klassieke zijspanracer

Chimay 2016
full
 
Mooie foto's. Mooie kleurcombinatie ook, dat komt op deze plaatjes goed uit de verf.
 
Laatst bewerkt:
Na ruim anderhalf jaar is het nu wel eens tijd voor een update :+
Eind 2016 vond ik het door allerlei omstandigheden wel welletjes met het hele project
"klassieke zijspanracer".
Wim had inmiddels een andere bakkenist gevonden en was naast de Suzuki begonnen met het bouwen van weer een BMW. Ik heb daar niet aan meegewerkt maar we hadden wel afgesproken dat ik de beide Suzuki blokken overnieuw zou opbouwen. Eén van de blokken was kapot gelopen. Doordat de cilinder nogal gekieteld was liep ie wel hard maar wilde hij onderin het toerengebied nauwelijks trekken, onder de 5000 toeren was er gewoon niemand thuis. Bovenin liep de motor goed door maar daar moet je met zo'n ding voorzichtig zijn; boven de 8000 toeren willen de zuigers nog wel eens breken. En dat was dus gebeurd. Aan mij dus de schone taak het blok wat gebruiksvriendelijker te maken :)
In 2017 heeft Wim met zijn nieuwgebouwde span een op zijn zachtst gezegd niet geheel probleemloos seizoen gedraaid en ik heb het druk gehad met allerlei andere zaken dan zijspanracen en afgelopen winter heb ik één blok stevig onder handen genomen. Ik heb de cilinderkop flink aangepast. De compressie flink verhoogd en de verbrandingsruimte een heel andere vorm gegeven.
Bij het begin van dit seizoen kwam Wim naar me toe met de vraag "hoe is het met je conditie?"
Het bleek dat Wim en zijn bakkenist niet met elkaar verder wilden. Na een paar goede gesprekken ben ik dit jaar dus weer ingestapt met dien verstande dat ik niet alle wedstrijden zal rijden, ik wissel af met iemand anders. Daarover later meer. De Suzuki heeft in Oss zijn eerste meters weer gereden en doet wat we ervan verwachten; hij is met de veranderde kop stukken makkelijker te rijden (en hij loopt knap hard) :9
Afgelopen zondag hebben we in Schagen gereden met de BMW (is een HMV evenement, Japanse motoren niet welkom) en het ging weer ouderwets, heerlijk gereden! Jammer alleen dat er van de prijsuitreiking geen fluit klopte |( Het was heeeel opvallend dat de bakkenisten van de eerst drie geklasseerde spannen een paar dingen met elkaar gemeen hadden; jong, blond en tieten. Het enige waar ik aanspraak op kan maken is (met heeel veeel fantasie) een soort van blond(achtig). Kortom, doorgestoken kaart. Ik weet het zeker denk ik :P
Komend weekeinde hebben we in Haler (in de buurt van Weert) een dubbele wedstrijd. Op zaterdag bij de HMV rijden we met de BMW en zondag neemt de CRT het stokje over en willen we de Suzuki de sporen geven.
 
Kom zeker kijken er staat altijd veel mooi spul ,wat ik begrepen heb is er vrijdagavond een rit met oude motoren
Na ruim anderhalf jaar is het nu wel eens tijd voor een update :+
Eind 2016 vond ik het door allerlei omstandigheden wel welletjes met het hele project
"klassieke zijspanracer".
Wim had inmiddels een andere bakkenist gevonden en was naast de Suzuki begonnen met het bouwen van weer een BMW. Ik heb daar niet aan meegewerkt maar we hadden wel afgesproken dat ik de beide Suzuki blokken overnieuw zou opbouwen. Eén van de blokken was kapot gelopen. Doordat de cilinder nogal gekieteld was liep ie wel hard maar wilde hij onderin het toerengebied nauwelijks trekken, onder de 5000 toeren was er gewoon niemand thuis. Bovenin liep de motor goed door maar daar moet je met zo'n ding voorzichtig zijn; boven de 8000 toeren willen de zuigers nog wel eens breken. En dat was dus gebeurd. Aan mij dus de schone taak het blok wat gebruiksvriendelijker te maken :)
In 2017 heeft Wim met zijn nieuwgebouwde span een op zijn zachtst gezegd niet geheel probleemloos seizoen gedraaid en ik heb het druk gehad met allerlei andere zaken dan zijspanracen en afgelopen winter heb ik één blok stevig onder handen genomen. Ik heb de cilinderkop flink aangepast. De compressie flink verhoogd en de verbrandingsruimte een heel andere vorm gegeven.
Bij het begin van dit seizoen kwam Wim naar me toe met de vraag "hoe is het met je conditie?"
Het bleek dat Wim en zijn bakkenist niet met elkaar verder wilden. Na een paar goede gesprekken ben ik dit jaar dus weer ingestapt met dien verstande dat ik niet alle wedstrijden zal rijden, ik wissel af met iemand anders. Daarover later meer. De Suzuki heeft in Oss zijn eerste meters weer gereden en doet wat we ervan verwachten; hij is met de veranderde kop stukken makkelijker te rijden (en hij loopt knap hard) :9
Afgelopen zondag hebben we in Schagen gereden met de BMW (is een HMV evenement, Japanse motoren niet welkom) en het ging weer ouderwets, heerlijk gereden! Jammer alleen dat er van de prijsuitreiking geen fluit klopte |( Het was heeeel opvallend dat de bakkenisten van de eerst drie geklasseerde spannen een paar dingen met elkaar gemeen hadden; jong, blond en tieten. Het enige waar ik aanspraak op kan maken is (met heeel veeel fantasie) een soort van blond(achtig). Kortom, doorgestoken kaart. Ik weet het zeker denk ik :P
Komend weekeinde hebben we in Haler (in de buurt van Weert) een dubbele wedstrijd. Op zaterdag bij de HMV rijden we met de BMW en zondag neemt de CRT het stokje over en willen we de Suzuki de sporen geven.
 
Leo, ik denk niet dat blond en tieten geldige criteria zijn.

Korte broek, een hempie en slippers! Dat moet je hebben!
 
Terug
Bovenaan Onderaan