Klassieke banden

1 okt 2014
39
0
Haren
Het is weer tijd voor nieuw rubber om de velg.
Ik ben opzoek naar een band die:
-esthetisch bij het bouwjaar 1976 van de motorfiets past
-goede rij eigenschappen heeft
-niet te exotisch geprijsd is.

Iemand suggesties?
 
Het is weer tijd voor nieuw rubber om de velg.
Ik ben opzoek naar een band die:
-esthetisch bij het bouwjaar 1976 van de motorfiets past
-goede rij eigenschappen heeft
-niet te exotisch geprijsd is.

Iemand suggesties?

dat is best breed, dan bedoel ik niet de band..
 
Dat blijft schipperen. Zo'n leuke oude Heidenau of Schwalbe rijdt kut, zeker bij nat weer. En wat wel echt goed rijdt, ziet er modern(er) uit omdat het ook moderner is.

Als je je aan de originele bandenmaat houdt, is het optisch helemaal niet zo hinderlijk om op modern Bridgestone rubber te rijden. En bovendien, het rijdt goed (daar gaat het om, toch?) ;)
 
In die tijd had je ook motorfietsen in diverse smaken..
Wat voor motorfiets gaat het hier?
Als eens gekeken wat voor profielen mitas en heidenau heeft?
 
Continental RB 2

Metzeler Perfect ME 77

Ik ben toevallig aan het kijken voor de BMW R60/6. Levensduur is minder belangrijk, goed sturen en tijdsorigineel wel.

Voor wat voor motor zoek jij?
 
Heb op men Suzuki gt250 achteraan michelin m45, verkrijgbaar 3.25 - 18 inch. :)
Een leuke band voor vooraan met redelijk klassiek profiel: bridgestone L301
Vermeld even om welke motorfiets het gaat of welke bandenmaat je zoekt, dat maakt het geven van nuttige suggesties wat gemakkelijker ;)
 
Mooie klassieke banden zijn b.v Heidenau K44 als voorband en K36 als achterband,voldoen uitstekend.
Als alternatief zou je Avon Roadriders kunnen nehmen,worden ook veel op Oldies gebruikt prima bandjes,lange levensduur voor een schappelijke prijs.
 
Het is weer tijd voor nieuw rubber om de velg.
Ik ben opzoek naar een band die:
-esthetisch bij het bouwjaar 1976 van de motorfiets past
-goede rij eigenschappen heeft
-niet te exotisch geprijsd is.

Iemand suggesties?

Misschien dat hier iets tussen zit ? Een hele leuke zaak voor voor de soort motoren waar jouw belangsteling naar uit gaat.

Banden / Tyres
 
Laatst bewerkt:
Metzeler block C, kijk maar in mijn topic. Heb ze zelf onder mijn bmw r26 en ze zijn vrij gelijk aan de originele lijnbanden.
 
Laatst bewerkt:
ik heb vandaag nieuwe conti classic attack op mijn bmw r100 gelegd. Rijd echt super! zijn alleen wel prijzig en hebben niet een extreem "oud" uiterlijk maar rijeigenschappen lijken mij een stuk belangrijker dan dat het er leuk uit ziet...
 
ik had op mijn vorige CB750 avon's liggen. zien er klassiek uit en was ik zeer tevreden over!

vooraan een speedmaster 3.25x19 en achteraan een safety mileage 4x18

enige reden waarom ze niet op mn huidige 750 zitten is omdat je ze niet breder kan krijgen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan