om de rechtdoorgaande stroom voor te laten.
beetje slchte uitleg, ik weet niet hoe je het beter moet zeggen. iig vind ik dat 1 vd klotigste regelingen die je kan hebben.

Je was me voor :+
 
oto fout

of motor door rood.

tja.... -O-
gelukkig geen doden

motorrijder had een systeemhelm op ofzo?
dat van die tandjes is minder, ik heb al gezeik gehad met 1 voortand..... -O-
 
oto fout

of motor door rood.

tja.... -O-
gelukkig geen doden

motorrijder had een systeemhelm op ofzo?
dat van die tandjes is minder, ik heb al gezeik gehad met 1 voortand..... -O-

Inderdaad gelukkig geen doden of gehandicapten...

En ja, hij had een systeem helm op.
 
Inderdaad gelukkig geen doden of gehandicapten...

En ja, hij had een systeem helm op.

da's nie dope, ik heb ene dope intergraalhelm!! niet voor niks
ik ben eenmaal met de fiets op mn smoel gegaan en heb nu 10 jaar later een fantasties implantaat gekregen wat ene kutklus :X
 
Heb een keertje een fotootje gezien van iemand die of een potje of een open systeemhelm op had gehad en dus ook een klapper had gemaakt. Het leek wel of er granaat is z'n mond was afgegaan, heel z'n kaak en neus waren weg... never ever dat ik een potje of systeemhelm ga dragen, doe mij maar gewoon een integraal helm.
 
Heb een keertje een fotootje gezien van iemand die of een potje of een open systeemhelm op had gehad en dus ook een klapper had gemaakt. Het leek wel of er granaat is z'n mond was afgegaan, heel z'n kaak en neus waren weg... never ever dat ik een potje of systeemhelm ga dragen, doe mij maar gewoon een integraal helm.

Ik zie ook altijd veel motorrijders die na een aanrijding dood op straat liggen in hun lerenpak.....

Nah, je voelt m al, never ever dat ik een lerenpak ga dragen, doe mij maar gewone textiel motorkleding.....
 
Het aardige van een systeemhelm is dat je'm dicht kan doen :?
Of bedoelde je een jethelm?

Maar goed, erg off-topic.

Lijkt me niks om te zien, brrr. Die herrie ook.
 
-O-
Gelukkig niks ernstigs. Zou me ook de pleuris schrikken denk en dan te bedenken dat je dan zelf nog naar huis moet...
 
Heb een keertje een fotootje gezien van iemand die of een potje of een open systeemhelm op had gehad en dus ook een klapper had gemaakt. Het leek wel of er granaat is z'n mond was afgegaan, heel z'n kaak en neus waren weg... never ever dat ik een potje of systeemhelm ga dragen, doe mij maar gewoon een integraal helm.

Ik weet welk plaatje je bedoelt. Wat ze vergeten hebben erbij te vertellen is dat die persoon met een shotgun zichzelf door z'n kop wou schieten en daar niet helemaal in geslaagd is en dat het niet komt omdat 'ie potje zou hebben gedragen en op z'n bek zou zijn gegaan :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan