Klaverblad 50 KM per uur ?

het gevolg van deze actie kan zijn

  • Het aantal files neemt toe

    Stemmen: 2 4,2%
  • het aantal verkeersdoden neemt toe

    Stemmen: 2 4,2%
  • Het aantal ongelukken neemt toe

    Stemmen: 0 0,0%
  • Optie 1,2,3 allemaal

    Stemmen: 36 75,0%
  • Er verongelukken minder motoren midden in de bocht

    Stemmen: 1 2,1%
  • Het wordt veiliger

    Stemmen: 7 14,6%

  • Totaal aantal stemmers
    48
Over het algemeen hoef je niet onverwachts te remmen voor een flitspaal als je niet veel te hard rijdt?!
Als je niet te hard rijdt.
Als mijn moeder een koe was, kon je ze melken.
Als Als Als.............
snappie?
jij rijdt nooit te snel neem ik aan?
Nou ik wel. Ik ben niet heiliger dan de paus.
 
Ik had het moeten weten..je bent een vrouw. :+
Wees nou eerlijk, jij zit ook niet continue op je teller te staren.

Vorige week zie ik een bordje "bebouwde kom" en ik laat me uitbollen.
200m na het bord nog 70/u en flits, anonieme wagen.
Dit kan jou ook overkomen, niet?
 
Ik had het moeten weten..je bent een vrouw. :+
Wees nou eerlijk, jij zit ook niet continue op je teller te staren.

Vorige week zie ik een bordje "bebouwde kom" en ik laat me uitbollen.
200m na het bord nog 70/u en flits, anonieme wagen.
Dit kan jou ook overkomen, niet?

nehhhhhh






:+
 
Ik heb nog eens gekeken maar op gorinchem maar daar maar je als je van de 27 van Breda afkomt met 100 de afrit op en de rest is volgens mij 120. De adviessnelheid is 50 dat heb ik eens gedaan en toen zat er een vrachtwagen achter me die zich afvroeg wat ik aan het doen was.
 
Die dooien vallen nu al hoor, remember Evil Beaver???? Ik heb daar in de tocht mee gereden langs de plek van het ongeval, tussen de politie....
als je dat hebt meegemaakt met de kippenvel over heel je lijf (en dan KENDE ik hem nog geeneens, laat staan hoe het is voor zijn vrienden hier op MF) dan zou je snuggere hoofd zelf wel houden!

Ga gewoon op het circuit rijden, die ambulance medewerkers zijn er op voorbereid. Hoef je ook niet de politie/ ambulance/ omstanders te schokken als je jezelf doodrijdt

Ik word echt moe van al die knulletjes die motor willen rijden, maar er geen geld aan willen besteden. Stoer doen op de openbare weg (klaverbladen/ PPP/ Gorinchem/ rondom Assen etc), maar geen geld hebben voor circuit? Nee, maar wel de goede naam van motorrijders verzieken voor heel Nederland!

Ik maak dit dagelijks mee...
Werk in de calamiteiten media en kom dus dagelijks bij ongevallen.
 
Denk niet dat we er beter op worden met die snelheidsbeperking...een klaverblad is OOIT juist bedoeld om de doorstroom te bevorderen. Daar gaat op deze manier dan drastisch verandering in komen.

Ik denk dat het klaverblad...mits iedereen zich aan de snelheid houd er wel veiliger op zal worden. Het probleem is alleen dat er maar een paar lui zijn die dat dan ook daadwerkelijk gaan doen!!!

Eindconclusie mensen zullen zo hier en daar eens een ernstig geïrriteerde inhaal manouvre gaan uitvoeren als ze weer eens achter een 'oma' zitten te plakken.

En voor motorrijders is het natuurlijk doodzonde!!!!!
 
Eeej highlander, als jij nou gewoon op het pleintje voor je deur gaat rondjes rijden?? Daar kan je zeker niet te hard rijden :} .

Iedereen rijdt wel eens te hard, 51 is ook te hard !!

Maar het gaat tog nergens over een flitspaal op 3/4 van het klaverblad?
Als jij met 120 km/uur aan komt rijden en je denkt, oow bovenaan moet ik weer 50 rijden, maar je komt tot de conclusie dat daar ineens een flitspaal staat, wat ga je dan doen ???

En die borden met 50 staan nog veel eerder.
 
Eeej highlander, als jij nou gewoon op het pleintje voor je deur gaat rondjes rijden?? Daar kan je zeker niet te hard rijden :} .

Iedereen rijdt wel eens te hard, 51 is ook te hard !!

Maar het gaat tog nergens over een flitspaal op 3/4 van het klaverblad?
Als jij met 120 km/uur aan komt rijden en je denkt, oow bovenaan moet ik weer 50 rijden, maar je komt tot de conclusie dat daar ineens een flitspaal staat, wat ga je dan doen ???

En die borden met 50 staan nog veel eerder.

Ja okee, die flitspaal in de bocht is wel stom (zet hem dan ERVOOR), maar als je 70 te hard rijdt, dan ga je m.i. toch wel een beetje te ver hoor. En natuurlijk rijd ook ik te hard. Ik zit ook maar wat te stangen.

Maar niks zo irritant als de motorrijders die zo debiel rijden of de hele dag maar klaverbladen 'bezetten' waardoor koekblikkers een hekel aan alle motorrijders krijgen....
En daar zul je het met me eens zijn, denk ik.
 
Hehe ik ben van mening dat iedereen zo hard moet rijden als ie zelf wilt. Ok dat mag niet in Nederland, maar goed. Als je dan tog met 70 km/uur te hard aankomt, moet de regering niet denken van "laten we die kerel maar eens lekker onderuit fliltsen". Zet er dan 1 aan het begin van de uitvoegstrook.

En de hele dag klaverblad-rijden is niet verboden volgens mij. Ik wordt de hele dag gestoord van al die automobilisten die, waar ze 50 mogen, 40 rijden. Of waar ze voor een stoplicht staan, de weg blokkeren voor een motor. Of totaal niet uit hun doppen kijken en hem er gewoon voor rammen.
 
Als jij over klaverbladen rijdt zonder automobilisten te hinderen is er niets aan de hand. Tja, als je binnendoor gaat inhalen of andere ongein uithaalt ben je niet goed bezig in mijn ogen. Ik reed ook regelmatig bij Ressen maar ben er wel achter dat het te gevaarlijk is met de vangrails ernaast. Alleen met een maximum van 50 los je niets op. Als ik daar 50 ga rijden dan wek ik pas irritatie en wordt ik links en rechts ingehaald door hele vrachtwagencombinaties of door oma's in Fiat Panda's. 50 is geen snelheid voor een klaverblad, als je 'm terugschroeft naar 90 dan kun er normaal doorheen en dan kunnen zelfs Fiat Panda's nog optrekken tot bijna 120. Maar wat ook minder briljant is dat er geen enkele aankondiging staat dat je maar 50 mag, het is 120, gaat terug naar 100 (Op Ressen vanaf Tiel, niet vanaf Bemmel)en op het moment dat je de bocht ingaat wordt het 50. Dat ze het zogenaamde "klaverbladracen" tegen willen gaan kan ik me voorstellen ivm veiligheid, maar ik denk niet dat dit een veilige manier is.
 
Maakt het uit? Doe gewoon waar je lekker zin in hebt...trek je niet zoveel aan van de rest op deze wereld.
 
De overheid vindt motoren op klaverbladen een probleem B| Men bedenkt een "oplossing" in de vorm van 50 per uur B| De verdere gevolgen van deze oplossing zijn niet doordacht dus totdat de overheid beseft dat dit de oplossing niet is (termijn 5 jaar of langer B| ) zullen motorrijders gefrustreerd zijn op klaverbladen.
 
Ga ik me toch stiekum afvragen wat ze gaan doen al die motoren die zo achterlijk langzaam er over heen moeten dat ze spontaan omvallen... ;)
 
Ach zolang we maar normaal rijden op het blad valt het wel mee, niet lomp inhalen enzo.

Maar je op sommige plaatsen een op een flat in de buurt moeten gaan staan op een zomer avond (ik heb dit wel eens gedaan). Dan snap je ook dat er wel eens politie staat en dan valt het mee dat we er niet constant afgetrokken worden ivm het geluid.

Ik rij sindsdien een versnelling hoger en trek de boel onder het viaduct niet constant tot het rooie. Want dit is met name het probleem
 
Wordt het niet eerst tijd voor motorvriendelijkere vangrails , ook op klaverbladen, en doelgroepstroken voor motorrijders. Er zijn ook fietspaden, skateroutes, ATB-trajecten, ruiterpaden en parkeergarages :? .

Dat is het bijzondere aan wat ze doen bij Ressen. Ze nemen ook maatregelen zoals vangrail weghalen lantaarnpalen naar de binnenzijde van de bocht.... Het beleid zal er beslist toe voeren dat er geen mensen meer verongelukken op Ressen hetgeen in het verleden maar al te vaak voorkwam. Ik had liever de aanpassingen gehad zonder de bordjes 50 maar we kunnen ook niet alles hebben :)
 
Dude doe eens niet zo wazig, jij beweerd dat het niet zo is en bla die bla...
Maar als die gasten iets willen, dan komt het er, hoeveel dooien er wel of niet vallen.

Ik heb geen slaap in mijn ogen want ik heb net een nachtdienst gedraait.

Dus laat dat denigrerende (zoek het op) toontje achterwege ok?

Jees... over denigerend gesproken... doe ff relax man. Je huis staat niet in brand ofzo toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan