Kleding advies ??

Kaboom

MF'er
1 jul 2001
144
0
Ik rijd standaard altijd met een lederen pak, maar ik heb wel ondervonden dat hij niet echt waterdicht is ;) .
Kan ik hier dan gewoon een regen overall overheen aan trekken of moet ik nu een geheel nieuw waterdicht (gore-tex) pak gaan aanschaffen. wat is wijsheid? :?
 
Een regenoverall is in ieder geval waterdicht en een goedkope en goede oplossing. Een waterdicht pak kan natuurlijk ook maar is wel meteen stukken duurder. Als je ook \'s winters gaat rijden kun je altijd nog een waterdicht doorrijpak kopen.
 
Ik heb zelf een MQP bat en die bevalt errug goed. Het enige wat ik vervelend vindt is dat de wind er meer vat op heeft dan op mijn combi. Het trekt meer als je wat harder rijdt.

bat.jpg
 
K heb een Richa regenoverall, tijdens onze Noordkaap reis de enige regenoverall die echt waterdicht bleek.
Andere (Dainese, 2 Shoei regenoveralls) lieten na lang in de regen rijden toch water door.
Nadeel is inderdaad dat met een regenoverall snelheden van 160+ bijna niet te doen zijn vanwege alle wind die je vangt.
 
Ik heb in mijn leren pak uren in de regen gereden in Belgie en toch bleef ik vrijwel droog.
 
Ik heb zelf een allwheater pak van mqp gekocht. Moet er niet aan denken om in de winter met een bse velletje te gaan rijden...bbbbbrrrrr
 
Zelf heb ik ook een ontzettende leren combi pak.
Je kunt het helaas niet uitproberen in de winkel.
Misschien dat je van iemand anders het pak mag lenen ofzo.

Ik heb ook ervaren dat je vrijsnel nat wordt bij nat weer, nogals logisch.
Anywayz, ik heb er niet zoveel last van.
Mijn (leren)jas is overigens waterdicht genoeg
om mij warm te houden.
Het enige waar ik echt last van heb is het
feit dat ik koude knieen krijg tijdens koudere
weersomstandigheden.
Ben ik ook niet te genieten \') \') \')
Anywayz, misschien helpt regenkleding bij jou.
Gewoon over je pak trekken, klaar..!!!
Nou da\'s een idee van mij of niet..!! *D *D

Gewoon wat dingen proberen
 
Heb een Richa jas en die heeft me de laatste keer tijdens een vette regenbui, die niet op leek te houden, goed droog gehouden. Enige probleem is dat ik wel nat van het zweet ben, als ik hem uittrek.
 
Terug
Bovenaan Onderaan