klassieke zijspanracer

KwaSuz

MF veteraan
20 aug 2006
5.411
527
47
Almere
Beste wensen terug,
Laat ons weten wat je race-kalender wordt dit jaar.
Afgelopen jaar heb ik weinig Classic races bezocht helaas... -O-
 

leotje60

MF veteraan
14 sep 2009
2.516
69
62
Leiden
Leuk zeg, die oude deelnemerslijst! Was inderdaad mijn eerste jaar. Begon in Amsterdam op sportpark Sloten, de wielerbaan aldaar. Dit jaar zou mijn 40 jarig jubileum kunnen zijn ware het niet dat 2006 míjn laatste jaar bij de moderne spannen was en ik daarna een paar jaar niet met race zijspannen heb gespeeld totdat we het onzalige plan opgevat hebben om bij de klassiekers wat te gaan doen.
 
  • Like
Waarderingen: scheurschuimpje

DAF400

MF veteraan
14 mrt 2007
7.011
104
34
Neerkant
Nummer 9 (Jo) heb ik nog gekend. Die had een revisiebedrijf waar ik altijd heen ging met mijn hobby spul. Die is een paar jaar terug overleden helaas.
 

scheurschuimpje

MF veteraan
2 mei 2010
7.024
647
62
Steenwijkerland
Leuk zeg, die oude deelnemerslijst! Was inderdaad mijn eerste jaar. Begon in Amsterdam op sportpark Sloten, de wielerbaan aldaar. Dit jaar zou mijn 40 jarig jubileum kunnen zijn ware het niet dat 2006 míjn laatste jaar bij de moderne spannen was en ik daarna een paar jaar niet met race zijspannen heb gespeeld totdat we het onzalige plan opgevat hebben om bij de klassiekers wat te gaan doen.
Ja een wedsrijd in sloten...........mooi einde voor mij. Wel een paar jaar later. Dat wel. En groot dat ti nu is...:)
 

leotje60

MF veteraan
14 sep 2009
2.516
69
62
Leiden
Nummer 9 (Jo) heb ik nog gekend. Die had een revisiebedrijf waar ik altijd heen ging met mijn hobby spul. Die is een paar jaar terug overleden helaas.
Jo heb ik goed gekend. Ik heb in 90 en 91 met het laatste zijspan wat hij heeft gebouwd gereden.
 

leotje60

MF veteraan
14 sep 2009
2.516
69
62
Leiden
Zelfs oma is oud geworden, tijd om dit topic af te stoffen. Zowel de BMW als de Suzuki zijn weer opnieuw opgebouwd, voornamelijk dankzij Wim omdat mijn nieuwe baan behoorlijk veel tijd opslokt. Tel daarbij de nodige wat moeizame familieomstandigheden bij op, dan blijft er niet veel tijd over om met zijspannen in de weer te zijn. Maar dat gaat wel weer veranderen en we willen er een mooi seizoen van maken.

Aan het eind van het seizoen was dit de stand van zaken. 20181118_135134.jpg
 
  • Wow
Waarderingen: roestendoenze

leotje60

MF veteraan
14 sep 2009
2.516
69
62
Leiden
De Suzuki liep snoeihard maar dit is natuurlijk niet helemaal de bedoeling. We hebben de cilinderkop flink aangepast en we reden al met een stuk minder voorontsteking dan standaard (2,5 ipv 3,7 mm. voor BDP) maar kennelijk toch nog niet laat genoeg. Dit werd bevestigd toen ik op de oldtimerbeurs in Houten Meindert Wiegel tegen het lijf liep en even met hem stond te babbelen. Meindert rijd met een Suzuki T500. Die heeft de zelfde boring/slag verhouding als een GT750, eigenlijk is een GT750 een anderhalve T500. Meindert zei meteen, voorontsteking niet groter dan 2,0 mm. We gaan 30 maart testen op het circuit van Mettet, België
 
  • Like
Waarderingen: KwaSuz

leotje60

MF veteraan
14 sep 2009
2.516
69
62
Leiden
Prachtig weer gehad, lekker gereden en natuurlijk ook een beetje gesleuteld, maar niet te veel. IMG-20190330-WA0001.jpg
De Suzuki is gelukkig heel gebleven, geen spoor van detonatie meer. Het enige wat we aan de afstelling veranderd hebben is het ontstekingstijdstip, dat is van 2,5 naar 2mm. gegaan.
Bij de BMW trad een probleem op waar Wim 2 jaar geleden veel mee geworsteld heeft, olielekkage bij het vliegwiel waardoor de koppeling begon te slippen.
Het trad steeds op bij hetzelfde blok en ondanks experimenteren met verschillende keerringen bleef het probleem bestaan. Nu hebben we dat probleem dus weer. Onderweg in de auto bedacht dat het helemaal de keerring niet hoeft te zijn die lekt. Over de krukas zit een bus geschoven waar de keerring op loopt en waar ook het axiale lager tegen aan loopt. Beetje lastig om dat zo voor je te zien maar ik heb jammer genoeg geen plaatje bij de hand. Iemand die wel eens aan een BMW blok heeft gesleuteld weet vast wel waar ik het over heb. In die bus zit een O-ring die er voor moet zorgen dat er geen olie tussen de kruktap en de bus door kan kruipen......
 
Laatst bewerkt:

leotje60

MF veteraan
14 sep 2009
2.516
69
62
Leiden
We hebben er inmiddels drie wedstrijden op zitten in het nieuwe seizoen en we zijn blij te kunnen melden dat de olie lekkage waar we in het begin geplaagd door werden onder controle is. De laatste twee wedstrijden zijn we zelfs op het podium geëindigd! Nu zegt dat niet zo heel veel, ik heb al eens uitgelegd dat het er niet om gaat wie het snelst is maar wie het meest regelmatig zijn rondjes rijdt. Wij vinden dat niet zo belangrijk, wij willen gewoon lekker rond brommen. Toch zal ik niet ontkennen dat het best leuk is als je na de wedstrijd op het podium (in het geval van Tubbergen een picnictafel) geroepen wordt. Hier met dank aan Erwin (EHE) een filmpje van Tubbergen. Kortom, de BMW gaat goed, Nu de Suzuki nog. Die hebben we vanavond van nieuwe vlotternaalden voorzien waardoor het veel te rijk draaien bij lage toeren verholpen lijkt te zijn. We hadden ook geen last van waterlekkage meer.
Komende zaterdag hebben we eerst nog een wedstrijd in Wemeldinge waar we met de BMW rijden en de zaterdag daarop gaan we de Suzuki proberen in Gramsbergen.
 

EHE

3StateS
1 feb 2010
5.747
178
43
Twente
die telefoon van me maakt niet alleen rare foto's... hij maakt ook nog eens niet scherpe filmpjes ...... :r

misschien moet ik m maar eens laten vallen of zwemles gaan geven...

Het was wel super leuk om zo weer eens langs de baan te staan en uren lang daarna door te ouwehoeren over motoren en techniek!!!

jammer dat Gramsbergen tegelijk valt met het 3S weekend en dat we net toevallig niet die zaterdag Gramsbergen aan doen, want had die schreeuwende tweetakt echt heel graag in het eggie willen zien rijden
 

kwastert

Forti Nihil Difficilius
10 feb 2005
8.152
243
51
achterhoek
die telefoon van me maakt niet alleen rare foto's... hij maakt ook nog eens niet scherpe filmpjes ...... :r

misschien moet ik m maar eens laten vallen of zwemles gaan geven...

Het was wel super leuk om zo weer eens langs de baan te staan en uren lang daarna door te ouwehoeren over motoren en techniek!!!

jammer dat Gramsbergen tegelijk valt met het 3S weekend en dat we net toevallig niet die zaterdag Gramsbergen aan doen, want had die schreeuwende tweetakt echt heel graag in het eggie willen zien rijden
Ja, da's jammer. Maar we kunnen het studie weekeind ook niet missen............._O-
 

leotje60

MF veteraan
14 sep 2009
2.516
69
62
Leiden
Het is te hopen dat we die schreeuwende tweetakt vaker gaan uitlaten. Probleem is alleen dat het merendeel van de wedstrijden die we dit seizoen rijden van de HMV is en daar laten ze geen Japanse motoren toe. Gramsbergen is een CRT wedstrijd.
 

kwastert

Forti Nihil Difficilius
10 feb 2005
8.152
243
51
achterhoek
Het is te hopen dat we die schreeuwende tweetakt vaker gaan uitlaten. Probleem is alleen dat het merendeel van de wedstrijden die we dit seizoen rijden van de HMV is en daar laten ze geen Japanse motoren toe. Gramsbergen is een CRT wedstrijd.
Das toch eeuwig zonde! Ook de japanners horen bij de historie.......... Of je dat nou leuk vindt of niet.
 
  • Like
Waarderingen: Dhr. Bosso