[KLE500] Door de banden t bos niet meer zien...

yudb

MF'er
17 nov 2010
45
0
Hallo allen,

Ik ben voor mn KLEtje aan t kijken naar bandjes, deze zijn wel behoorlijk aan de vervanging toe. Maar ik moet eerlijk zeggen, ik ben de weg kwijt tussen al die banden.
Wat ik zoek is een band die zich op de weg, en vooral bij nat weer OOK goed gedraagt, ik gebruik t motortje straks namelijk ook om naar school te gaan, en dus ook in de regen.
Verder ga ik op zondag nog wel eens van de verharde weg af, een stukje t zand, of andere 'bagger' in. Dit doe ik niet heel extreem, maar t zou leuk zijn als de band we iets kan buiten de wegen.

Wie heeft er goede of slechte ervaringen met een of meer types banden? Mijn budget, tja, t zou fijn zijn als ik voor 200-250 euro klaar ben....


Yannick
 
dat zijn wel 2 heel tegenstrijdige eisen.
hoe beter de band naast de weg presteert, hoe slechter hij het op de weg doet, en vice versa.
kan alleen maar zeggen, wil je de motor lang heel houden en niet te veel onderhoud doen, ga dan niet van de weg af.
 
Ok... Misschien heb ik t niet goed verwoord. Ik ga de fiets 95% op de weg gebruiken, en zo af en toe, op een onverhard stukje een beetje spelen. Ik ga er zeker niet die-hard mee off-road.

Ik heb zelf een beetje zitten kijken en kwam oa. het volgende aan banden tegen, maar wat is jullie ervaring met die banden?

De Conti Trial Attack
Metzeler Tourance
Michelin Anakee 2
En dan de dunlop trialmax, al vraag ik me daar een beetje van af of dat met dat profiel wel lekker rijd op de weg....
 
al de banden die je opnoemt zijn eigenlijk wegbanden.
je kunt er wel een onverhard pad mee doen, maar daar blijft het wel bij, al zijn er natuurlijk altijd mensen die veel verder gaan.
je moet je er ook niet zoveel van voorstellen van dat off road met deze motor, het blijft zwoegen en zwaar werk in vergelijking met een echte off road, enduro of crosser.
een KLE500 is ook niet zo geschikt om off road mee te gaan.
hij heeft wel het uiterlijk maar is in principe een wegmotor.
 
Laatst bewerkt:
Heidenau K60 bevalt mij goed op een xt350, mooie compromis-band en een gunstige prijs
imho

Dillhole
 
Terug
Bovenaan Onderaan