Kleding: Leder of Textiel?

Misschien wel honderdduizendste keer, maar blijft een item.

Ik heb 10 jaar een leren pak gedragen (op de moter dan wel...)
Dit is en blijft het mooiste, wat betreft comfort tijdens het rijden is geweldig. Behalve tijdens de regen en daar hebben we hier maar vaak genoeg last van. Ik kon het behandelen met wat dan ook, maar bij de naden bleef er water naar binnen komen. Ook bij lage temperaturen worden je bovenbenen ook best koud.
Gisteren heb ik mij een nieuw texielpak gekocht gemaakt van oa sympatex merk Büse bij de Louis shop in Aken, Duitsland. Ik heb nu voor textiel gekozen omdat ik het toch wel miste dat ik er geen jeans met hemd onder kon dragen, dus naar je werk in je lerenpak wordt weer iets lastiger.
Jas klik:
Broek klik:
 
En het is nu zelfs zo dat overal opberg mogelijkheden zitten in mijn jas en broek (in totaal 15!)
Voorheen kon ik mijn beurs en huissleutel meenemen, dat was het dan wel.
 
Ik heb een pak laten maken... Geel, met zwarte accentjes. Alles dat te koop was zag er niet uit. Alle vrouwelijke kenmerken waar ik trots op ben verdwenen. Heb je iets wat libidoverhogend ruikt, stort dat helemaal in door het optische effect...

Leer is gewoon goed, mag ik als ervaringsdeskundige zeggen
 
@Jaq,
Mag ik vragen waar en bevalt ie...
Heb ook een pak probleem,alles is te klein of de schouders/armen te kort!
Rij altijd in textiel maar wil voor de Zomer leer,
Groet,AJ
 
Tijger Leathers - Tijgerleathers

Best een klus geweest want het pak moest zitten maar ook staan, letterlijk.
Ik heb er een kalfsleren torselet en behatje bij laten maken, dat zal voor jou niet van toepassing zijn
 
Laatst bewerkt:
Thank you,Heb gelijk Site opgeslagen...
Zal met de tijd eens gaan kijken voor broek en of jas,(BH nog nooit geprobeert,maar staat me niet,denk)

Heb vooral probleem met lengte en breedte,als boven schouder goed zit is onder weer te wijd,
Zal wel zien,rij op de HD met kevlar spijkerbroek,maar vind op de Jap nix...
Heb nog nooit "gewoon" id winkel een broek/kombi aangehad die paste,
Greets en fijne dag,AJ
 
Laatst bewerkt:
kant zit gewoon het lekkerst....

tegenwoordig heb je ook in lederen pakken voldoende bergruimte...

Idd ik heb nu een 2 delig evolution leren pakkie, maar genoeg ruimte voor m'n papieren, telefoon, shag, aansteker, reserve aansteker, portemonnaie, huissleutels, en nog wat spulletjes.
 
Geen kleding dragen. Motorrijden is toch vrijheid? Waarom je dan ook nog eens gaan beperken door kleding aan te doen.

:/
 
Heel simpel.

Leer heeft de voorkeur.

Echter beperkingen:
-ellende in de regen
-koud in de winter
-er past maar beperkt kleding onder

Dus in de winter, als het regent of als je ergens naar toe moet, dan heeft textiel de voorkeur.

Dus in bijna alle gevallen heeft textiel de voorkeur.

Leer is alleen voor posers, voor op de baan of voor een pure motorrit.
 
:P

Ga van de week beginnen met lessen, nu een textiel pak gekocht omdat het toch ff iets beter waterdicht was, en ik als student natuurlijk nog geen zak geld heb (wat ik nu voor mijn complete pak kwijt was, zou ik anders voor alleen een combi kwijt zijn) Teminste, een combi die ik mooi vind :P

Als ik straks mijn rijbewijs en motor heb, wil ik nog wel een leren pak, vind het wel een stuk beter staan namelijk, maarja, textiel is wel een stukje functioneler denk ik, mijn motorjas (Difi Avatar) heeft ook 100 miljoen zakken en dingetjes om dingen in op te bergen :P
 
@Jaq,(kont trekt),
Yeh right,Of hoe het ruikt...
Gelukkig stink mijn zweet niet!
Zal toch moeten laten doen,krijg Me laarzen nog niet uit na een dag rijden...
Groet,AJ

@Olifant,
Collega rijd met soort van Politie lederen broek,Die soort van gewateerd is,hij heeft nooit koud zegt ie...

Verleden jaar id Herfst schuiver gemaakt met textielpak met iets wat bescherming,flink beschadigd maar zelf geen schrammetje...
(wel 3 ribben gebroken,maar dat kwam door de klap op de grond)
Groeten..
 
Laatst bewerkt:
Zelf heb ik zowel leer als textiel.
Textiel is inderdaad het makkelijkst om gewone kleding onder te dragen maar leer zo veel fijner!
 
Ik heb momenteel alleen textiel. Wel handig, want zo kan ik droger op m'n bestemming aankomen dan wanneer ik de trein pak (naar station lopen enzo :P). Daarnaast is het lekker warm en kan er veel kleding onder.

Toch wil ik van de zomer wel een leren combi kopen, voor de ritjes om het rijden, als het mooi weer is.
 
Ik ga denk ik tot aanschaf van een textiele pak.
Ik heb zowel een leren pak als een textiele pak aangetrokken, maar vond het textiele pak toch net wat "multifunctioneler". De Held Imola heeft net zo'n sportief (race) uiterlijk als een leren pak. En het draagcomfort is ideaal (incl. Gore-Tex). Volgens diverse berichten hier op het forum, is Held zo slecht nog niet... dus ben benieuwd!
 
K heb een leren pak en textiel. Ligt er maar net aan waar ik zin aan heb :+
Als ik al eens met de motor naar 't werk ga kies ik voor textiel, maar dan baal ik alweer als ik op de terugweg ben.. Leren pak zit gewoon veel beter.
 
Denk er over na wat je vooral rijdt.. Plezier ritjes of woon-werk..

Ik heb paar weken geleden de keuze gemaakt me leren pak te verkopen en een nieuw textielen pak te kopen (me vorige setje begon niet lekker meer te zitten), en geen leer meer te kopen.

Ik droeg me koe bijna nooit omdat textiel gewoon veel praktischer is, tenminste in mijn geval omdat ik wel gewoon me kleding er onder aan wil doen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan