Klein 12v watervast connectortje

RempageR1

Die hard MF'er
22 sep 2003
819
86
Zuid-Holland
Ik heb voor mijn R1 een bakje en beugel gemaakt voor mijn PDA.
Hou heb ik ook een kabel op deze op te laden in een sigarettenaanstekerhouderdingetje.

Uiteraard sloop ik deze uit elkaar zodat ik dus de ipaq connector aan de ene kant heb, een stukje electronica in de kabel en dan een connector naar de 12v van mijn motor.

Ik zoek dus: Een kleine connector die ik op de 12v van mijn kabelboom kan aansluiten. Deze connector moet ook zonder dat de pda op de fiets zit, tegen regen kunnen (dus maar met 1 helft van de connector aanwezig), wellicht moet hij dus af te doppen zijn o.i.d.

Wie weet waar ik zo iets haal?
Thnx :)
 
Ik weet niet zeker of ik je goed begrijp; wil je een VASTE kabel-aftakking maken uit de boom?

In auto-onderdelenzaken en doe-markten heb je heel kleine knijp-verbindertjes, het beste wat ik ooit voor zulk werk ben tegengekomen en ik gebruikte ze al op mijn bromfietsjes.

Net zulk spul als de poolschoentjes enzo.

Ik vind op Net alleen maar (onduidelijke) foto's van hele sets met speciale tang enzo, maar ze zijn los te koop en ik zette ze altijd gewoon met een combinatietang (niet te gek hard knijpen, je voelt wel wat "eind" is, vast en dicht is klaar).

Vervelend, ik vind er geen duidelijk plaatje van op Net.

Het gaat om een piepklein plastic dingetje met 1 doorlopend en 1 doodlopend tunneltje naast elkaar; je kunt het openklappen en dan zie je er een metalen schotje inzitten met breed beginnende gleufjes waar je de snoeren met isolatie en al, naast elkaar inlegt. Rustig dichtklappen en vaster knijpen, de spits toelopende gleufjes snijden ver genoeg in de isolatie om contact te maken met het snoermetaal en zijn niet zo scherp dat ze het beschadigen, als je binnen de aangegeven snoerdiktes blijft (tamelijk ruime marge).

Ze zijn bedoeld als 1x vast / nooit meer los, maar open-peuteren lukt toch en ik heb er wel eens hergebruikt; alleen soms dan niet meer toepasbaar op dunner snoer dan er al in had gezeten.
 
Ik weet even uit mijn hoofd niet hoe die dingen heten, maar op een BMW zit standaard een aansluiting met een dekseltje.
Die dingen verkopen ze bij de meeste automateriaalzaken ook. (volgens mij van Bosch of zo)
Het is iets kleiner dan een normale sigarettenaanstekeraansluiting.
 
Ik weet niet zeker of ik je goed begrijp; wil je een VASTE kabel-aftakking maken uit de boom?

In auto-onderdelenzaken en doe-markten heb je heel kleine knijp-verbindertjes, het beste wat ik ooit voor zulk werk ben tegengekomen en ik gebruikte ze al op mijn bromfietsjes.

Net zulk spul als de poolschoentjes enzo.

Ik vind op Net alleen maar (onduidelijke) foto's van hele sets met speciale tang enzo, maar ze zijn los te koop en ik zette ze altijd gewoon met een combinatietang (niet te gek hard knijpen, je voelt wel wat "eind" is, vast en dicht is klaar).

Vervelend, ik vind er geen duidelijk plaatje van op Net.

Het gaat om een piepklein plastic dingetje met 1 doorlopend en 1 doodlopend tunneltje naast elkaar; je kunt het openklappen en dan zie je er een metalen schotje inzitten met breed beginnende gleufjes waar je de snoeren met isolatie en al, naast elkaar inlegt. Rustig dichtklappen en vaster knijpen, de spits toelopende gleufjes snijden ver genoeg in de isolatie om contact te maken met het snoermetaal en zijn niet zo scherp dat ze het beschadigen, als je binnen de aangegeven snoerdiktes blijft (tamelijk ruime marge).

Ze zijn bedoeld als 1x vast / nooit meer los, maar open-peuteren lukt toch en ik heb er wel eens hergebruikt; alleen soms dan niet meer toepasbaar op dunner snoer dan er al in had gezeten.



scotchlocks.............de grootste bende die er is op dat gebied........die dingen zijn absolut niet waterdicht

maar dat is ook niet wat de ts vraagd.........hij wil een stekker en contra stekker die waterdicht zijn. ik hoop voor de ts datie z'n verbindingen netjes soldeerd (met harskern soldeer) en een krimpkousje d'r om doet.

@ ts..........ik zou een watersport zaak proberen.
 
Mischien wel leuk om te weten. Waterdichtheid wordt aangegeven in IP XX. XX staat voor 2 cijfers, de eerste is de stofdichtheid, en de 2e de waterdichtheid. Je moet iets van IP67 ofsow hebben. Mischien wel makkelijk met zoeken
 
Waarom niet een gewone aanstekerplug? 14 nogwat bij de halfords, met dopje, dus prima waterdicht, eventueel hang je er nog een schakelaartje achter.

Omdat die veel te log en lomp zijn, het er niet uit ziet en het uit elkaar rammelt.
Scotchlocks ken ik ja, en die gaan idd flink occideren en het is niet makkelijk uit elkaar en in elkaar te zetten.
Op conrad heb ik al een tijdje lopen zoeken, maar niks gevonden.
Optimate III en watersportzaak ga ik proberen.
pit038a.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je bij een automaterialen handel de beste kans heb. De halford wil op dat gebied ook nog wel eens wat hebben en bij de handyman kan je ook nog even kijken. Als je bij de conrad zo iets relatief goedkoops besteld betaal meer verzendskosten dan het artikel kost.

Hier nog een tabel hoe het echt zit met de IP normen. Zo als je ziet is IP 67 iets overdreven.

full

Het eerste cijfer in de IP norm staat voor de stof dichtheid. In deze tabel staat er op de plek van dat cijfer een X om dat deze tabel specifiek voor waterdichtheid is.
 
Conrad:
622370 06 :+

854129 06 !

Als je al de motor-versie van de contactdoos (kleiner dan de auto-versie) hebt:
847844 06

Het serieuze spul:
739014 06 + 739022 06 = IP69K????

740316 06 = IP68

739308 06 + 739316 06 te combineren met afdekkapjes: 739138 06 en 739146 06
= IP67

Dit allemaal uit de catalogus (papier).
Zoekpad op de site:
Home | Elektronica & meten | Elektronica componenten |
Stekker- en overigeverbinders | Laagvoltage-steekverbindingen | Laagvoltage-stekkers

Succes!
 
Conrad:
622370 06 :+

854129 06 !

Als je al de motor-versie van de contactdoos (kleiner dan de auto-versie) hebt:
847844 06

Het serieuze spul:
739014 06 + 739022 06 = IP69K????

740316 06 = IP68

739308 06 + 739316 06 te combineren met afdekkapjes: 739138 06 en 739146 06
= IP67

Dit allemaal uit de catalogus (papier).
Zoekpad op de site:
Home | Elektronica & meten | Elektronica componenten |
Stekker- en overigeverbinders | Laagvoltage-steekverbindingen | Laagvoltage-stekkers

Succes!

Kortom: Ik heb met m`n reet lopen zoeken. Ik beb nu 739308 06 + 739316 06 en afdekkap: 739138 06 besteld. Ik laat nog weten of ze bevallen!

Iedereen bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan