Kleding advies offroadvakantie

Stefan_zx6r

Die hard MF'er
24 aug 2005
458
0
Hoorn
Over een paar weken ga ik via Yoshimoto een week offroad rijden in Turkije. Beschermende kleding (protectie+kleding voor eroverheen) huur ik allemaal, maar ik vroeg me af wat ik het beste er onderaan kan doen?

Kreeg al van iemand de tip om lange sokken (voetbalsokken) te dragen ivm de beenprotectie. En dan iig een shirt met lange mouwen. Dacht dan zelf nog aan een kort wielrenbroekje om het af te maken. En voor het geval het toch kouder is dan verwacht eventueel een 2de shirt en iets van een pjamabroek erbij.

Temperatuur is er wisselend, meestal tussen de 10 en 20 graden, maar koude riveirtjes en sneeuw horen dr ook bij :]
 
Laagjes systeem werk het beste.

Isolerend ondergoed (geen katoen, maar spul dat het water weghoudt) daaroverheen cross kleding en liefst een enduro jas. Daar overheen een regenpak en je kunt bijna overal tegen.
 
Thermo / vochtregulerend ondergoed. Ga niet met spul rijden wat klam om je lichaam blijft plakken.

En daar krijg je het echt wel warm, ook bij die 10 graden 8-)
 
Thermo / vochtregulerend ondergoed. Ga niet met spul rijden wat klam om je lichaam blijft plakken.

En daar krijg je het echt wel warm, ook bij die 10 graden 8-)

Regen spul is wel aan te raden. In ieder geval een regenjack. Het is soms best koud in de bergen en het wil daar ook wel eens regenen. Sneeuw heb je ook boven de 2500 meter.
 
Laatst bewerkt:
Regenpak gaat idd ook mee ja :)
Maar zo'n ondergoedsetje is idd wel handig. Heb ook nog wel een hardloopbroek liggen, dat is denk ik hetzelfde effect :) alelen nog ff een shirt scooren dan.

Maar we rijden niet steeds met regenpak, is het verstandig om nog iets extra's mee te nemen, of blijf je wel warm door alle inspanning? *D
 
Regenpak gaat idd ook mee ja :)
Maar zo'n ondergoedsetje is idd wel handig. Heb ook nog wel een hardloopbroek liggen, dat is denk ik hetzelfde effect :) alelen nog ff een shirt scooren dan.

Maar we rijden niet steeds met regenpak, is het verstandig om nog iets extra's mee te nemen, of blijf je wel warm door alle inspanning? *D
Zoals eerder geschreven is een enduro jas ideaal
 
kleding voor over de projectie krijgen we erbij, zie openingspost ;) Gaat mij door vooral om wat doe je onder de protectie aan :)
 
Ik heb het daar alleen maar heel heet gehad met mijn enduro pak maar ik was er wel in april dus dan loopt de temperatuur al weer aardig op.

Onder de protectie draag ik gewoon een short een tshirt en normale sokken. Zomer, winter, altijd hetzelfde.
 
enduro jas zullen ze er ook wel verhuren ! anders een soft shell fleecje meenemen
je weet wel zo'n wind breaker die ademt !!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan