klassieke zijspanracer

Alles weer goed gegaan in Wemeldinge. Motor loopt goed en is snel. De baan in Wemeldinge was leuk om te rijden, linksom vind ik sowieso leuk en het is niet zo'n typisch haaksehoekenindustrieterreincircuit. Wim is overigens niet zo'n liefhebber van linkerbochten al heb ik niet de indruk dat dat echt een probleem is.
Beetje jammer was het weer dat nogal wisselvallig was. De dag startte met een loodgrijze lucht en regen en dat duurde tot de middag, maar toen klaarde het echt op. Helaas was de enige korte regenbui 's middags precies op het moment dat de zijspannen moesten rijden. We hebben in beide wedstrijden ons eigen tempo kunnen rijden en dit was het resultaat.Bekijk bijlage 1401848

Het was de eerste keer dat we een eerste plaats uit het vuur hebben gesleept.

De bedoeling is dat we deze week een ander blok in het BMW span gaan hangen. Wim heeft een blok opgebouwd met grotere cilinders (boring 98) maar met een krukas van een R65 zodat de cilinderinhoud uitkomt op 927 cc. Op die manier zou het blok flink wat meer toeren kunnen draaien. Geert Knevelman reed ook met zo'n blok. Voor de racedemo's in Nederland is dat allemaal niet nodig maar we willen ook graag wat wedstrijden in België rijden en Hengelo staat ook nog op het lijstje en dan willen we ook echt mee kunnen doen. Maar eerst staat komend weekend Gramsbergen op het programma waar we met de Suzuki gaan rijden.
Tot slot nog even een klein stukje film van Wemeldinge.

Degene die het filmpje gemaakt heeft moet ongeveer naast me gestaan hebben.
Jullie gingen lekker rond, ondanks de paar drupjes regen. Daarna begon het pas echt, we zijn op de terugweg zeiknat geregend. We zijn nog wel over het rennerskwartier gelopen maar heb jullie niet meer gezien, helaas.

Ik zag de noodoproepen voor een nieuw bestuur van de stichting die het evenement organiseert. Ik hoop dat ze die gevonden krijgen. Het zou heel erg jammer zijn als dit evenement niet meer door zou gaan.
 
Jammer dat we elkaar niet meer getroffen hebben. We stonden in een hoekje van het rennerskwartier bij het water, er stond een grote trechter en een lopende band.
 
De wedstrijd in Gramsbergen heeft niet gebracht wat we ervan hoopten. Na één rondje in de training gaf de Suzuki er de brui aan. Na demontage bleek de linker kruktap waar de tandwielen van de waterpomp en de starmotor opzitten afgebroken en ook de ontsteking wordt hiermee aangedreven.
20190622_131740.jpg
20190622_131731.jpg
20190622_131731.jpg

We hadden de BMW (met de korteslag motor) wel bij ons, maar daar zijn we op vrijdagavond mee naar de machinekeuring in het dorp gereden en toen zijn we er achtergekomen dat door een te krappe klepgeleider één uitlaatklep af en toe niet helemaal sloot. gelukkig geen schade maar daardoor wilden we BMW niet inzetten in de wedstrijd.
Die machinekeuring in het dorp is wel een mooi onderdeel van het evenement. In konvooi rijden de deelnemers naar het dorp waar iedereen netjes aan beide kanten van de hoofdstraat wordt opgesteld en de keurmeesters hun werk doen. Ondertussen loopt Bertus namens de organisatie tussen de rijders door om iedereen een paar vragen te stellen, passend gekleed in een krijtstreepjes kostuum en rode klompen. Ook was er koffie en thee voor de deelnemers. Na een goed uur zat het er op en ging iedereen weer terug naar het rennerskwartier, gewoon over de openbare weg omzoomd met enthousiast publiek. En er wordt ook nog flink doorgereden.

Dit weekend heeft Wim in Blokzijl gereden. Ik niet, ik had het vreselijk in mijn rug de afgelopen week (ik weet het, wat moet zo'n ouwe l.l nog in zo'n bakkie :P)
En de enige reden dat we in de Blokzijl wilde rijden was om het nieuwe blok in te rijden. Het circuit is met vier bochten rechtsaf niet niet echt interessant te noemen. Volgend weekend is Schagen en dat vind ik wél een leuke baan dus hopelijk kan ik daar weer in de bak ( Het gaat intussen wat beter met mijn rug, dank u)
De wedstrijd in Blokzijl is weer goed gegaan, De motor loopt goed al moeten we nog wel wat aan de afstelling veranderen. Uiteindelijk was het toch weer goed voor een tweede plaats.
 
Die stilstaande ontstekingen was een heersende afwijking in dat weekend van gramsbergen...
 
Lieve vrienden van het zijspan forum.
Afgelopen week vond ik tijdens het schoonmaken mijn eerste startbewijs daterend van 1979, van de NMB, tegenhanger toen van de KNMV.
Ik realiseerde me ineens dat ik al meer dan 41 jaar in de weer ben met zijspanracen!
Je mag dus best wel spreken van een passie en ik kan terugkijken op een fantastische tijd (natuurlijk ook wel met een paar mindere dingen)

Tegelijkertijd merk ik, zeker de laatste jaren, dat het me steeds zwaarder valt het racen te combineren met onder andere het huishouden.
Omdat ik een "relatie op afstand" heb (mijn vriendin woont in Engeland) sta ik er toch meestal alleen voor.

Daarom ben ik tot een voor mij best wel zware beslissing gekomen, ik heb besloten alles te verkopen.
Hieronder een lijst met alle items.

Graag bieden naar waarde en alleen bij serieuze belangstelling.

-stofzuiger
-meerdere afwasborstels
-twee afwasteiltjes
-keukentrap (niet heel mooi meer, maar wel stevig)
-stoffer en blik
-emmer en dweil
-diverse schoonmaakmiddelen
-bezems
-strijkplank +strijkijzer
-meerdere vaatdoekjes
-raamzeem +trekker

Liefst alles in één koop, echt iets voor een beginner!
 
Ik had m al een paar keer voorbij zien komen, maar bij jouw dacht ik toch heel even van WTF?!
Totdat ik stofzuiger zag staan....
 
kende m nog niet, maar vind 'm briljant......... heb m net voorgelezen aan mijn hoofdsponsor (die leo persoonlijk kent) en die piste zowat in haar broek.........
 
Lieve vrienden van het zijspan forum.
Afgelopen week vond ik tijdens het schoonmaken mijn eerste startbewijs daterend van 1979, van de NMB, tegenhanger toen van de KNMV.
Ik realiseerde me ineens dat ik al meer dan 41 jaar in de weer ben met zijspanracen!
Je mag dus best wel spreken van een passie en ik kan terugkijken op een fantastische tijd (natuurlijk ook wel met een paar mindere dingen)

Tegelijkertijd merk ik, zeker de laatste jaren, dat het me steeds zwaarder valt het racen te combineren met onder andere het huishouden.
Omdat ik een "relatie op afstand" heb (mijn vriendin woont in Engeland) sta ik er toch meestal alleen voor.

Daarom ben ik tot een voor mij best wel zware beslissing gekomen, ik heb besloten alles te verkopen.
Hieronder een lijst met alle items.

Graag bieden naar waarde en alleen bij serieuze belangstelling.

-stofzuiger
-meerdere afwasborstels
-twee afwasteiltjes
-keukentrap (niet heel mooi meer, maar wel stevig)
-stoffer en blik
-emmer en dweil
-diverse schoonmaakmiddelen
-bezems
-strijkplank +strijkijzer
-meerdere vaatdoekjes
-raamzeem +trekker

Liefst alles in één koop, echt iets voor een beginner!
Had wel intresse, maar mijn huis is niet passend voor zo veel ass......
Sorry, mischien volgen jaar.....🤔
 
IMG-20210913-WA0001.jpg
Hoog tijd voor wat nieuwe berichten. Nadat de krukas van de Suzuki gerepareerd was hebben we ook wat andere problemen aangepakt. De eeuwig lekkende mikuni carburateurs zijn vervangen door Delorto's en de accu gevoede ontsteking (Die het regelmatig liet afweten) is vervangen door een binnenrotor ontsteking van HPI. Het probleem van de telkens doorslaande koppakking hebben we opgelost door geen koppakking meer te monteren 🤭, maar in de plaats daarvan o ringen. Geen gezeur met het koelsysteem meer. Daarna hebben we de boel af laten stellen op de testbank bij Hans van der Starre en daar bleken we 85 pk aan het achterwiel te hebben met een hele mooie vermogenskromme.
En gisteren was dus de vuurdoop. Om een lang verhaal kort te maken, hij loopt bizar hard. De laatste manche zijn we achteraan gestart en aan het eind van de manche zaten we net achter de eerst gestarten. Die wilden we ook nog voorbij maar de manche werd voortijdig afgevlagd omdat een andere combinatie het maïsveld van iets te dichtbij wilde bekijken.

 
85 achterwiel pk's is heel netjes.
Zit je toch al snel richting de 100 krukas pk's
Standaard iets van 67pk dacht ik?
 
85 achterwiel pk's is heel netjes.
Zit je toch al snel richting de 100 krukas pk's
Standaard iets van 67pk dacht ik?
Tussen 62 en 67 pk inderdaad, afhankelijk van het bouwjaar. Rond de 100 krukas pk zei Hans ook. De fabrieks TR's werden toendertijd voor 120 pk opgegeven maar wij vinden het wel best zo. Het vermogen komt er heel mooi uit, Wim hoeft uit de langzame haakse hoeken nauwelijks de koppeling er bij te pakken. Hij staat ook nog wat te rijk maar we vinden heelhouden belangrijk.
 
Nee. Haler stond eigenlijk ook niet op het programma. Wim zou op vakantie gaan naar Spanje maar omdat het weer daar zo slecht was heeft hij samen met zijn vrouw besloten om in Nederland te blijven. Haler kon nog op ingeschreven worden maar Luttenberg was al volgeboekt. We gaan wel naar Vlijmen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan