Van de week eindelijk m'n accu vervangen, gisteren op weg naar het vriendinnetje kreeg ik een probleem...
Ik haalde iemand in (2e versnelling) en hoorde een nieuw, gek piep/schavend geluidje. Moeilijk te omschrijven, geen metaal-op-metaal, meer een platic of rubber dan klem zat. Duurde 1,5seconde en was weg. Geen trillingen, geen ander rijgedrag. Ik liet m'n gas los toen ik het hoorde en kneep koppeling in om te luisteren of er iets te merken viel. Het leek geheel weg dus reed ik rustig door.
Na 300meter sta ik voor het stoplicht en toen ik m'n koppeling liet opkomen sloeg de motor af en was niet meer te starten.
De startmotor maakt 1 tik, en dan niks meer.
De motor heb ik achtergelaten daar waar ik strandde want ik kreeg er geen enkele beweging in
Nieuwe startmotor? Of het KLE probleem met loslatende magneten? Wie kan mij in de goede richting helpen? Ik weet niet zo goed waar te beginnen
Kawasaki KLE500
BJ: 2001
Ik haalde iemand in (2e versnelling) en hoorde een nieuw, gek piep/schavend geluidje. Moeilijk te omschrijven, geen metaal-op-metaal, meer een platic of rubber dan klem zat. Duurde 1,5seconde en was weg. Geen trillingen, geen ander rijgedrag. Ik liet m'n gas los toen ik het hoorde en kneep koppeling in om te luisteren of er iets te merken viel. Het leek geheel weg dus reed ik rustig door.
Na 300meter sta ik voor het stoplicht en toen ik m'n koppeling liet opkomen sloeg de motor af en was niet meer te starten.
De startmotor maakt 1 tik, en dan niks meer.
De motor heb ik achtergelaten daar waar ik strandde want ik kreeg er geen enkele beweging in
Nieuwe startmotor? Of het KLE probleem met loslatende magneten? Wie kan mij in de goede richting helpen? Ik weet niet zo goed waar te beginnen
Kawasaki KLE500
BJ: 2001
Laatst bewerkt: