[ Kleding ] Is dit een goede combinatie?

Nairua

MF veteraan
5 sep 2002
2.740
11
Jas:
Clover Talon wp
1785_GR_AN.JPG

http://www.clover.it/src/frrProduct.asp?idp=40&lng=en

Broek:
Clover Cruiser wp
1383_N.JPG

http://www.clover.it/src/frrProduct.asp?idp=19&lng=en


Ben geen expert op dit gebied :)
:]
 
Laatst bewerkt:
ik ben ook n arme student.. maar gebruik dit plan.. zet je motor tactisch achter een beetje oude wagen en hoop dat een of ander mannetje (of meeral vrouwen) zachtjes tegen je voorband rijdt waardoor je 2 krasjes en 1500 euro van de verzekering krijgt.. binnen 2 weekjes is mn 1000 euro dainesse pakje er hiwhiwihoe :)
 
ik ben ook n arme student.. maar gebruik dit plan.. zet je motor tactisch achter een beetje oude wagen en hoop dat een of ander mannetje (of meeral vrouwen) zachtjes tegen je voorband rijdt waardoor je 2 krasjes en 1500 euro van de verzekering krijgt.. binnen 2 weekjes is mn 1000 euro dainesse pakje er hiwhiwihoe :)
Nog een goed plan......kan ik zeggen dat jij die olie verloren bent in de bocht waar ik viel......heb ik over een paar weken 6500euro :} :} :}
 
Allweather kleding is echt heerlijk.
Zorg wel dat minstens de jas ademend is. Ademende broeken zijn best duur, maar ademende jassen gaan wel. Ik had jaren terug voor 300 gulden een jas die waterdicht is en ademend en die heb ik nu al 5 jaar in gebruik.
Ik zie op het plaatje dat er zakken in de zijkant zitten, zakken voorop is veel lekkerder, kan je er nog eens een fototoestelletje in kwijt of ander klein spul (muziek-cd ofzo).
Let er op dat er waterdichte voorzakken op de jas zitten, met een rand die dubbelvouwd bij het "scharnierpunt" van het kleppie waarmee je de zak dicht doet.
Een uitneembare voering zorgt ervoor dat je zomer EN winter er plezier van mag hebben.
Achter de rits van de jas is het makkelijk om een dokumentenzakje (binnenzak)te hebben. Hier kan je je papieren in doen en het is aan de binnenkant van je jas dus watervrij. Deze zit achter de rits zodat je met en zonder binnenvoering een binnenzak hebt.
Let er op dat de kraag lekker te verstellen is, (met klitteband bijv) zodat als je de kraag dichtdoet en je leunt naar voren met je helm op, dat niet je keel dichtgedrukt word. Lekker ruime kraag dus.
Pasvorm mety gestrekte armen, moet lang genoeg zijn zonder dat je polsen bloot liggen.

En voor de broek geld, ruimte in het kruis bij gehurkte houding (is wel zo lekker als je op de motor zit, mag niet knellen). Binnenvoering uitneembaar (zomer winter), grote buitenzakken. Let op dat de onderkant van de broek open te ritsen is, of verstelbaar (ivm laarzen schoenen dat idee).
Mijn broek ademt niet en dat is een gemis...bij heet weer is het zweten, het laat wel lucht door en is waterdicht, maar ademen niet... Dus als je een waterdichte ademende broek kan kopen voor weinig moet je dat zeker doen.

De sluiting van de broek moet goed te verstellen zijn. De ene keer prop je er een tshirt in en de andere keer moeten er twee truien in gepropt kunnen worden (wintertijd).

Verder is de een wel tevreden met de waterdichtheid van zijn pak, en de ander klaagt over het pak dat het niet dicht is.

Behandel je jas en broek ook goed en rek het niet, schuur nergens langs, dan blijft de vezel goed die het waterdicht houd.

Succes.
 
Laatst bewerkt:
Nog een goed plan......kan ik zeggen dat jij die olie verloren bent in de bocht waar ik viel......heb ik over een paar weken 6500euro :} :} :}

Zullen we dat maar niet doen ;)
Dan word ik gepakt zonder rijbewijs :P
 
iemand hierboven nomde het saai, maar dat ben ik niet met die persoon eens.
Ik vind het een mooi setje en wat moet het kosten dan???????????
 
279,50 + 199,00=
478,50.

Vind ik eigenlijk een normale prijs voor textiel, Als je naar een paar verschillende motorzaken gaat kun je waarschijnlijk voor minder ook mooie kleding krijgen. Ik heb laatst (ben zelf opzoek naar een nieuwe jas) in verschillende motorzaken modellen gezien van 2001 en dan kost de jas snel € 100,- minder!
 
He olafonline

Ik had het zelf inmiddels ook opgezocht en de jas staat in de catalogus van louis.de en daar is de jas 249 euro en de broek geloof ik 179 euro.
Scheelt toch weer he!
 
He olafonline

Ik had het zelf inmiddels ook opgezocht en de jas staat in de catalogus van louis.de en daar is de jas 249 euro en de broek geloof ik 179 euro.
Scheelt toch weer he!


Hey bedankt!
Alleen online bestellen... en als het dan niet past.. :(
 
Had nog een vraagje

Zwarte kleding in de zomer... (textiel) wordt dat erg warm?
Of valt het wel mee?


Olaf
 
Had nog een vraagje

Zwarte kleding in de zomer... (textiel) wordt dat erg warm?
Of valt het wel mee?


Olaf

Ik ben zelf door Revit aangekleed en ik kan je melden dat het in de zomer vrij warm kan zijn, maar dat is het ook als je leer aan hebt denk ik.
Maar zolang je blijft rijden is het best uit te houden (ook met 30 graden) 8-)
 
Had nog een vraagje

Zwarte kleding in de zomer... (textiel) wordt dat erg warm?
Of valt het wel mee?


Olaf

Zoek rustig rond bij motorzaken want voor die prijs die jij wilt uitgeven (genoeg) hoef je echt niet online zonder passen te bestellen. Ga lekker passen in de motorzaak..
En..ja zwart zit warm.
 
Zorg dat de broekspijpen over je laarzen passen, anders lopen je laarzen vol bij een regenbui.
 
Zoek rustig rond bij motorzaken want voor die prijs die jij wilt uitgeven (genoeg) hoef je echt niet online zonder passen te bestellen. Ga lekker passen in de motorzaak..
En..ja zwart zit warm.

In een motorzaak de kleding kopen lijkt me wel zo slim ja :)
Wilde me eerst even oriënteren.

Maar zwarte textiel kleding is wel te doen?
 
Nog maar een vraagje

Laarzen... ik zie en lees dat dat eigenlijk standaard uitrusting moet zijn.
Zie er persoonlijk *nog* niet echt het nut ervan in.
Ja als je onderuitgaat liggen je enkels misschien niet open.

Zijn er geen sokken op de markt die ten hoogte van je enkels overgaan in leer of iets dergelijks?
 
Nog maar een vraagje

Laarzen... ik zie en lees dat dat eigenlijk standaard uitrusting moet zijn.
Zie er persoonlijk *nog* niet echt het nut ervan in.
Ja als je onderuitgaat liggen je enkels misschien niet open.

Zijn er geen sokken op de markt die ten hoogte van je enkels overgaan in leer of iets dergelijks?

Denk je dat dat prettig zit, zo'n overgang?? Een naad net onder je enkel lijkt mij vrij irritant.
Laarzen zijn ook vrij handig omdat de rest van je voet (net als je enkel) niet direct openligt. Maar er rijden ook vrij veel lui rond met legerkisten (past wel bij die zwarte broek) en in dumpshops zijn ze te koop vanaf €30,-- .
 
Het voordeel van laarzen vind ik dat ze de enkels en het scheenbeen goed beschermen (denk ook aan aanrijdingen vanaf de zijkant), dat door een rubber schakelversterkings-patje de boel niet zo snel slijt en dat ze waterdicht kunnen zijn. Heb je een waterdichte broek en kisten, dan wordt de boel nog zeiknat. O-ja ze hebben geen veters zodat je daar geen problemen mee kunt krijgen. Dus zeker de moeite waard om daar ook voor te gaan sparen. Kijk eens bij Hein Gericke, die heeft wel goed betaalbaar en toch erg goed spul.
 
Nog maar een vraagje

Laarzen... ik zie en lees dat dat eigenlijk standaard uitrusting moet zijn.
Zie er persoonlijk *nog* niet echt het nut ervan in.
Ja als je onderuitgaat liggen je enkels misschien niet open.

Zijn er geen sokken op de markt die ten hoogte van je enkels overgaan in leer of iets dergelijks?

tot dat je op je plaat gaat dan zie je net nut er wel van in .
neem dat maar van mij aan , er stond een topic op over ongevallen ook foto's van ongevallen .
kijk hier eens naar het enkeltje niet egt leuk om te zien .
 
tot dat je op je plaat gaat dan zie je net nut er wel van in .
neem dat maar van mij aan , er stond een topic op over ongevallen ook foto's van ongevallen .
kijk hier eens naar het enkeltje niet egt leuk om te zien .


Heb ik gezien, vandaar dat ik nu wel beschermende kleding wil :P
Alleen laarzen... kan altijd mn bergschoenen nog gebruiken.
 
Ik heb zelf ook textiel, rij zowel in de winter als zomers. Bevalt prima. Ik heb pak van het merk Revit, wat samen denk ik niet meer dan 300 euro moet kosten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan