Klaverblad 50 KM per uur ?

het gevolg van deze actie kan zijn

  • Het aantal files neemt toe

    Stemmen: 2 4,2%
  • het aantal verkeersdoden neemt toe

    Stemmen: 2 4,2%
  • Het aantal ongelukken neemt toe

    Stemmen: 0 0,0%
  • Optie 1,2,3 allemaal

    Stemmen: 36 75,0%
  • Er verongelukken minder motoren midden in de bocht

    Stemmen: 1 2,1%
  • Het wordt veiliger

    Stemmen: 7 14,6%

  • Totaal aantal stemmers
    48

ZXsteveR

MF'er
27 apr 2003
41
0
De laatste tijd horen we dat men de snelheid op klaverbladen terug wil brengen naar 50 KM per uur. Ik verwacht hier echter een probleem mee.

Half Nederland mist het verkeersinzicht om al op een normale manier in te kunnen halen.

Een nederlander kan helemaal niet invoegen, gunt zijn medeweggebruiker namelijk het licht in de ogen niet.

Hoe hard mag je op de toerit naar de afslag 100 120

Het gevolg een we gaan elkaar kruisen met een snelheidsverschil van 50 of 70 km.

Verder is het de bedoeling dat je pas gaat remmen op de uitvoegstrook, en dat je snelheid maakt op de invoegstrook.

Dus bocht uit moet ik van 50 naar 120 gaan optrekken.

Kortom wie verzint dit allemaal.
 
Heel simpel, mensen die achter een bureau zitten en gereden worden door een chauffeur, en daarom zelf totaal geen enkel verkeersinzicht hebben.

Zie de scooters op de rijbaan, ze mogen 30, maar de auto's mogen er 50..
Gevolg:
Snijpartijen, agressie, veel gewonden
 
ik dacht dat het niet mag om ineens van 120/100 naar 50 te gaan
dus zaler een overgang moeten komen naar 90 en 70 noem maar op
dit zal dan eerder gebeuren waardoor je ook dat snelheids verschil niet meer hebt
en als je gied had opgelet met lessen had je geweten dat als je invoegd dit met altijd vlot moet doen en met de rest van het verkeer mee moet rijden
dit doelt dus op het invoegen in het verkeer dat harder rijdt
 
ik dacht dat het niet mag om ineens van 120/100 naar 50 te gaan
dus zaler een overgang moeten komen naar 90 en 70 noem maar op
dit zal dan eerder gebeuren waardoor je ook dat snelheids verschil niet meer hebt
en als je gied had opgelet met lessen had je geweten dat als je invoegd dit met altijd vlot moet doen en met de rest van het verkeer mee moet rijden
dit doelt dus op het invoegen in het verkeer dat harder rijdt

Als je eens goed leest voor je replied...

Sommige invoegstroken zijn erg kort, als het een nieuwe regel word dat je op zulke plekken 50 moet, hoe moet je dan binnen bv 200m naar de 120 in een fiat panda?
 
Als je eens goed leest voor je replied...

Sommige invoegstroken zijn erg kort, als het een nieuwe regel word dat je op zulke plekken 50 moet, hoe moet je dan binnen bv 200m naar de 120 in een fiat panda?
:?
de meeste klaverbladen hebben een parallel rijbaan
dus al het verkeer is van de hoofdrijbaan gescheiden
daar wordt dan al het verkeer al tegen gehouden door middel van snelheids beperkingen
wel een beetje logisch na blijven denken
ik merk dat je alleen maar denkt aan jouw beperkingen en niet verder kijkt dan je neus lang is ;)
zoals jij Zelf zei ,goed lezen voor je replied
je zal nooit maar dan ook nooit ineens van 120/100 naar 50 moeten afbouwen
er zit altijd 90 en of 70 tussen
 
:?
de meeste klaverbladen hebben een parallel rijbaan
dus al het verkeer is van de hoofdrijbaan gescheiden
daar wordt dan al het verkeer al tegen gehouden door middel van snelheids beperkingen
wel een beetje logisch na blijven denken
ik merk dat je alleen maar denkt aan jouw beperkingen en niet verder kijkt dan je neus lang is ;)
zoals jij Zelf zei ,goed lezen voor je replied
je zal nooit maar dan ook nooit ineens van 120/100 naar 50 moeten afbouwen
er zit altijd 90 en of 70 tussen


Hmmm... Peter hier op Ressen(De kweekvijver van dit beleid) gaat het volgens mij toch echt in een keer terug van 120 na 50. O-)

Of zou ik eens iets langzamer rond moeten rijden en even kijken wat er nog meer aan borden staat :+
 
Hmmm... Peter hier op Ressen(De proefvijver van dit politiebeleid) gaat het toch echt van 120 in een keer terug na 50. O-)
:?
toch is dat vreemd
ik hoop dat panrider misschien antwoord kan geven
op afritten staat borden einde snelweg
dan is het logisch dat het dan 50 kan worden ,je weet immers dat je de snelweg verlaat
maar een klaverblad is gewoon nog snelweg
ach het zal me een zorg zijn
ik kom er toch alleen maar als ik er over heen moet
rondjes draaien is saai
ik ga liever naar het circuit
maar dat er rare dingen gedaan worden om van alles tegen te gaan is ook een beetje vreemd
maar ja zijn wij als motorrijders dan ook niet een beetje eigenwijs door steeds maar toch terug te gaan terwijl er zoveel ophef over is
straks is het definitief en is er geen weg meer terug
 
:?
de meeste klaverbladen hebben een parallel rijbaan
dus al het verkeer is van de hoofdrijbaan gescheiden
daar wordt dan al het verkeer al tegen gehouden door middel van snelheids beperkingen
wel een beetje logisch na blijven denken
ik merk dat je alleen maar denkt aan jouw beperkingen en niet verder kijkt dan je neus lang is ;)
zoals jij Zelf zei ,goed lezen voor je replied
je zal nooit maar dan ook nooit ineens van 120/100 naar 50 moeten afbouwen
er zit altijd 90 en of 70 tussen


Speciaal voor jou:

De laatste tijd horen we dat men de snelheid op klaverbladen terug wil brengen naar 50 KM per uur.

Ze willen het dus gaan invoeren, het is niet zo dat het als zo is.

Daarom zei ik: lees eerst
 
Speciaal voor jou:

De laatste tijd horen we dat men de snelheid op klaverbladen terug wil brengen naar 50 KM per uur.

Ze willen het dus gaan invoeren, het is niet zo dat het als zo is.

Daarom zei ik: lees eerst
zeg ik dan dat het al zo is ?
nee toch
neem eerst effe een bakkie koffie en vrijf de slaap uit je ogen ;)
 
Als je eens goed leest voor je replied...

Sommige invoegstroken zijn erg kort, als het een nieuwe regel word dat je op zulke plekken 50 moet, hoe moet je dan binnen bv 200m naar de 120 in een fiat panda?

Fiat Panda's moeten gewoon verboden worden!
En klaverbladen ook... zijn er hier op MF nog niet genoeg doden gevallen op klaverbladen?!
 
zeg ik dan dat het al zo is ?
nee toch
neem eerst effe een bakkie koffie en vrijf de slaap uit je ogen ;)

Dude doe eens niet zo wazig, jij beweerd dat het niet zo is en bla die bla...
Maar als die gasten iets willen, dan komt het er, hoeveel dooien er wel of niet vallen.

Ik heb geen slaap in mijn ogen want ik heb net een nachtdienst gedraait.

Dus laat dat denigrerende (zoek het op) toontje achterwege ok?
 
Dude doe eens niet zo wazig, jij beweerd dat het niet zo is en bla die bla...
Maar als die gasten iets willen, dan komt het er, hoeveel dooien er wel of niet vallen.

Ik heb geen slaap in mijn ogen want ik heb net een nachtdienst gedraait.

Dus laat dat denigrerende (zoek het op) toontje achterwege ok?

Die dooien vallen nu al hoor, remember Evil Beaver???? Ik heb daar in de tocht mee gereden langs de plek van het ongeval, tussen de politie....
als je dat hebt meegemaakt met de kippenvel over heel je lijf (en dan KENDE ik hem nog geeneens, laat staan hoe het is voor zijn vrienden hier op MF) dan zou je snuggere hoofd zelf wel houden!

Ga gewoon op het circuit rijden, die ambulance medewerkers zijn er op voorbereid. Hoef je ook niet de politie/ ambulance/ omstanders te schokken als je jezelf doodrijdt

Ik word echt moe van al die knulletjes die motor willen rijden, maar er geen geld aan willen besteden. Stoer doen op de openbare weg (klaverbladen/ PPP/ Gorinchem/ rondom Assen etc), maar geen geld hebben voor circuit? Nee, maar wel de goede naam van motorrijders verzieken voor heel Nederland!
 
Dude doe eens niet zo wazig, jij beweerd dat het niet zo is en bla die bla...
Maar als die gasten iets willen, dan komt het er, hoeveel dooien er wel of niet vallen.

Ik heb geen slaap in mijn ogen want ik heb net een nachtdienst gedraait.

Dus laat dat denigrerende (zoek het op) toontje achterwege ok?
Hoezo denigrerend :} :} :}
 
:?
de meeste klaverbladen hebben een parallel rijbaan
dus al het verkeer is van de hoofdrijbaan gescheiden
daar wordt dan al het verkeer al tegen gehouden door middel van snelheids beperkingen
wel een beetje logisch na blijven denken
ik merk dat je alleen maar denkt aan jouw beperkingen en niet verder kijkt dan je neus lang is ;)
zoals jij Zelf zei ,goed lezen voor je replied
je zal nooit maar dan ook nooit ineens van 120/100 naar 50 moeten afbouwen
er zit altijd 90 en of 70 tussen

blik op de weg, motorspecial

kerel op R1 rijdt 120 op weg (toegestaan) gaat op klaverblad met 120, wordt ie angehouden door de politie en zeggen ze dat ie maar 50 mag, er staat ook een bord met 50, dat lieten ze zien

nu de vraag, waar was die 70 of 90 km/h????
 
Hum

Ik moet toch eens opletten want het bord einde snelweg heb ik nog niet gezien als een klaverblad opdraai. Maar we hebben het wel over een invoegstook van een meter of 100 waar de snelheidsverschillen te veel uitelkaar liggen.

Om te beginnen zouden ze op snelheid moeten controleren op de toerit zodat ik veilig kan invoegen

Daarnaast als het maar iets drukker is zal het verkeer op de snelweg problemen gaan krijgen omdat de doorvoer op het blad gaat stagneren.
 
botsingen worden veroorzaakt door snelheidsverschil. altijd, anders bots je niet. het feit dat op een strook mensen van 120 naar 50 moeten EN van 50 naar 120 is toch levensgevaarlijk? of de weg naast de invoegstrook moet een snelheids beperking hebben van 70km/h, maar ook DANheb je nog een snelheids verschil van 20km/h en als iemand die opeens zn gas loslaat terwijl jij gas geeft, dan zit je er dus wel tegenaan.. dit is opzich een dom idee, ik neem aan dat de overheid wel snapt dat wanneer je dat doet iedereen dan toch met meer dan 50 door de bocht heen zal gaan, OOK automobilisten...
 
Ik vind dat ze die 50 km dan ook bij auto's moeten controleren want zoals al eerder gezegd bij de motor special zie je dat er ook auto's met 80 km door die bochten gaan, en daar doen ze nix aan. dus eigenlijk vind ik het discriminatie.
 
Ik meen me te herinneren dat die 50-borden niet helemaal legaal geplsstats zijn op klaverbladen. Misschien dat Panrider hier wat over kan zeggen.

Het is ook niet logisch...120...120...120..BAM, 50! Slaat eigenlijk nergens op.
 
En dan vinden ze het nog vreemd dat je :] wheelyend van het blad afkomt :] , en vette stoppies moet maken om van 120 naar 50 km/u te decelereren. |( |(

Wordt het niet eerst tijd voor motorvriendelijkere vangrails , ook op klaverbladen, en doelgroepstroken voor motorrijders. Er zijn ook fietspaden, skateroutes, ATB-trajecten, ruiterpaden en parkeergarages :? .
 
Volgens mij is het één groot complot: Zoveel mogelijk verschillen in snelheden, zodat iedereen zich regelmatig vergist..... en flitsen maarrrrrr!
 
Ik was een week terug in Nederland en zag daar op een oprit (bijna op 3/4 van de bocht) een flitspaal staan.
Is het de bedoeling dat de motorrijder zich onderuit remt op het moment dat hij die paal ziet staan?
Ik dacht dat er ook verkeerslichten waren ( of misschien enkel een oranje knipperlicht? Dat kon ik niet goed zien)
Denk dat we toen in de buurt van Amersfoort waren ( geheugen is niet al te best en mijn aardrijkskunde nog veel slechter :+ )
 
Ik was een week terug in Nederland en zag daar op een oprit (bijna op 3/4 van de bocht) een flitspaal staan.
Is het de bedoeling dat de motorrijder zich onderuit remt op het moment dat hij die paal ziet staan?
Ik dacht dat er ook verkeerslichten waren ( of misschien enkel een oranje knipperlicht? Dat kon ik niet goed zien)
Denk dat we toen in de buurt van Amersfoort waren ( geheugen is niet al te best en mijn aardrijkskunde nog veel slechter :+ )

Over het algemeen hoef je niet onverwachts te remmen voor een flitspaal als je niet veel te hard rijdt?!
 
blik op de weg, motorspecial

kerel op R1 rijdt 120 op weg (toegestaan) gaat op klaverblad met 120, wordt ie angehouden door de politie en zeggen ze dat ie maar 50 mag, er staat ook een bord met 50, dat lieten ze zien

nu de vraag, waar was die 70 of 90 km/h????

zal dan wel 'einde rijksweg' zijn geweest?
 
Terug
Bovenaan Onderaan