klein beetje hulp gezocht op verschillende gebieden ktm

L.F.D.Y

MF'er
26 jul 2003
35
0
arnhem
hallo ik heb even wat vragen over mijn ktm 350lc4 gs
ik ben van daag begonnen met het nakijken van mijn motor en in de eerste plaats met lastigste de electra de verlichting wat schakelaars vervangen en hier en daar dr achter komen dat de vorige eigenaar gewoon kabels heeft weg geknipt zoals die van mijn remlichten :( nou ben ik opzoek naar een ander koplamp en achterlicht weet één van jullie waar mooie altenatieve te krijgen zijn?

verder wil ik op den duur mij kappen gaan vervangen deze zijn nu lelijk oranje geschilderd en de verf springt er op somige plaatsen vanaf ik heb al op google gekeken maar het lijkt of er vrij weinig meer van te krijgen of is er toevallig een ander model waar de kappen ook van passen

verder wou ik nog weten wat voor olie er het beste in kan ook hier heb ik naar gezocht maar kan daar wederom niet veel over vinden

dan de laatste vraag ik heb toen ik mijn motor ging ophalen een aardig stuk gereden en kwam er achter dat het lijkt dat hij in zn 5e versnelling niet veel kracht meer heeft lijkt mee op een ouderwetse overdrive dan een echte versnelling de top lag rond de 120 gemeten op de km teller van een maat maar die haal je eigelijk alleen in zn 4 als je overschakeld heb je het gevoel dat hij wel wil maar niet kan hij blijft heel laag in zijn toeren door rijden

ik weet dat het moeilijk is om daar zo iets over te kunnen zeggen maar voor ik hem helemaal uit elkaar ga halen zou ik graag wat reacties horen over waar ik het beste kan beginnen met zoeken
of de ontsteking of misschien toch de brandstof toevoer afstelling carb
alvast bedankt
gr dave L.F.D.Y
 
Tja, die 350lc4 is niet zo'n sterke motorfiets.
Je zou de tandwielverrhouding kunnen aanpassen zodat de motor wat feller wordt, maar het blijft een 350LC4.
Overigens past er wel een 400cc cilinder en zuiger in, maar ook daarmee breek je geen potten.
Houdt aub dat oliepeil en intervallen in de smiezen; deze staan niet bekend voor hun degelijkheid.
 
een 350 LC4 en dan vragen over z'n topsnelheid die op 120 ligt... :?


Heb je enig idee wat voor soort motor je hebt gekocht ??


:^


dat weet ie vast wel ...een 30 pk sterk werkpaardje..
ach het verzet geen bergen ,maar tis echt wel een leuk speelgoedje




ach Baksteen,

strakts opent ie nog een topic of iemand nog meer een KTM 350 LC4 heeft...



ach nielscr500,

dat hoeft ie niet want ik meld me bij deze even :z


Tja, die 350lc4 is niet zo'n sterke motorfiets.
Je zou de tandwielverrhouding kunnen aanpassen zodat de motor wat feller wordt, maar het blijft een 350LC4.
Overigens past er wel een 400cc cilinder en zuiger in, maar ook daarmee breek je geen potten.
Houdt aub dat oliepeil en intervallen in de smiezen; deze staan niet bekend voor hun degelijkheid.





het is met de goede tandwielen 14 49 of zo nog best een fel kreng ...in z,n 1 :+
mijne is fris en goed en gekocht voor een prikkie :P
zelf ff met motip in de weer geweest ,al die dingen worden overgeverfd blijkbaar..


nu is ie mooi ....
full
 
Laatst bewerkt:
oh ja @ de TS .

dave de gs350 is een laagtoerige enduro ,
die zijn niet echt gemaakt voor 120 en dit zou ik ook niet te vaak doen .
mijne rijdt goed met 80 85 km/u
oow en nog bedankt voor het wphb man :}
 
Laatst bewerkt:
@baksteen
ja dat weet ik
ik vond alleen dat de motor zn 5 totaal overbodig is aangezien je met 90 km/u veel te laag in zn toeren zit voor deze versnelling misschien dat het met een andere vertanding wel beter voelt

ik heb deze motor gehaald om weer te beginnen met motor rijden na een twee tal ongelukken met mn cbr900rr
en dus heel bewust voor een motor gekozen die niet veel pk's heeft maar waar ik hier lekker door de bossen kan komen en ondervinden of het enduro rijden echt leuk vind voor ik meer geld ga uitgeven aan een duurdere en krachtigere fiets
 
Laatst bewerkt:
@nielscr500
je bent het woordje "zinnigs" vergeten in je ondertitel ;) dus ........
 
Laatst bewerkt:
@kx500freak
ik weet dat het niet goed is voor de motor maar mn licht deed het niet en het begon al donker te worden dus dan maar even het gas dr op
zo helemaal zwart ziet de motor dr goed uit dat moet die van mij ook worden
alleen ben in een beetje bang om het te gaan spuiten kunstof spuiten betekend meestal dat er stukken af gaan springen zeker nu de vorige eigenaar hem al oranje heeft gespoten

en geen dank voor het wphb ik hoop dat je dr wat aan heb ik heb hem weer gekregen van een ander mf lid ben alleen even zn naam kwijt
 
Laatst bewerkt:
oke dat snap ik ja ...geen licht is kut idd..
wbt het spuiten van de motor,mijne was blauw geverfd...
en dat heb ik licht geschuurd en toen motip matt black eroverheen gespoten.
mooie is dat knapt er een stukje af ,ik cross er ook echt mee,dan pak je de motip,
en spuit het plekje gewoon bij :P

zo is t te doen en blijft t voor mij leuk ..met nog 3 motoren in de stal onder mijn hoede.
wordt tvoor jou ook motip?
edit: als je nog mooi spul zoekt?
www.acerbis.it daar kun je geheid slagen :Y
 
Laatst bewerkt:
ik denk wel dat ik hem zelf ga spuiten moet alleen echt die verf dr af van de vorige eigenaar
ik zal is ff gaan zoeken hoe het er niet zo snel af komt iig goed schuren ontvetten maar misschien ook nog iets van een week maker dr over zodat als er iets omklapt van het kunstof de verf iets meer kan hebben
komende week zal ik ook is wat fotos gaan maken en dan hard aan de gang om heb helemaal in orde te maken
wat voor olie gebruik je trouwens voor je motor ?
 
ja die vorige eigenaars... :X
en wbt de olie ...ik heb nog niet bij hoeven vullen :$ maar als jij t weet.
ik ga er goede motorfiets ingooien ,valvoline durablend of zo
zal wel ff zoeken wat er in moet.
iig semisyntheet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan