Klassieke minibike? Wie weet meer?

Bram Smit

Rookie
11 dec 2009
16
0
Cadzand
Hallo,

Ik kreeg laatst dit kaartje ter ere van mijn verjaardag doorgestuurd. Er staan dus 2 oudere motoren op, een grote en een kleine. Over die kleine zou ik graag meer informatie willen, dus bij deze vraag ik of iemand hier iets over weet, welk merk, jaar enz.
Ik heb zelf al gezocht maar kon niets vinden.

Bij voorbaat dank,
Mvg,
Bram Smit.
full
 
Laatst bewerkt:
Mooie foto :) Weet helaas niet wat het voor ding is. Ik heb al even zitten Googlen, maar niets kunnen vinden.
 
Leuke mini's op die site, vooral die MV :) Jammer genoeg kon ik de mini van het kaartje niet vinden. Lijkt me best leuk als opknapprojectje.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ooit wel eens foto's gezien van Henk Vink, de sprinter, in korte broek op zo'n minibike. Maar dat was volgens mij een Sachs automaat
 
Leuke mini's op die site, vooral die MV :) Jammer genoeg kon ik de mini van het kaartje niet vinden. Lijkt me best leuk als opknapprojectje.

Het is wel een erg gaaf ding! Zou zeker een leuk opknapprojectje zijn, leuke decoratie in de huiskamer ook.

Misschien is het geen motor, maar een brommer. Jou zou de antieke-bromfiets-fora kunnen raadplegen. Er is ook een tijfschrift over antieke brommers (naam even kwijt, lekker slim...) waarin altijd dit soort dingen worden geplaatst om zo proberen meer te weten te komen over een bepaalde bromfiets. Lijkt me wel wat voor deze.

Ben wel heel benieuwd wat het is :)
 
Als die minibike dateert uit dezelfde periode als de Rudge op de achtergrond, dan is-ie van omstreeks 1940. Ik geloof nooit dat er in die tijd al kant en klare motorfietsjes waren voor kids (merken als Malanca en Italjet begonnen pas rond 1960 met de productie ervan), dus ik denk dat het hier gaat om een knap stukje huisvlijt... mooi ding, dat wel.
 
Hallo iedereen,

Ik ben al wat opgeschoten met de zoekactie, heel google door gezocht en toen kwam ik op deze site: Stock-Car Racing in Britain - Automotive Oddments
Een engelsman had vorig jaar hetzelfde probleem, hij kreeg blijkbaar hetzelfde kaartje, maar wist ook niet wat het presies was. Dus vorig jaar heeft hij op die site gevraagd of iemand wist wat het was, en als iemand het wist mocht hij een mailtje achterlaten. Dus ik heb net even in het engels gemaild of hij ondertussen al meer informatie had.

Groeten,
Bram.
 
Bedankt voor die foto. Ik heb dat kaartje gewoon gescanned en de kwaliteit van die scanner is niet zo heel goed denk ik.

groeten,
bram.
 
is een viertakt zijklepper blokje zo op het eerste gezicht(geen expansie pijp maar een open megaphone...wat bij een tweetakt niet werkt)
maar voor de rest,hm zou het niet weten.
ik leg dit eens bij de bmcm(british motorcycleclub middelstum neer mischien dat die wat weten.
 
Laatst bewerkt:
die grote motor moet je eigenlijk in nieuwstaat hebben en aan je muur hangen, geweldig die oude bikes!
 
Het is wel degelijk een tweetakt. De uitlaat en de carburateur zitten op de cilinder, bij een zijklep zouden die altijd nog aan de kop vastzitten.
das dus niet waar een zijklepper heeft net als een tweetakt geen bewegende delen in de cilinderkop maar heeft de kleppen naast de cilinder"ondersteboven" ten opzichte van een conventionele kopklepper zoals we die hedentendage kennen.
zoals bij deze bsa m20
full
 
Bedankt voor alle reacties mensen. Nog steeds niets gevonden. Ik heb die Engelsman nog gemaild en hij zou terugmailen als hij wat meer wist.

Groeten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan