klassieke cross/ enduro motoren

6 jan 2008
4.193
5
Walhalla
Ik ben gisteren de trotse eigenaar geworden van een yamaha at125, die ik voor een twix en 2 vvv-bonnen heb kunnen kopen. Nou vroeg ik mij af of er hier nog meer mensen waren met een klassieke cross of enduro motor?
full
 
Ik geef je 2 vvv-bonnen, een twix, én een appel voor dat ding... :+

Leuk man! Ik neem aan dat je gaat restaureren en hier een verslag bij houdt? :Y
 
Tja..... denk niet dat er een bepaalde maatgeving is voor wat nou klassiek is of niet, toch? Denk dat je je wel weet wat er bedoeld word. Die van mij is iig van '71. Maar als jij een mooie '85-er hebt staan mag je daar ook best een plaatje van posten hoor....
 
Dank je Frank. Het is wel de planning m te restaureren. Het motortje is 13 jaar geleden lopend weg gezet. Hij is gewoon los, heeft goede compressie, remt goed heeft alleen 2 keerinkjes nodig in de voorpoten. Verder is de achtervelg gescheurd, maar die is toch niet origineel. Ik kan er alleen niks over vinden op het net. Het is toch echt een at125 of een at1. Misschien dat iemand hier me een beetje op weg kan helpen. Ik heb een adresje waar ik waarschijnlijk aan een velgje en een metalen achterspatbordje kan komen. Verder vonkt ie via een accu. Moet nog even kijken of het mogelijk is weer origineel te maken. Het is eigenlijk een enduro dus ik ga ook op zoek naar een koplampje, etc. Misschien krijg ik m nog wel op kenteken :)
 
Ik heb zelf een suzuki rm400 (ouwe twinshocker uit 1980) hier ben ik ongeveer al 9 maanden mee bezig om te restaureren. Zal binnenkort wel even een paar foto's posten van mijn opknap project.
 
Tja..... denk niet dat er een bepaalde maatgeving is voor wat nou klassiek is of niet, toch? Denk dat je je wel weet wat er bedoeld word. Die van mij is iig van '71. Maar als jij een mooie '85-er hebt staan mag je daar ook best een plaatje van posten hoor....


heb zelf een xl500r, ook al een klassieker aan het worden. (1983)
trommeltje voor, maar wel al monoshock achter.

dsc01346en3.jpg
 
Ik heb zelf een suzuki rm400 (ouwe twinshocker uit 1980) hier ben ik ongeveer al 9 maanden mee bezig om te restaureren. Zal binnenkort wel even een paar foto's posten van mijn opknap project.

Die zie je niet veel meer. Is het een crosser of een enduro?

Zo'n XL is zeker een klassieker in wording. Ziet er netjes uit. heb je er veel aan gedaan?
 
zo gekocht, vorige eigenaar heeft hem opgeknapt. (frame poedercoat enzo)
ik ga er alleen elke dag mee naar het werk :)
 
Dank je Frank. Het is wel de planning m te restaureren. Het motortje is 13 jaar geleden lopend weg gezet. Hij is gewoon los, heeft goede compressie, remt goed heeft alleen 2 keerinkjes nodig in de voorpoten. Verder is de achtervelg gescheurd, maar die is toch niet origineel. Ik kan er alleen niks over vinden op het net. Het is toch echt een at125 of een at1. Misschien dat iemand hier me een beetje op weg kan helpen. Ik heb een adresje waar ik waarschijnlijk aan een velgje en een metalen achterspatbordje kan komen. Verder vonkt ie via een accu. Moet nog even kijken of het mogelijk is weer origineel te maken. Het is eigenlijk een enduro dus ik ga ook op zoek naar een koplampje, etc. Misschien krijg ik m nog wel op kenteken :)

Ik heb zelf een hele oude yamaha enduro brommer. Het motorblokje lijkt er best wel veel op, maar is een stuk kleiner. Er zitten op zulke types Yamaha Dt onstekingen op. Misschien dat die ook op de jouwe hoort te zitten.
Ik zal trouwens ff een fotootje posten van mijn klassieke crosser.

hondaelsinore1980foto2yl6.jpg

Zoals je ziet heeft ie wel zijn beste tijd gehad. Gelukkig loopt ie nog, maar ik ga hem t.z.t. restaureren. Heb ik er weer een reserve crossmotor bij :P :+

Edit: heeft er iemand nog luchtfilterkast onderdelen ervoor?
 
Laatst bewerkt:
Dat crossertje van jou heeft een elsinor blokje en k geloof dat t frame ook origineel is. Dat zijn best leuke motortjes. Als je die origineel kunt maken brengt hij nog wel wat op ook. Leuk project, kun je wat avondjes mee vullen. Nostalgie he!
 
Dat crossertje van jou heeft een elsinor blokje en k geloof dat t frame ook origineel is. Dat zijn best leuke motortjes. Als je die origineel kunt maken brengt hij nog wel wat op ook. Leuk project, kun je wat avondjes mee vullen. Nostalgie he!

Ja, is inderdaad een Elsinore. Staat ook op het type plaatje. Er zit wel een speciale achterbrug in van aluminium ipv. de standaard ijzeren. Die schijnen ook nogal gewilt te zijn. Ik weet nog niet wanneer ik hem ga opknappen en mooi ga maken. Misschien van de zomervakantie. Of volgend jaar pas. In ieder geval, ik wil hem eigenlijk weer in nieuw staat krijgen.
 
Hierbij mijn honda cr125r uit 1981... *D

De bedoeling is om de honda dit jaar compleet op te knappen en hem weer een crossbaan te laten zien dit jaar (na misschien wel 20 jaar niet op een crossbaan geweest te zijn) :)

cde5b7af08b1e89cb800467cc7aa132e
 
3e poging.

1e poging, 30 minuten typen, bestand te groot, alles weg.
2e poging, 1 minuut typen, bestand te groot, alles weg.
3e poging, 0.5 minuut typen, ......................

Yamaha DT125LC, bj. 1983, km23000, 1e overmaat.
full
 
Ik heb zelf een suzuki rm400 (ouwe twinshocker uit 1980) hier ben ik ongeveer al 9 maanden mee bezig om te restaureren. Zal binnenkort wel even een paar foto's posten van mijn opknap project.
Ben heel benieuwd naar die foto's, heb nl zelf ook zo'n RM400 gehad en heb er helaas geen foto's meer van.... '(
Moeten nog een paar foto's van zijn, maar kan ze nergens meer vinden. |(
 
'k heb nog een gedemonteerde husky cr250 van '72/'73 op zolder gestaan mist volgens mij nog een paar schokbrekers en verder een paar kleine dingen.
was nog wel de bedoeling om van't jaar in elkaar te zetten


170805%20016.jpg
.

zoiets dus maar dan niet in zo'n mooie staat.
 
Ben heel benieuwd naar die foto's, heb nl zelf ook zo'n RM400 gehad en heb er helaas geen foto's meer van.... '(
Moeten nog een paar foto's van zijn, maar kan ze nergens meer vinden. |(

Zal je nog even moeten wachten omdat hij nu totaal uit elkaar ligt... ben bezig met het opknappen. en dat duurd ook al een tijdje.

Onderdelen zou nauwelijks tevinden en daardoor moet je een beetje vinding rijk zijn. zoals nu mijn cilinder... Ding had al de laatste overmaat, dus cilinder opgeboord en nu een maico 440 zuiger steken:D

maar zal wel even paar foto's posten als ik waar aan het opbouwen sla.
 
Zal je nog even moeten wachten omdat hij nu totaal uit elkaar ligt... ben bezig met het opknappen. en dat duurd ook al een tijdje.

Onderdelen zou nauwelijks tevinden en daardoor moet je een beetje vinding rijk zijn. zoals nu mijn cilinder... Ding had al de laatste overmaat, dus cilinder opgeboord en nu een maico 440 zuiger steken:D

maar zal wel even paar foto's posten als ik waar aan het opbouwen sla.

Ik heb zelf ooit eens een rm400 blok verkocht en diegene die hem kwam halen, heeft of had heel veel onderdelen voor de rm400 enz. Als je me ff toevoegt op msn zal ik je zijn telefoonummer wel geven. jr_is_da_best@hotmail.com
 
Zal je nog even moeten wachten omdat hij nu totaal uit elkaar ligt... ben bezig met het opknappen. en dat duurd ook al een tijdje.

Onderdelen zou nauwelijks tevinden en daardoor moet je een beetje vinding rijk zijn. zoals nu mijn cilinder... Ding had al de laatste overmaat, dus cilinder opgeboord en nu een maico 440 zuiger steken:D

maar zal wel even paar foto's posten als ik waar aan het opbouwen sla.
http://link.marktplaats.nl/139825027
Misschien heeft hij nog wat onderdelen voor een rm400
 
Laatst bewerkt:
Bedankt had hem inderdaad al zien staan tevens ook de andere advertentie op marktplaats. Zo vind je maanden niets en zo word alles weer uit de schuur getrokken en op marktplaats gezet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan