Kleding kopen waar op te letten

ElPadrino

MF'er
28 sep 2005
31
0
Utrecht
Beste leden,


Ik heb gisteren mijn eerste rijles gehad *D wat heb ik genoten zeg
kan niet wachten tot de volgende les.Waar het nu om gaat is dat ik nu ook kleding(helm, pak, laarzen en handschoenen)moet kopen. Waar moet ik op letten bij aanschaf, hebben jullie tips voor me en is er een kwalitatief verschil tussen
de duurdere en goedkopere merken en misschien dat jullie ook tips hebben waar ik
de spullen het beste kan kopen.

Bij voorbaat dank
 
Als het maar van Evolution is ;)

Pasvorm is uiteraard belangrijk. Ook effe met kleding aan op een motor gaan zitten, dan kan je zien of je pak dan ook nog goed zit.

Let op zaken zoals knie-, elleboog- en schouderbeschermers. Aanwezig of niet? Zit het goed, drukt het niet teveel (op bijv je knieën).

Winddicht, waterdicht? Met of zonder losse voering? MAteriaal? Kunnen mijn handschoenen over de jas? Kunnen de mouwen van de jas over de hanschoenen (afwaterend bij regen)? Zijn de handschoenen waterdicht? Waar zijn ze van gemaakt? Moeten niet te strak zitten, want dan stroomt het bloed niet lekker rond en krijg je eerder koude vingers enzo.

Reflectie van kleding is misschien ook iets om op te letten (zichtbaarheid, zeker de komende maanden belangrijk)

Helm bij passen liever iets te strak (gaat nog ruimer zitten). Let op dat ie overal even strak zit. Eén of meerdere drukpunt gaat/gaan na tijd pijn veroorzaken. Geschikt voor brildragers?


En de prijs... niet de volle mep betalen. Lekker onderhandelen :Y


Ben vast nog heel veel vergeten, maar dat wordt dan wel door anderen aangevuld ;)


nog effe wat termen om op te letten:

gore-tex
hypora

zie www.google.com voor meer info hierover :P
 
Termaat in Nijmegen kan ik je erg aanraden. Het is ff een stukje rijden maar de winkel is echt top qua kleding.
Tja.... motorbeurs in Utrecht, maar dat duurt helaas nog even. Wel veel aanbieders bij elkaar, dus lekker vergelijken.
 
Ook bijzonder handig voor een motorjas:

-- ritsen met daaraan extra grote ruitertjes, of een label er aan. Anders sta je in de winter te prutsen om ze dicht/open te krijgen met je handschoenen aan.

-- een binnenzak die je kunt bereiken zonder dat je je jas helemaal hoeft te openen, dus tussen de rits en de overslag.

-- een rits waarmee je de jas aan de achterzijde aan een motorbroek vast kunt maken of je de wintervoering nu in de jas hebt of niet.

-- ritsen / klitteband waarmee je een mouw halverwege de arm krapper kunt maken zijn handig om flapperen in de wind goed tegen te gaan.

-- let op dat er protectoren (ellebogen, schouders, rug) in de jas zitten, en dat je deze makkelijk kunt verwijderen. Handig voor als je de jas wassen wilt.

-- minimaal 1 zakje moet waterdicht zijn., Toch wel fijn voor je papieren.

-- kraag met zacht beklede overslag

-- cordura bestaat in een aantal dikten. Dikte 400 is ok, 600 een stuk beter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan