in de tijdsgeest hoort er een BMW boxer-blok in of een tweetakt.... (TZ500 )
Ik denk dat er een heel mooi BMW blok in komt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
in de tijdsgeest hoort er een BMW boxer-blok in of een tweetakt.... (TZ500 )
Ik denk dat er een heel mooi BMW blok in komt
Siebenrock kitje d'r op ....Getuned en wel..
Ik denk dat er een heel mooi BMW blok in komt
Yep, oorspronkelijk voor een buitenboord motor, maar heel compact en bloedsnel. De enige blokken die capabel waren om de BMW zijspannen te verslaan.Da's een tweetakt viercilinder boxer toch ? ~
TZ500........daar droom ik nog wel eens van......als ik zwaar getafeld hebin de tijdsgeest hoort er een BMW boxer-blok in of een tweetakt.... (TZ500 )
Ik denk dat er een heel mooi BMW blok in komt
Leuk! (je weet toch wel dat er een 4takt in komt te hangen? een BMW zelfs )
Zo iets toch
Het span van Noud v.d. Aa. Hier een plaatje van een Konig blok. Inderdaad Halflive, veel kompakter gaat niet.[afbeelding]
Probleem was, omdat het een buitenboordmotor was, de koeling. Bij een buitenboordmotor wordt er koud water direct de motor ingejaagd (je vaart er per slot van rekening op) en in een race motor moet je gebruik maken van een gesloten koelsysteem. Het gietwerk van de Konig was niet erg waterdicht en thermische problemen traden vaak op. Ook heb je bij een b.b.motor niet de snelle toerenwisselingen die je krijgt als je er een versnellingsbak aan hangt, en daar houdt de grote inlaatschijf niet zo van.(de Konig heeft een roterende inlaat.) De inlaatschijf wordt aangedreven door die tandriem-om-een-hoekje.
Mag vast niet, de Formule auto's van DAF mochten ook niet meeracen omdat ze te snel waren voor de concurrentieEen CVT zou deze motor een stuk rustiger en misschien betrouwbaarder hebben gemaakt. Maar ja een echte coureur wil natuurlijk niet met een pienter pookje aan de start verschijnen. De duwband die als spin- off destijds is doorontwikkeld werd al verboden door de FIA in de formule 1 races (met 4 wielen). Dit geeft toch wel te denken.
Mooi hoor. Maak je nog een brug op die vork?
Waarschijnlijk niet. De vork is veel korter in vergelijking met een gewone motorfietsvork dus ik denk niet dat het nodig is.Op de verbindingsbuizen tussen de twee vorkpoten worden nog plaatjes gelast.Mooi hoor. Maak je nog een brug op die vork?
We willen toch wel proberen komend seizoen te rijden, maar als dat niet lukt is is het geen halszaak. Wim heeft zijn moderne span nog en kan dus nog rijden. Mij gaat het vooral om het bouwen.Ziet er allemaal netjes uit Leo!
Waar zijn jullie van plan te gaan rijden?
Keren gaat juist heel makkelijk. De vork kan 180 graden gedraaid worden. (zodat de cardan naar voren wijst)Leo hoe ga je de boel recht houden met het aflassen.
De meest geijkte methode is voorverwarmen en keren tijdens het lassen. Maar ik weet niet of je daar de ruimte voor hebt.
Want?
Om torsie te voorkomen. Maar zoals Leo al noemt, zal dat bij een korte, speciaal voor de race gebouwde vork door materiaalkeuze en detaillering ook wel te voorkomen zijn.