Klaverblad racen,hoe dom kun je zijn?

Klaverblad racen is:

  • Dom

    Stemmen: 129 45,4%
  • Slim

    Stemmen: 7 2,5%
  • Zooo Passè

    Stemmen: 13 4,6%
  • Pure motorpassie

    Stemmen: 135 47,5%

  • Totaal aantal stemmers
    284
Status
Niet open voor verdere reacties.
Enig idee wat een ziekenhuisopname kost? Ik ken twee mensen die na een ongeluk (een motor- een vliegongeval) voor 150.000-200.000 euro aan ziektekosten en revalidatie hadden. Dat haalt mijn opa niet hoor..


hoeveel mensen vallen van <3 meter van de trap af, en hebben diezelfde kosten ?
 
rokers besparen dat ;)


enneh bredebeier : zoek hier op MF naar Lokkie (rip) .... ook circuitrijden is niet zonder gevaren...
helaas
 
ik denk dat lokkie toch iets buiten de bedoeling van dit topic valt en daardoor is het erbij halen van deze gestorven jongen niet echt netjes. hoewel dit op het circuit is gebeurd, is het verder totaal onvergelijkbaar.

aan de ene kant boeit het mij niet wat andere motorrijders doen op de openbare weg en menig KB mag met 120 genomen worden maar steeds rechtom draaien is een beetje geestdodend.
of zoals dat filmpje een paar pagina's terug, continu linksom met een wegspringende cameraman (fijne vrienden).

feit is (wetenschappelijk aangetoond dus) dat niet alleen met motor rijden maar op elk gebied wanneer je aandacht te veel gefocust is op een bepaald doel je te veel mist van de omgeving.
voorbeeldjes hiervan zijn er genoeg in de praktijk maar ik geef er eentje ter vermaak.
een kandidaat moet naar een filmpje kijken en tellen hoe vaak een basketbal wordt overgegooid. terwijl er gegooid wordt, loopt er een persoon verkleed als gorilla door het beeld. dan wordt gevraagd hoeveel keer er is gegooid, antwoord altijd X keer. nog wat bijzonders gezien, nou nee, niemand ziet de gorilla, dit komt door je aandachtsfocus. is geen grap maar wel grappig bij een video.
de praktijk waardoor veel van die ongelukken waarschijnlijk gebeuren, waarschijnlijk, omdat er geen dataloggers, camera's en voicerecorders meelopen waardoor er achteraf gereconstrueerd kan worden, is dat men geen oog meer heeft voor de verhoogde snelheid, die vieze plek waar makkelijk omheen gereden kon worden, je maat, etc. etc.
als iedere klaverblad rijder na 2 rondjes zou stoppen en even wat zou drinken, af en toe iets rustiger doet, beseft dat je bewustwoording vernauwt bij grote concentratie, dan zou dat veel ongelukken schelen.
 
Laatst bewerkt:
@air cooled : Het is niet mn bedoeling om respectloos over te komen door eerdergenoemde erbij te betrekken. Was bedoeld @ post eerder, waarin werd geimpliceerd, dat men zich (zonder grenzen) op een circuit uit kon leven. Het rijden op een circuit is niet zonder gevaren ;)
Die week hadden het er twee kunnen zijn, scheelde een aantal cm tussen opstaan en blijven liggen, wellicht was het niet een handige zet om eerdergenoemde erbij te betrekken, hoe ontoepasselijk het ook moge zijn, zijn voorval laat ons wel even stilstaan bij het feit dat...

Het tweede stuk, de aandachtsfocus, is iets wat ik met veel woorden heb geprobeerd te verwoorden, kwam maar niet op de juiste benaming ;) (allochtoon, krijg je dat :+ )
denk dat het woord tunnelvisie op bovenstaande aansluit
 
Afgezien van het feit dat KD totaal onbelangrijk is, ben ik het verder wel met je eens.
Maar....: als je echt met je kop rijdt zul je ook niet gaan klaverblad racen. Maar een circuit opzoeken als je echt hard wilt rijden of jezelf lekker wil uitleven.

Qua risisco staat het circuitrijden wel gelijk aan andere hier genoemde uitdagende sporten,maar als je bungee elastiekje knapt ben je gewoon dood. En als je uit de bocht vliegt de grindbak in heb je zelden zwaar letsel, als je echter hetzelfde op een KB gebeurt heb je een flinke portie mazzel nodig wil je er heelhuids afkomen.Daarnaast is je fiets vaak ook gelijk afgeschreven.

Zoals Zoeperman eerlijk toegaf: groot deel is stoer doen.En dat kan heel dom uitpakken :+

Niet echt een uur lang alleen maar rondjes draaien nee, maar dat is meer omdat ik dat gewoon niet leuk vind, maar een paar rondjes doe ik wel eens
 
Laatst bewerkt:
@air cooled : Het is niet mn bedoeling om respectloos over te komen door eerdergenoemde erbij te betrekken. Was bedoeld @ post eerder, waarin werd geimpliceerd, dat men zich (zonder grenzen) op een circuit uit kon leven. Het rijden op een circuit is niet zonder gevaren ;)
Die week hadden het er twee kunnen zijn, scheelde een aantal cm tussen opstaan en blijven liggen, wellicht was het niet een handige zet om eerdergenoemde erbij te betrekken, hoe ontoepasselijk het ook moge zijn, zijn voorval laat ons wel even stilstaan bij het feit dat...

Het tweede stuk, de aandachtsfocus, is iets wat ik met veel woorden heb geprobeerd te verwoorden, kwam maar niet op de juiste benaming ;) (allochtoon, krijg je dat :+ )
denk dat het woord tunnelvisie op bovenstaande aansluit

Volgens mij zijn we er met z'n allen wel uit en grotendeels met elkaar eens. Dus ik ga me terugtrekken uit dit topic ;) :W
 
Ik denk dat het ook met een hoog gehalte stoer (er toe) doen te maken heeft. Dat zit gewoon in ons mannen en sommige vrouwen met mannelijke hormonen :P daar gelaten. Meer kwaliteiten heeft de gemiddelde man niet. :]
Vroeger toen de mannetjes gingen jagen voor de vrouwtjes in hun bere(?)vellen had je ook al mannetjes die dom achter ieder dier aan renden of er nu wel of geen gevaar was met nogal eens als resultaat dat het gevaarlijke dier achter jou aan kwam ipv anders oms. Beetje dom maar je hebt wel ff lol gehad en vervolgens vreet ie je op. :z zo wordt uiteindelijk de aarde verlost van domme mannetjes en evolueren we met zn allen vrolijk verder *O* *O* tot slimme mannetjes
Ook toen had je al slimmere mannetjes die het juiste moment en het juiste dier kozen om de kans zo groot mogelijk te maken om een kick over te houden aan het jagen en er ook nog lekker spareribs aan over te houden. Zeg maar met verstand de kick opzoeken maar ook die worden soms opgevreten en dat begrijp ik nou weer niet B| .
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het ook met een hoog gehalte stoer (er toe) doen te maken heeft. Dat zit gewoon in ons mannen en sommige vrouwen met mannelijke hormonen :P daar gelaten. Meer kwaliteiten heeft de gemiddelde man niet. :]
Vroeger toen de mannetjes gingen jagen voor de vrouwtjes in hun bere(?)vellen had je ook al mannetjes die dom achter ieder dier aan renden of er nu wel of geen gevaar was met nogal eens als resultaat dat het gevaarlijke dier achter jou aan kwam ipv anders oms. Beetje dom maar je hebt wel ff lol gehad en vervolgens vreet ie je op. :z zo wordt uiteindelijk de aarde verlost van domme mannetjes en evolueren we met zn allen vrolijk verder *O* *O* tot slimme mannetjesOok toen had je al slimmere mannetjes die het juiste moment en het juiste dier kozen om de kans zo groot mogelijk te maken om een kick over te houden aan het jagen en er ook nog lekker spareribs aan over te houden. Zeg maar met verstand de kick opzoeken maar ook die worden soms opgevreten en dat begrijp ik nou weer niet B| .


Hoe kan het dan dat jij er nog bent?
 
:^



zelfde geldt voor rokers, die betalen met elke sigaret dikke premies, terwijl ze 'relatief' snel dood gaan met een korte lijdensweg, bovendien hoeft aan rokers vaak een stuk minder AOW uitgekeerd te worden.

heb je enig idee wat een dotterbehandeling en nabehandeling kost?
laat staan een harttransplantatie of twee jaar longkanker behandelen.
daar valt die 20.000 euro AOW per jaar bij in het niet.
bovendien vloeit van die AOW weer 20% als BTW terug in de schatkist.

er werd hierboven geschetst dat een gewone motorrijder die een ongeluk op het klaverblad krijgt te maken krijgt met een verzekeringsmaatschappij die niet uit wil keren.
probeer jij als particulier maar eens strijd te leveren tegen een maatschappij met onbeprekt budget die het jou moeilijk wil maken.
dan ben je die jongetjes erg dankbaar die elke zondagmiddag onder de vangrail duiken omdat ze zo stoer rechtsom kunnen rijden.

ik ben overigens nog nooit voorbijgereden op een klaverblad, zo snel zal dat dus allemaal niet gaan.

complimenten aan bredebeier :}
dit topic maakt heel wat (hormonen) los.
had je soms ook persoonlijke ergenissen? knooppunt hoevelaken?
 
Ik denk dat het ook met een hoog gehalte stoer (er toe) doen te maken heeft. Dat zit gewoon in ons mannen en sommige vrouwen met mannelijke hormonen :P daar gelaten. Meer kwaliteiten heeft de gemiddelde man niet. :]
Vroeger toen de mannetjes gingen jagen voor de vrouwtjes in hun bere(?)vellen had je ook al mannetjes die dom achter ieder dier aan renden of er nu wel of geen gevaar was met nogal eens als resultaat dat het gevaarlijke dier achter jou aan kwam ipv anders oms. Beetje dom maar je hebt wel ff lol gehad en vervolgens vreet ie je op. :z zo wordt uiteindelijk de aarde verlost van domme mannetjes en evolueren we met zn allen vrolijk verder *O* *O* tot slimme mannetjes
Ook toen had je al slimmere mannetjes die het juiste moment en het juiste dier kozen om de kans zo groot mogelijk te maken om een kick over te houden aan het jagen en er ook nog lekker spareribs aan over te houden. Zeg maar met verstand de kick opzoeken maar ook die worden soms opgevreten en dat begrijp ik nou weer niet B| .


_O- _O- _O-

Jij moet voor de kleuterklas gaan staan, je zou het er goed vanaf brengen :Y ;)
 
1 ongeluk is toch niet ervaring genoeg ?

Ik heb een keer een ongeluk in de duitse eifel gezien, daardoor word je wel bewust van de risicos van dat soort bochtige weggetjes met afgronden, en bomen langs de weg.

Ik woon vlak bij de speeltuin. En er gebeurt wel eens wat, maar als je dat vergelijkt met het aantal ongelukken dat ik op berweggetjes heb gezien, vraag ik me af wat nu echt gevaarlijker is.

Daarom staat je stelling niet echt voor mij, maar is het volgens mij meer je eigen gevoel erbij. Net zoals je mijn ouders ook niet uitgelegd krijgt dat motorrijden niet alleen voor mensen met een dood wens is.

Dat je stelling wel staat voor iemand die raced op de openbare weg (of het uiterste opzoekt), kan ik me dan wel weer iets bij voorstellen.

Je eigen mening mag je zeker hebben, graag zelfs, zolang je maar niet bij een actie commitee gaat voor meer flitsers of drempels op klaverbladen :( ;)

Ik heb aantal weken geleden schoon gemaakt voor de Trauma Heli crew

Zij , meeste zijn nog motorrijders ook, hebben moeite , met mensen die alles uit hun motor halen op de snelweg en of onnodige risico's ( bewust) willen nemen in het verkeer
Zij hebben zeer zeer veel motorrijders bijelkaar moeten vegen !! een zeer onsmakelijk klusje
hun bewoordingen : De snelweg en of klaverblad is geen speelplaats , en ze zoeken het zelf op , er is ook nog zoiets als verplichting naar je familie toe, je kinderen, je vrouw, vriendin ect
Hobby hebben we allemaal, maar doe het dan op de plaats die ervoor is bestemd
Niet de snelweg dus,
Ook aan de overige verkeers deelnemers gedacht, hoe hun t vinden als ze een motorrijder zien crashen of de bocht uit zien vliegen ?
Hoeveel houden er geen schok aan over? kinderen die het van nabij , gezien hebben ?

We dienen allemaal rekening met elkaar te houden
We rijden allemaal wel te hard , maa probeer de achterliggende gedachten vast te houden.. , en vooral , alles wat je lief is !!

Wilde jullie dit niet onthouden ;)
 
Laatst bewerkt:
En hoeveel van die bij elkaar geveegde motorrijders waren daadwerkelijk aan het spelen :?
Dr worden ook genoeg mensen voor hun flikker gereden / gaan zelf onderuit zonder dat ze de grenzen opzoeken...door botte pech bv, makkelijkste is gewoon ongelukken verbieden dan kan niemand zeuren over ziektekosten of trauma's bij hulpverleners.
 
jaarlijks zit ik spanje voor een hele maand, Benissa om precies te zijn, daar ligt de prachtige N332
3 baans weg, op en neer, prachtige aangelegde bochten ver overzichtelijk tot chicanes toe, op zondagmorgen ,van benissa tot calpe, zo', 30km bochtenwerk, iedere racer in spe komt hier zijn kunnen tonen, de guardia civil houd de boel in het oog en laat begaan, het haalt zelfs het nationale nieuws.
Valt ge op uwe smikkel, uw zaak. Het is een gekend fenomeen en de auto's houden er dan ook rekening mee. Moet kunnen ?
Tis natuurlijk geen rondjes draaien op een klaverblad maar een regelrecht circuit. :P
 
En ze hebben er vast geen dodelijke vangrails :?

(Geheel offtopic, die driebaanswegen zijn uitermate briljant, zouden ze in nederland ook in moeten voeren. Dat schiet tenminste op)
 
Laatst bewerkt:
En hoeveel van die bij elkaar geveegde motorrijders waren daadwerkelijk aan het spelen :?
Dr worden ook genoeg mensen voor hun flikker gereden / gaan zelf onderuit zonder dat ze de grenzen opzoeken...door botte pech bv, makkelijkste is gewoon ongelukken verbieden dan kan niemand zeuren over ziektekosten of trauma's bij hulpverleners.


Klopt ook, maar gaat nu even om 1 zijdige ongevallen waar ze bij worden geroepen ;)
Was dat even vergeten erbij te vermelden :o
 
Met dank aan de vooruitgang? Met dank aan de mens. Opvoeding maakt een mens. Geen goede opvoeding. Geen "goed" mens.

@wolfman:De omgeving waar je opgroeit heeft minstens zoveel invloed

@mavtri:En vwb die Darwin theorie: kan kloppen,ik voel mezelf best wel slim eigenlijk :P

@halflive: totaal geen frustratie, alleen haalde ik de laatste tijd nog wel eens r6 of blade piloten in met de GS :Y op een KB terwijl ze aan het rondjes jagen waren. Toen dacht ik: wat een dom gedoe zeg, ik ben het na 1 rondje al helemaal zat, daar zit een goed onderwerp in voor MF.

En de reacties uit de rijders hoek zijn tot nu toe niet bijster constructief,dus de niet-kb racers hebben tot nu toe het voordeel

@barbiecrosser: bedankt voor deze invalshoek,werpt nog een ander licht op deze discussie.

Zo langzaamaan begint het hier iig ergens op te lijken qua reply,s :}

Allemaal bedankt voor jullie input :W Zou zeggen ga vooral zo door :Y :Y
 
Laatst bewerkt:
(Geheel offtopic, die driebaanswegen zijn uitermate briljant, zouden ze in nederland ook in moeten voeren. Dat schiet tenminste op)

juist, dan ben je tenminste wat vlotter bij de volgende file :}
ten opzichte van een tweebaansweg worden de files dan ook 30% korter.......................
en 30% breder :X

ontopic, in buitenlanden heb vaak prachtige slinger-stuurweggetjes.
in dit dichtbevolkte land is er altijd wel een aanwonende die bezwaar maakt.
voornamelijk met dank aan de mensen met kabaaluitlaten.
volgens mij hetzelfde slag volk als KB racers.
behalve de plokkeplokke sjopperrijders
 
@wolfman:De omgeving waar je opgroeit heeft minstens zoveel invloed

@mavtri:En vwb die Darwin theorie: kan kloppen,ik voel mezelf best wel slim eigenlijk :P

@halflive: totaal geen frustratie, alleen haalde ik de laatste tijd nog wel eens r6 of blade piloten in met de GS :Y op een KB terwijl ze aan het rondjes jagen waren. Toen dacht ik: wat een dom gedoe zeg, ik ben het na 1 rondje al helemaal zat, daar zit een goed onderwerp in voor MF.

En de reacties uit de rijders hoek zijn tot nu toe niet bijster constructief,dus de niet-kb racers hebben tot nu toe het voordeel

@barbiecrosser: bedankt voor deze invalshoek,werpt nog een ander licht op deze discussie.

Zo langzaamaan begint het hier iig ergens op te lijken qua reply,s :}

Allemaal bedankt voor jullie input :W Zou zeggen ga vooral zo door :Y :Y

En wie maakt die omgeving? Juist. Wij de mens. Natuurlijk je "omgeving". Maar die omgeving(en) creeeren we wel zelf. Dus opvoeding blijft de kern. Alleen veel mensen verslappen, en dan krijg je die vicieuze cirkel. ;) Net als een klaverblad. Ook een soort van vicieuze cirkel zoals hier al is gezegd.

:+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan