Een vraagje voor alle Motor-forum specialisten:
Vorige maand heb ik een klassieke Gilera brik (bj 1965) in Duitsland gekocht via Ebay. Het ding had 20 jaar in een wijnkelder gestaan. Dus er zit zogezegd nog wel wat ehhhm "achterstallig onderhoud" aan voordat ik ermee de weg op kan !
Puzzeltje is: Hoe vraag ik straks een kenteken aan? Und wilche Deutsche Paperassen brauch ich davor? Ik heb bijvoorbeeld alleen importdocumenten van de Duitse douane toen de Gilera 20 jaar geleden vanuit Italie naar Dld toe kwam.
De websites en folders van RDW en Douane zijn niet bepaald duidelijk. Want vooral gericht op import van moderne fietsen. Het topic van Duderuud over zelfimport is overigens super (hulde!) maar helaas ook niet specifiek voor klassiekantieke brikken. Als iemand soms een goeie link weet of via dit topic uitleg kan geven???
En als een andere brikker meer kan vertellen over import vanuit Frankrijk of Belgie...be my guest! Lijkt me zeker van toegevoegde waarde voor het topic !
Vorige maand heb ik een klassieke Gilera brik (bj 1965) in Duitsland gekocht via Ebay. Het ding had 20 jaar in een wijnkelder gestaan. Dus er zit zogezegd nog wel wat ehhhm "achterstallig onderhoud" aan voordat ik ermee de weg op kan !
Puzzeltje is: Hoe vraag ik straks een kenteken aan? Und wilche Deutsche Paperassen brauch ich davor? Ik heb bijvoorbeeld alleen importdocumenten van de Duitse douane toen de Gilera 20 jaar geleden vanuit Italie naar Dld toe kwam.
De websites en folders van RDW en Douane zijn niet bepaald duidelijk. Want vooral gericht op import van moderne fietsen. Het topic van Duderuud over zelfimport is overigens super (hulde!) maar helaas ook niet specifiek voor klassiekantieke brikken. Als iemand soms een goeie link weet of via dit topic uitleg kan geven???
En als een andere brikker meer kan vertellen over import vanuit Frankrijk of Belgie...be my guest! Lijkt me zeker van toegevoegde waarde voor het topic !