Kleding voor vriendin

verhelder mij dan eens, want je laat me in vertwijfeling achter...
Het gaat niet om het ongeluk risico. Het gaat om het letsel dat je eraan kan overhouden mét of zonder die dure maar belangrijke outfit. Lijkt me redelijk logisch.

Ahhh, ik zou niet begrijpen dat je beter met dan zonder beschermende kleding kan vallen? goh... ik leer nog eens wat... _O-

Maar als je goed leest ging mijn post daar niet om.
Wellicht de volgende keer iets duidelijker formuleren? ;)

Je voelt je veiliger in motorpak, dat is ook waar mijn 2e opmerking over ging. De meeste mensen voelen zich veiliger op deze manier en rijden daardoor ook risicovoller.
Hulpverleners komen de meest lelijke ongelukken tegen door motorrijders die zich 'veilig' voelden op de weg.
Ben ik het wel mee eens. Merk het bij mijzelf ook. Zo ook in de auto, zonder gordel om voel ik me een stuk minder veilig.

En wie komen ze meer tegen volgens jouw? diegenen met jouw intrepertatie van 'verstand' of die met die spijkerbroek aan?
Gezien een van je eerdere opmerkingen in dit topic over 'heel MF valt over je heen wanneer je zonder beschermende kleding gaat rijden' zijn er heel veel mensen met verstand.

Wat maakt het trouwens uit wat ze meer tegenkomen?
 
Laatst bewerkt:
ik zie best graag jonge meiden in een kort rokje, waar een string bovenuit komt, achterop een supersport.....

ik zie ze minder graag aan het asfalt geplakt en verdeeld liggen.
 
Hé, gaan we hier verder waar het dijkentopic is opgehouden?......................... :X O-)
+1 :}

Oh, ik dacht dat dat topic eigenlijk nergens meer over ging? :+

Maar in de gedachtengang van het dijkentopic, moet een herriepijprijder, gezien de daarbij blijkbaar standaard :? aanwezige rijstijl, ongetwijfeld meer kans hebben om te vallen, en ik zie dus toch een verband...... })
Of hoef je op een herriepijp geen beschermende kleding aan omdat ze je beter horen aankomen....................

En waarom dragen wielrenners eigenlijk geen beschermende kleding..........


vragen, vragen............
Heb dan ook 0,0 medelijden met die gasten wanneer ze hutje mutje het bergje afknallen, elkaar in de bocht onderuit rijden en dan huilie doen over schaafwonden.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het wel eens hoor, met alle reacties in de trant van "geen goede kleding? -> geen motorrit".

Maar TS stelt een praktische vraag in de hoop dat iemand een praktisch antwoord heeft. Wel veel bijkomend geouwehoer hoor.

Overigens schaar ik me achter een aantal van jullie, tik wat goedkope spullen op de kop of probeer het van iemand te lenen. Ik weet 99,99% zeker dat er niks misgaat tijdens je motorritje, maar dat denkt iedereen voordat'ie op z'n flikker gaat.
 
Als ik mn zusje achterop neem leent ze gewoon mijn broek en een helm + handschoenen van mij, rij ik wel een keertje in spijkerbroek. Liever dat mn passagier wel helemaal beschermd is :) Gewoon internet afspeureden, staan genoeg 2ehands pakken te koop toch? ook als je niet zoveel geld hebt.
 
tjah, toen ik vroeger nog vrijgezel was had ik genoeg 'chicks' die mee wilden.... (bestemming gecensureerd), wel... ze hadden de keuze: deftig gekleed of niet

dus reed ik eerst naar huis, nam kledij en helm mee, reed dan terug en dan pas mochten ze mee!

zoals sommigen al schreven, liever zelf een groot litteken dan een kleintje voor m'n passagier!

NIET DOEN DUS! BIJ EEN MOTOR HOORT MOTORKLEDIJ!

regeltje: heb je 10.000€ voor een motorfiets? ga dan eerst helm en kledij kopen en koop dan met de rest een motor! (en koop geen rommel! je hebt maar 1 hoofd!)
 
Na, mijn polis heeft het over bestuurder en passagiers.. Wazig dus.. ;)
nu ben ik geen verzekeringsexpert, maar volgens wat ik zo 1,2,3, op internet lees kan je ook zonder opzittende verzekering prima met passagier rijden...
aangezien zij dan gewoon bij jou claimt of bij de derde partij?

Snap zelf de functie van de opzittende verzekering eerlijk gezegd niet zo heel goed, lees ook wel tegenstrijdige dingeno ver de nuttigheid...

denk dat ik zelf gewoon bij dat silverline een keer wat huur als mn vriendin dagje mee gaat. mooie prijzen en ga niet gelijk dik investeren als ik niet eens weet of ze het wel leuk vindt...! zit vlakbij dus hoef er niet heel het land voor door
 
Laatst bewerkt:
nu ben ik geen verzekeringsexpert, maar volgens wat ik zo 1,2,3, op internet lees kan je ook zonder opzittende verzekering prima met passagier rijden...
aangezien zij dan gewoon bij jou claimt of bij de derde partij?

Snap zelf de functie van de opzittende verzekering eerlijk gezegd niet zo heel goed, lees ook wel tegenstrijdige dingeno ver de nuttigheid...

denk dat ik zelf gewoon bij dat silverline een keer wat huur als mn vriendin dagje mee gaat. mooie prijzen en ga niet gelijk dik investeren als ik niet eens weet of ze het wel leuk vindt...! zit vlakbij dus hoef er niet heel het land voor door

Voor zover ik heb begrepen scheelt het je evt. een hele hoop wachttijd op uitbetaling van schade...

Als jij een opzittendenverzekering hebt, wordt de schade meteen uitbetaald en gaat je verzekeringsmaatschappij dan claimen bij de aansprakelijke. Heb je een dergelijke verzekering niet, dan wordt het eerst touwtrekken om wie er aansprakelijk is voor dat er dus uitbetaald gaat worden....
 
nu ben ik geen verzekeringsexpert, maar volgens wat ik zo 1,2,3, op internet lees kan je ook zonder opzittende verzekering prima met passagier rijden...
aangezien zij dan gewoon bij jou claimt of bij de derde partij?

Snap zelf de functie van de opzittende verzekering eerlijk gezegd niet zo heel goed, lees ook wel tegenstrijdige dingeno ver de nuttigheid...

denk dat ik zelf gewoon bij dat silverline een keer wat huur als mn vriendin dagje mee gaat. mooie prijzen en ga niet gelijk dik investeren als ik niet eens weet of ze het wel leuk vindt...! zit vlakbij dus hoef er niet heel het land voor door

Bij de meeste verzekeringsmaatschapijen is de opzittendenverzekering bij motoren nog steeds een sommenverzekering en geen werkelijke schadeverzekering.

Dat betekend dat er een maximum aan het uit te keren bedrag zit, meestal 25000 euro. Het maximum wordt alleen betaald bij volledige invaliditeit, het verliezen van een been, arm of hand krijg je maar een schijntje voor. Je kan het zien als een soort smartengeld verzekering en stelt dus eigenlijk geen reet voor...

Ik zou graag een volledige schadeverzekering zien, die de werkelijke schade voortvloeiend uit een ongeval vergoed. dus ook de gevolgschade van bijvoorbeeld blijvende invaliditeit, terugval in inkomen etc.

Schadeverzekeringen zijn verzekeringsmaatschapijen begrijpelijkerwijs niet zo happig op bij motorrijdend volk, het risico is te groot...

Het grootste voordeel voor een schadeverzekering opzittende is jezelf als bestuurder, aanvulling van inkomen bij blijvende arbeidsongeschiktheid. (tot de max. uitkering van 1 of 2 mln.)
 
Laatst bewerkt:
oke, allemaal goed en wel, maar het is dus niet echt noodzakelijk als je incidenteel een keer iemand achterop mee wilt nemen. kan nooit kwaad natuurlijk, maar tis niet alsof je onverzekerd rond rijd...
 
Terug
Bovenaan Onderaan