[ Kleding ] Is dit een goede combinatie?

Nog een vraagje :)

Textiel of Leer?
Wat kan je het beste hebben?


En wat wordt warmer in de zomermaanden, zwart textiel of zwart leer?
En.. ik lees steeds dat de lederen pakken niet waterdicht zijn, kun je die wel waterdicht maken? Met een spray oid?
:]
 
revit jas plus broek in winter....dezelfde jas zonder binnevoering en leren broek in zomer....zit gewoon veel lekkerder... en warmte? gewoon eht gas erop, dan merk je er niets van
 
Wil hier graag antwoord op...


1) Textiel of Leer? Wat kan je het beste hebben?
2) En wat wordt warmer in de zomermaanden, zwart textiel of zwart leer?
3) En.. ik lees steeds dat de lederen pakken niet waterdicht zijn, kun je die wel waterdicht maken? (Met een spray oid?)
 
Laatst bewerkt:
Leer beschermt beter (voor zover ik weet), maar is ook duurder. Ook is leer niet waterdicht en isoleert het slecht. Dus 's zomers -> heet, 's winters -> koud.

Ik denk dat textiel over het algemeen meer comfy zit. Ligt er dus maar aan wat je belangrijker vindt. Comfy of veilig(er).
 
schoenen met veters, Je rijdt tegen wind, veter wapperd los en slaat tussen je ketting, DAS NIET GRAPPIG

Een laars is ook veel warmer + je textiel pak gaat er mooi overheen dus geen kier.
 
Het voordeel van laarzen vind ik dat ze de enkels en het scheenbeen goed beschermen (denk ook aan aanrijdingen vanaf de zijkant), dat door een rubber schakelversterkings-patje de boel niet zo snel slijt en dat ze waterdicht kunnen zijn. Heb je een waterdichte broek en kisten, dan wordt de boel nog zeiknat. O-ja ze hebben geen veters zodat je daar geen problemen mee kunt krijgen. Dus zeker de moeite waard om daar ook voor te gaan sparen. Kijk eens bij Hein Gericke, die heeft wel goed betaalbaar en toch erg goed spul.

Vergeet ook niet dat bij een ongeval een laars egt niet zomaar uitschiet: (berg)schoenen ben je zo kwijt! Ik prefereer zomers leer (betere pasvorm + inderdaad meer bescherming), najaar + voorjaar all weather (meer comfi)
suc6 met uizoeken!
 
Nog maar een vraagje

Laarzen... ik zie en lees dat dat eigenlijk standaard uitrusting moet zijn.
Zie er persoonlijk *nog* niet echt het nut ervan in.
Ja als je onderuitgaat liggen je enkels misschien niet open.

Zijn er geen sokken op de markt die ten hoogte van je enkels overgaan in leer of iets dergelijks?

Even inspringend op het laarzen-verhaal: Als je gewoon een stukje gaat rijden geloof ik best dat laarzen het meest veilig en makkelijk zijn, maar wat doen de woon-werk-verkeer-rijders hier in dit geval?? Laarzen aan en schoenen in rugzak oid?? Of gewoon normale schoenen???
 
Ik heb als (student) en beginner ook maar gewoon voor textielenkleding gekozen.
1) De motor waarmee je begint is toch 'maar' een beginnertje. Dus qua kleur maakt het eigenlijk geen bal uit.
2) Kleding ook niet, maar heeft wel eisen (moet wel neutraal zijn).
3) Goedkoper. Althans, meestal zo. Dus je hoeft geen lerenpak te kopen dat je over 4 jaar niet meer past of dat het helemaal niet meer bij je 'definitieve' motor (die je minimaal een paar jaar hebt) qua kleurstijl niet meer past.

Die kleding kan je in feite ook nog bewaren (wordt niet hard), dus kan je over 10 jaar nog aantrekken, bwv spreken.

Ik heb ook clover, ben er wel goed over te spreken.
En warm in de zomer: het is zowiezo warm (oa voor een stoplicht). Dus maakt in feite geen bal uit of dat nu zwart is of nie. Je moet gewoon hard genoeg rijden totdat je genoeg rijwind-koeling hebt :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan