klaverblad

Hmmm Eemshaven, dat rondje heb ik ook al een paar keer gereden. Ik snap niet hoe je daar een spannende race kunt maken. In de bochten kun je haast niet inhalen, en halverwege zit een spoorweg. Verder dat stukje vlak voor het restaurantje is leuk, maar zo ongelovelijk smal. Hoe moet je daar iemand inhalen zonder dat je hem van z\'n sok jaagt.
 
Het gaat mij ook niet om de races maar het is gewoon één groot speel / oefen terrein voor motoren ... goede wegen (grote delen nieuwe asfalt), goed overzicht, !!nooit!! politie }) en weinig auto\'s

Play time :9
 
Ja je kan er mooi spelen, maar pas wel op bij die kruizing waar je links af moet en rechts een hokje staat. Daar willen wel eens onverwacht auto\'s vandaan komen.

Maar als je nog meer de haven ingaat, is er een erg snelle bocht. die doodlopende weg naar die zandbulten enzo bedoel ik. Die bocht is ook erg geinig, vooral als er iemand voor je in de gaten houdt of er verkeer van de andere kant komt.
 
Ik vind ze allevier wel lekker! Alleen niet als het te druk is. Wel even een keertje allevier proefrijden, want er ligt weleens wat op de weg (plas water, olie, zand, spiegels e.d.). Maar daarna kun je helemaal los gaan!

En hij is zo lekker dichtbij van mij uit. Zaandam natuurlijk ook wel, maar na 10 keer die rontonde gedaan te hebben begint het mij te vervelen.
Hoe doe jij het dan ?
Je hebt ook de volgende mogelijkheid (om het wat spannender te maken):

Vanuit de richting Amsterdam pak je de bocht naar beneden naar de rotonde, rotonde helemaal om en dan de richting Alkmaar weer omhoog. Nu knallen naar het eind van de A8. Daar naar beneden en aan het eind links, doorgaan tot rotonde, rotonde driekwart, weg volgen (met scherpe knik naar rechts de heuvel op), linksaf en meteen weer rechts de snelweg op. Nu afslag Purmerend omlaag, op het klaverblad blijven en weer omhoog richting Alkmaar en weer omlaag naar Zaandam. Rotonde helemaal.

Variaties op het thema zijn om een keer een stuk A7 richting Purmerend af te knallen en bij Wijdewormer over de weg en gelijk weer terug naar Zaandam. Daar kan je nog de afslag Beverwijk pakken (listige knik, maar wel 8-) als je volgas de heuvel op komt de A8 weer op).

Of als je over de A7 terug komt onder de weg door naar Amsterdam en dan bij Zaandam-Zuid de weg weer af en onder de weg door weer richting klaverblad.

Wat ook wel eens 8-) is, is vanaf de rotonde de afslag Amsterdam te pakken. Zit een bult in die wel lekker is op snelheid :+

Genoeg variatie dus in Zaandam :}
 
Wow!! Moet er toch nog eens gaan rondkijken en rijden. Ik nam alleen die rotonde, hard optrekken naar afslag, gelijk door naar andere afslag en dan weer vol door naar de rotonde. Mooi is dat ze hier (nog niet) flitsen, want anders kunnen ze me 10 keer voorbij zo\'n punt zien komen over de 200 km per uur.
 
apeldoorn is een heel mooi klaverblad , alleen ze mogen het wel een keer opnieuw asvalteren , hard nodig!!!! :9


en onze eigen bochtjes in zutphen blijven toch ook HELE mooie bochtjes raak er nog niet uitgekeken }) ...........
 
Terug
Bovenaan Onderaan