kleding

buikschuiver

Die hard MF'er
12 feb 2003
940
1
Nijverdal
Hoi ik kan eindelijk mijn brommer de deur uit kicken en voor een motor gaan.
Nu kwam ik bij mijn (ex)brommerdealer en deze verkoopt ook beschermende kleding. Hij deed me het volgende aanbod:

ik mag naar de jopa groothandel in Enter en daar passende kleding uitzoeken.
De kleding bestaat uit een nylon broek+jas+handschoenen alles uitgerust met kevlar bescherming en wintervoering. Het zal rond de 250 Euro kosten en ik krijg 20% korting als ik het via mijn (ex)brommerdealer koop. Ik heb al een voorraad bekeken en het ziet er wel degelijk uit (dubbel gestikt enzo)

Wat zeggen jullie van dit aanbod??
 
Klinkt goed, maar weet je al wat voor soort motor je wilt gaan rijden ? Als je nu een hele textiel uitrusting koopt en later besluit dat je leer toch prettiger vindt, sta je weer voor dezelfde kosten.

Kortom, wat nu een koopje lijkt, kan straks wel weggegooid geld zijn.
 
Zoals je wel zult begrijpen heb ik een lichtrijbewijs. Sportieve motoren trekken mij het meest dus zit ik aan aprillia RS te denken of een mito. Aangzien mijn budget erg low is (i.v.m. met mijn studie *zucht*), kan het ook zijn dat het zoiets als een honda CB wordt. Ik verwacht overigens, dat ik in de zomer de broek minder vaak aan zal hebben. Tijdens de rijlessen, had ik een vergelijkbaar pak en deze bevielen mij goed.
 
Als je op een sportmotor wilt gaan rijden is leer het lekkerst. Als ik jou was zou ik eerst een motor kopen en daarna pas beslissen wat voor pak je neemt. Niet andersom.
 
Lijkt een mooie deal.
Maareh, in de zomer geen broek aan?
Weet jij hoe je eruitziet als je met meer dan 30/u tegen het asfalt gaat?

Ik weet ook wel, motorrijjden is risico nemen, maar je hoeft het ook niet op te zoeken.

Overigens is leer in de zomer veel prettiger.
Textiel is beter in de winter.
 
Tis niet veel geld, maar in de zomer zul je het heel erg warm krijgen. Warmer en onprettiger dan in het leer. Tenminste dat denk ik.

Voor leer ben je zeker meer kwijt, alhoewel er wel eens leren combis voor 350 euro worden aangeboden. (Maar dat is wel echt zo'n beetje het goedkoopst.)
 
Tis niet veel geld, maar in de zomer zul je het heel erg warm krijgen. Warmer en onprettiger dan in het leer. Tenminste dat denk ik.

Voor leer ben je zeker meer kwijt, alhoewel er wel eens leren combis voor 350 euro worden aangeboden. (Maar dat is wel echt zo'n beetje het goedkoopst.)

Ik heb op de beurs ook die pakken van €350 gezien, maar daar wil je volgens mij nog niet in begraven liggen, wat zijn die lelijk zeg
 
Niet een verkeerd aanbod. De voering moet wel uitritsbaar zijn anders wordt het in de zomer te warm en het nylon moet wel 500D Cordura zijn of van vergelijkbare kwaliteit. En gezien je woonplaats moet je misschien ook eens kijken in Duitsland (is niet al te ver). Lagere BTW en dus betaalbaarder dan Nederland.
 
Nylon = nylon, cordura = cordura. Nylon is dus niet Cordura en dat zal het ook nooit worden. Als het pak met Cordura is gemaakt is dat een stuk beter, want nylon smelt gewoon weg als je valt. Maar voor dat geld zal het haast nylon zijn.
 
Nylon = nylon, cordura = cordura. Nylon is dus niet Cordura en dat zal het ook nooit worden. Als het pak met Cordura is gemaakt is dat een stuk beter, want nylon smelt gewoon weg als je valt. Maar voor dat geld zal het haast nylon zijn.

Rebelske... Cordura is een nylon variant www.dupont.com/cordura Zeggen ze zelf... maar wel eentje die tegen veel hogere temperaturen bestand is dan normaal nylon. Dat veroorzaakt brandwonden.
 
Buikschuiver: ga je alleen in de zomer (beetje lente/herfst) rijden? Dan zou ik namelijk voor een leren pak gaan. Het zit veel lekkerder, is 's zomers minder klef en beschermt ook nog eens beter dan een textielen pak.
Maar als je liever textiel wilt: ik weet niet wat voor spul ze verkopen maar de prijs klinkt wel goed.
 
ik ben me wel bewust ben van het comfor van leer, maar aangzien ik niet zo geweldig inkomen heb. Wordt het 1e pak waarschijnlijk toch textiel (ik overleef het wel :) ). De voering is ook nog uit neembaar dat zal toch al een stuk schelen in de zomer, alhoewel ik ooit tijdens 1 rijles 2kilo vocht was kwijt geraakt.

Owja Snarfman, het advies om naar Duitsland te gaan is inderdaad een goed idee. Daar zak ik ook nog eens ff kijken
 
Terug
Bovenaan Onderaan