kledingvoorschrift circuitdag?

Mefra

Die hard MF'er
9 mrt 2004
607
47
Assen
He mensen, aangezien ik binnenkort nieuwe kleding wil gaan kopen en daarbij rekening wil houden met de voorschriften voor circuitdagen, vraag ik me af wat daar verplicht is. Heb volgens mij eens gelezen dat je sowieso een leren pak nodig hebt (lijkt me logisch), maar ik vraag me nu even af of dat 1 geheel moet zijn of dat het ook goed is als je de jas en broek van elkaar af mag ritsen?
 
Leren pak is wel handig ja. Mag 1 geheel zijn of een combi waarbij je de jas van de broek los kunt ritsen. Veel plezier alvast. Waar ga je rijden en laat je weten hoe het was?
 
Momenteel heb ik nog geen circuitdagen gepland, maar wil het in de toekomst wel gaan doen. Vandaar dat ik er ook rekening mee ga houden met de kleding. Vanavond haal ik mijn nieuwe motor op, dus daar zal ik eerst aan moeten wennen.
 
Momenteel heb ik nog geen circuitdagen gepland, maar wil het in de toekomst wel gaan doen. Vandaar dat ik er ook rekening mee ga houden met de kleding. Vanavond haal ik mijn nieuwe motor op, dus daar zal ik eerst aan moeten wennen.
Je kunt ook eens even gaan kijken bij zo'n dag. Dan zie je hoe het er allemaal aan toe gaat, welke organisaties er zijn (even op internet kijken), etc.

Veel plezier met de nieuwe motor!
 
Kun je zomaar komen kijken dan bij die circuitdagen? Dan moet ik eens in Assen langsgaan.
 
Ho ;)

Kijken kan op Zandvoort en Assen.

Lelystad kon het niet, dus zal nog steeds niet kunnen ga ik vanuit.

Aanbieding van Mosseltje zou ik aannemen met twee handen :P
 
Hey marijn,

Stuur ff een mailtje (sta nog wel in je msn geloof ik) met foto's van je nieuwe motor!! en laat even weten wanneer je bij zo'n circuitdag gaat kijken!

Groeten,

Ronald (vroegere klasgenoot van je :Y )
 
als je alleen circuitdagen gaat doen heb je aan een combi genoeg, wil zac of een anedere klasse gaan rijde heb je een overall nodig.
 
Is het niet zo dat dit jaar ook een rugbeschermer verplicht is? Weet niet of dat een losse moet zijn of dat zo'n schuim ding dat veel pakken al in het rugpand hebben ook voldoet.

[me]Dutch FZ750 beseft dat beter beter is, maar het gaat nu vooral ff om het voorschrift, dat je niet meteen naar huis kan nog voor je een meter gereden hebt ;) [/me]
 
als je alleen circuitdagen gaat doen heb je aan een combi genoeg, wil zac of een anedere klasse gaan rijde heb je een overall nodig.
Bij de ZAC is een combi met rits rondom voldoende staat in het reglement, bij de cup wedstrijden moet je een overall hebben. Rugbeschermer is vrijwel overal verplicht!
 
hey mosseltje, bedankt voor het aanbod. Zal je wel even een mailtje sturen en als ik kan dan kom ik. In het weekend ben ik sowieso vaak in Assen, dus dat komt mooi uit.

En Ronald, sinds wanneer heb jij een motor? Zal je ook even een mailtje sturen.

Oh ja, wat betreft die rugprotector. Sinds 2005 is dit verplicht op Assen. Voor de rest van de circuits weet ik het niet en ik weet ook niet of die schuimrubberen in de pakken zelf goed genoeg zijn.
 
Voor circuitdagen is een leren combi of overall (meestal) wel verplicht. Voor de meeste raceklassen is een overall verplicht. Verder is een (losse) rugbeschermer meestal ook verplicht (die schuimen dingen in een pak zou ik zoiezo niet vertrouwen). Voor racen heb je een KNMV goedgekeurde helm nodig (de meeste kwaliteits integraalhelmen zijn dit wel). Handschoenen en laarzen zijn ook vaak verplicht.

Dus, samenvattend, moet je het volgende hebben, als je niet voor verrassingen wilt komen te staan:

- Leren overall of combi
- Motorlaarzen
- Leren motorhandschoenen
- Losse rugprotector
- Goede integraalhelm (bij voorkeur met D-sluiting)

Overigens is bovenstaande lijstje ook voor gebruik op de weg wel de meest complete (en veilige) combinatie.

hey mosseltje, bedankt voor het aanbod. Zal je wel even een mailtje sturen en als ik kan dan kom ik. In het weekend ben ik sowieso vaak in Assen, dus dat komt mooi uit.

En Ronald, sinds wanneer heb jij een motor? Zal je ook even een mailtje sturen.

Oh ja, wat betreft die rugprotector. Sinds 2005 is dit verplicht op Assen. Voor de rest van de circuits weet ik het niet en ik weet ook niet of die schuimrubberen in de pakken zelf goed genoeg zijn.
Ook de organisator van de circuitdag kan een rugprotector verplichten, ongeacht de eisten van het circuit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan